Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tijdelijke bestanden  (gelezen 1605 keer)

Tijdelijke bestanden
« Gepost op: 2008/09/14, 13:13:03 »
Hallo, ik heb een paar weken geleden de overstap gemaakt van Windows 2000 naar Ubuntu. Ik kan er maar 1 ding over zeggen: Super! ik heb nu de volgende vraag: Ik kan in Firefox mijn prive-gegevens verwijderen, maar toch blijft er veel achter. Bijvoorbeeld bij Rabo Telebankieren. Als ik de pagina opstart dan staat mijn rekeningnummer al ingevuld. Weet iemand hoe ik zulke gegevens kan verwijderen?
Bestaat er bv. zoiets als Ccleaner voor Ubuntu?
Alvast bedankt,

Erwin

Tijdelijke bestanden
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/14, 13:25:09 »
In Firefox ga je naar Extra>Privégegevens opruimen. Vervolgens moet je ook "opgeslagen formulier- en zoekgeschiedenis" aanvinken.

Wat is Ccleaner voor iets? Ik ken het ergens vaag van uit mijn Windows-tijdperk, maar ik ben het vergeten :)

Tijdelijke bestanden
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/14, 13:29:23 »
Als ik onder extra op prive-gegevens opruimen klik krijg ik geen keuzescherm. Het ruimt wel iets op, want de bezochte sites zijn wel weg. verder gebeurt er niks.

Oh ja, Ccleaner is een programmaatje om cookies, tijdelijke bestanden, enz op te ruimen. Maar dat is eigenlijk ook niet belangrijk meer, want ik ben begonnen met een dual-boot, maar na 2 weken heb ik Windows voorgoed vaarwel gezegd.

Tijdelijke bestanden
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/14, 13:36:11 »
Welke versie van Ubuntu draai je? Heb je alle updates al binnen gehaald?

Trouwens, dat CCleaner is nergens voor nodig, FF heeft die functionaliteit zelf ook al :)

Tijdelijke bestanden
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/14, 13:40:30 »
Ik heb 8.04 Hardy Heron, en ik heb alle updates, en krijg ook regelmatig nieuwe binnen.

Tijdelijke bestanden
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/14, 14:18:56 »
Ik heb het gevonden. In Firefox onder bewerken-voorkeuren-privacy de instellingen aangepast. Cookies verwijderen was niet aangevinkt. Ik heb ook aangevinkt dat mij gevraagd wordt om te verwijderen. Nu krijg ik wel onder extra-privegegevens opruimen een scherm te zien.

Tijdelijke bestanden
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/14, 15:08:40 »
Mooi. Dus alles is nu naar wens?

Tijdelijke bestanden
« Reactie #7 Gepost op: 2008/09/17, 21:44:33 »
Ja, probleem opgelost. Ik kan allen nog niet printen, maar die vraag zet ik wel in de goede rubriek.