Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bugreport: Venster verplaatst naar ander bureaublad na schalen via sneltoetsen  (gelezen 541 keer)

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/unity/+bug/1071721

Kan iemand deze bug bevestigen op LP, en eventueel aanvullen op LP, of oplossen?

Het probleem is dat als je een programmavenster met ctrl + alt + pijltje-omhoog verplaatst, schaalt, en daarna met super + s van bureaublad wisselt, dat dan het programmavenster automatisch naar het nieuwe bureaublad gaat.
« Laatst bewerkt op: 2012/10/26, 16:02:43 door Thomas de Graaff »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Bug 1071721
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/26, 15:55:53 »
Ik zie je probleem niet in 12.04

Edit: ik heb de titel even aangepast, nu is het duidelijker waar het over gaat :)

Re: Bug 1071721
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/26, 15:57:00 »
Bij mij is het probleem zowel in 12.04 als in 12.10 aanwezig.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Venster verplaatst naar ander bureaublad na schalen via sneltoetsen
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/26, 16:01:24 »
Als ik de stappen volg die je beschreven heb, dan gebeurt dat hier niet.
Voor de duidelijkheid:

Open een programma.
Druk op control-alt-8 om hem de bovenste helft van je scherm in te laten nemen.
Schaal hem wat kleiner (pak een hoek en maak hem minder hoog en minder breed)
Druk op Super-S
Dubbelklik op bureaublad 2

Hier blijft het programma gewoon op bureaublad 1 staan, het beeld schuift wel naar desktop 2.

Je moet het venster niet schalen nadat je op ctrl + alt + numpad-8 hebt gedrukt, dat is namelijk al gebeurd.

P.s. ik heb de titel weer aangepast, want het topic gaat om het bugrapport, niet het oplossen van een probleem.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Als je hem niet schaalt, dan zie ik het ook ja. Wat ook gek is, is dat je niet op het venster kan klikken. Je kan er niets mee. Als je dan weer teruggaat naar de 1e desktop staat het scherm wel weer daar.

Mooi, ik zie dat de bug inmiddels bevestigd is op launchpad, en dat er bij is vermeld dat deze ook voor 12.04 geld. De status is nu confirmed. Thx. Johan. :)

Dat scheelt de mensen die bugs triagen weer werk.