Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: andere OS installeren.  (gelezen 1852 keer)

Offline SVW

  • Lid
andere OS installeren.
« Gepost op: 2008/07/20, 00:37:27 »
Ik heb op het moment Ubuntu op mij computer staan en wil dit vervangen door Windows XP.
Schrik niet. Niet omdat ik Ubuntu zat ben maa romdat ik mijn computer verkoop en er mensen zijn diw nog liever met windows werken, tja.
Hoe kan ik het beste Windows XP instaleren? Gekke vraag voor een Linux forum ik weet het. Maar mijn punt is dat ik XP er gewoon op kan zetten dat Linux automatisch verwijderd wordt.

andere OS installeren.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/20, 00:45:35 »
Gewoon windows cd erin en voor volledige installatie kiezen,dwz de gehele schijf benutten.Dan wordt je schijf geformateerd en heb je er alleen windows opstaan.
Kubuntu 20.04

Offline ptb

  • Lid
andere OS installeren.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/20, 00:53:35 »
Volgens mij met moet je de partitie(s) verwijderen met gparted via een live cd of een gparted-live cd of een vergelijkbare partitieeditor.Dit omdat de xp cd niets zal kunnen met de ext 3 partitie van ubuntu.daarna kun je gewoon de xp cd gebruiken om te installeren.De mbr met grub wordt dan overschreven met de windows bootloader.Zo zou ik het doen.

Offline Bennyboy

  • Lid
    • Classics4Life Radio - Music Of A LifeTime!
andere OS installeren.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/20, 01:05:47 »
Je hebt helemaal geen partitie editor nodig....
Gewoon opstarten met de XP cdrom, in de setup alle partities verwijderen, daarna kiezen voor installeren en de vragen beantwoorden..
That's all!
Succes!

Offline joop905

  • Lid
andere OS installeren.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/20, 01:23:24 »
Citaat van: ptb
Volgens mij met moet je de partitie(s) verwijderen met gparted via een live cd of een gparted-live cd of een vergelijkbare partitieeditor.Dit omdat de xp cd niets zal kunnen met de ext 3 partitie van ubuntu.daarna kun je gewoon de xp cd gebruiken om te installeren.De mbr met grub wordt dan overschreven met de windows bootloader.Zo zou ik het doen.
zo zou ik het ook doen,
http://gparted.sourceforge.net/

andere OS installeren.
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/20, 11:54:53 »
Ik vind het anders een mooie aangelegenheid om mensen kennis te laten maken met Ubuntu. Volgens mij is jouw Windows XP installatie ook niet zo heel legaal, aangezien je zomaar een licentie weggeeft.

Offline BMF

  • Lid
    • The Rock Temple
andere OS installeren.
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/20, 17:02:56 »
Ik heb gisteren toevallig ook nog iemand XP moeten installeren omdat zij het te omslachtig vond, beetje wazig, om GIMP te gebruiken om foto's te roteren etc. Ze wilde liever Photoshop hebben, dat was ze gewend, terwijl ik in GIMP sneller een foto roteer dan in PS. Nou, maar dat even ter zijde.

Ik heb gewoon de windows dvd erin gegooid, opgestart beide partities die ik in Xubuntu had aangemaakt gewoon verwijderd, twee nieuwe aangemaakt en gewoon geinstalleerd, is geen Gparted aan te pas gekomen. En idd wat Arie zegt, windows zag de ext3 als onbekende partitie, dus gewoon windows cd erin en gaan met die banaan.
Ubuntu user#: 24352

andere OS installeren.
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/20, 17:17:44 »
Dat is b*llshit, EOG kan met één muisklik roteren.

Offline SVW

  • Lid
andere OS installeren.
« Reactie #8 Gepost op: 2008/07/20, 17:34:50 »
@ cumulus: Geloof het of niet maar het is wel een legale Windows CD. Zat bij de computer en is een cd voor productherstel vooruitdenkend als ze sijn.

andere OS installeren.
« Reactie #9 Gepost op: 2008/07/20, 17:44:36 »
is wel nodig, met Windows op de computer :) Maar dat is een herstel-cd, geen installatie-cd. je kunt Windows dus niet opniuew installeren, alleen herstellen met de hele OEM-zooi van dien.

Offline SVW

  • Lid
andere OS installeren.
« Reactie #10 Gepost op: 2008/07/21, 14:16:30 »
Je kunt windows er ook opnieuw mee installeren. Is namelijk al wel eens eerder gedaan.