Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: waarom wordt mijn computer traag als de internetverbinding slecht si?  (gelezen 5399 keer)

Offline eendje

  • Lid
Dit fenomeen herken ik wel van Windows omdat die continu blijft zoeken naar de netwerkverbinding en daar zo druk mee is dat de computer trager wordt, maar bij Ubuntu had ik het nog nooit gehad tot een paar weken terug. Ik heb op het moment problemen (erg vage klachten m.b.t. mijn internetverbinding en nu merk ik dat als de internetverbinding wegvalt of slecht is dat de computer een stuk trager wordt. Programma's starten heel langzaam op. Computer reageert traag op input van muis etc. Herkend iemand dit en waar komt dit van.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

waarom wordt mijn computer traag als de internetverbinding slecht si?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/12, 21:17:17 »
Hier heb ik ook af en toe last van. Waar het van komt? Ik zou het echt niet weten.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

waarom wordt mijn computer traag als de internetverbinding slecht si?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/13, 10:30:10 »
eendje, ook problemen daarmee. Ik ga er gewoon binnenkort een GB'tje bij steken.

Offline eendje

  • Lid
waarom wordt mijn computer traag als de internetverbinding slecht si?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/13, 12:43:45 »
Citaat van: cumulus007
eendje, ook problemen daarmee. Ik ga er gewoon binnenkort een GB'tje bij steken.
Nou ik heb hier 1GB RAM en gebruik bijna nooit meer dan de helft, dus daar kan het bij mij niet aanliggen. Dapper had er ook geen last van, dus ik denk dat het iets anders is (bug?)
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
waarom wordt mijn computer traag als de internetverbinding slecht si?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/13, 17:24:11 »
Kijk eens in de terminal met het comando "top" of "htop". Dan kan je zien waar je pc mee bezig is, of waar hij op aan het wachten is.

Offline eendje

  • Lid
waarom wordt mijn computer traag als de internetverbinding slecht si?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/13, 20:58:47 »
Ik kan me niet herinneren dat ik tijdens het traag reageren probleem een hoog CPU gebruik had en dat vond ik juist raar. Het probleem treedt nu niet meer op wat ik weet wat de brakke verbinding veroorzaakt en dat probleem is min of meer opgelost, dus ik kan de brakke verbinding niet meer goed simuleren. Ik kan alleen de situatie goede verbinding of geen verbinding nog krijgen en die geven geen probleem :D Ik zet daarom dit topic voor mij maar even op opgelost.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
waarom wordt mijn computer traag als de internetverbinding slecht si?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/14, 15:25:31 »
Raar probleem, hoor.... Ik heb daar bij mijn computers nooit last van. Als het internet is weggevallen, wat af en toe gebeurt (dank u, UPC), dan beïnvloedt dat de werking van mijn computers niet.

Wat voor moederbord heb je?

Offline eendje

  • Lid
waarom wordt mijn computer traag als de internetverbinding slecht si?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/09/14, 16:36:27 »
Een ASUS A7N8X Deluxe/GOLD
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
waarom wordt mijn computer traag als de internetverbinding slecht si?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/09/14, 18:54:40 »
Citaat van: eendje
Een ASUS A7N8X Deluxe/GOLD
Een ander bordje dan de mijne, in elk geval. Heb je het BIOS al geflitst naar de nieuwste versie?

Offline eendje

  • Lid
waarom wordt mijn computer traag als de internetverbinding slecht si?
« Reactie #9 Gepost op: 2008/09/22, 21:04:27 »
Hmm, ik dacht dat ik een reactie had gegeven, maar blijkbaar was dat alleen in mijn gedachten...

De huidige versie van de BIOS is versie 1007 en de nieuwste versie is 1008. Ik heb de BIOS ooit wel een keer in een ver verleden geflitst. Maar waarom zou de computer nu ineens naar 5 jaar traag gaan werken en zou dat aan de BIOS liggen? In Dapper had ik die verschijnselen ook niet.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
waarom wordt mijn computer traag als de internetverbinding slecht si?
« Reactie #10 Gepost op: 2008/09/22, 21:31:08 »
Citaat van: eendje
Hmm, ik dacht dat ik een reactie had gegeven, maar blijkbaar was dat alleen in mijn gedachten...

De huidige versie van de BIOS is versie 1007 en de nieuwste versie is 1008. Ik heb de BIOS ooit wel een keer in een ver verleden geflitst. Maar waarom zou de computer nu ineens naar 5 jaar traag gaan werken en zou dat aan de BIOS liggen? In Dapper had ik die verschijnselen ook niet.
Tja, je hebt nu andere stuurprogramma's in de kernel, natuurlijk.... Maar probeer het eens, voor de grap? Baat het niet, schaadt het niet: het is vrijwel altijd sowieso het beste, om het meest recente BIOS te hebben.