Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: opstartbare usb stik maken  (gelezen 661 keer)

Offline sosso

  • Lid
opstartbare usb stik maken
« Gepost op: 2012/12/07, 13:15:57 »
Forum,
ik probeer een opstartbare usb stick met behulp van unetbootin zie bijlage.
Het downloaden gaat goed maar bij het uitpakken en copieeren blijft die staan op 10%
Hoe moet ik verder?
sosso

Offline DeBaas

  • Lid
Re: opstartbare usb stik maken
« Reactie #1 Gepost op: 2012/12/07, 13:32:49 »
Bij het installeren/copieeren geeft UnetBootin het percentage van het aantal files aan, niet het percentage van de afmeting van het materiaal.
Nu zit er een heeeele grote bij.
Dan lijkt het of het programma stilstaat.
Gewoon even koffie halen ;)
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: opstartbare usb stik maken
« Reactie #2 Gepost op: 2012/12/07, 13:33:06 »
Ik doe het altijd via de 2e mogelijkheid: Diskimage.
Eerst haal je de ISO binnen op jouw PC (dat kan bijvoorbeeld via Torrent). Waarschijnlijk zal die ISO in de map "Downloads" terecht komen.
Eénmaal binnen gehaald, blader je met Unetbootin naar de ISO (onderaan waar 'Diskimage' staat)
Je duidt onderdaan je USB-stick aan en klikt op OK.
Binnen de 3-4 minuten heb je een opstartbare USB-stick!
Linux Mint 18.3  Xfce

Re: opstartbare usb stik maken
« Reactie #3 Gepost op: 2012/12/07, 14:27:47 »
Ten eerste, inderdaad wat  DeBaas al aangeeft, op een bepaald moment lijkt hij te stoppen, maar is hij bezig met een fors bestand.
Ten tweede gebruik ik ook altijd de manier van koffieboon, die andere optie gaf bij mij altijd problemen in het verleden.
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Offline jan11000

  • Lid
Re: opstartbare usb stik maken
« Reactie #4 Gepost op: 2012/12/07, 15:27:03 »
Probeer lang(heel erg lang) te wachten, het kan ook aan de usbstick liggen, als de usb stick langzaam is.

Je kan nog in de terminal "sync" proberen, dan wordt de data uit het geheugen, naar hd geschreven.

Offline sosso

  • Lid
Re: opstartbare usb stik maken
« Reactie #5 Gepost op: 2012/12/07, 16:23:54 »
forum, koffieboon, goed en duidelijk advies, maar hoe blader ik met diskimage naar het zojuist binnen gehaalde bestand

groeten sosso

Re: opstartbare usb stik maken
« Reactie #6 Gepost op: 2012/12/07, 16:32:19 »
Er staat een button rechts van de textbox, door daar op te klikken kun je in de explorer komen.
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Re: opstartbare usb stik maken
« Reactie #7 Gepost op: 2012/12/07, 20:38:44 »
Probeer lang(heel erg lang) te wachten, het kan ook aan de usbstick liggen, als de usb stick langzaam is.

Je kan nog in de terminal "sync" proberen, dan wordt de data uit het geheugen, naar hd geschreven.

Iemand die weinig ervaring heeft met Ubuntu zou ik niet zomaar een terminal-commando meegeven...

Offline Mikkel

  • Lid
Re: opstartbare usb stik maken
« Reactie #8 Gepost op: 2012/12/07, 22:33:42 »
sosso, zou je niet beter 12.04 kunnen downloaden en op die stick zetten? De ondersteuning voor 10.04 eindigt in april 2013, dus dan zou je over een paar maanden opníeuw moeten gaan installeren.

Offline sosso

  • Lid
Re: opstartbare usb stik maken
« Reactie #9 Gepost op: 2012/12/07, 22:52:17 »
Forum, bedankt zover,wanneer ik op de knop druk zoals aangegeven  rechts onder dan krijg ik het volgende scherm    leeg

hoe verder?
sosso

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: opstartbare usb stik maken
« Reactie #10 Gepost op: 2012/12/07, 23:16:01 »
Als het goed is, staat unetbootin nu in je home-map, met een leeg veld.

Hieronder zie je staan 'Name' en een zoekveld. Typ daar /Downloads/<naam van bestand> (Je zal zien dat je bij intypen van de '/' al diverse opties krijgt aangeboden).
Het is gewoon een wennen aan hoe unetbootin het doet, heb je dat eenmaal door dan gaat het vanzelf. Bij mij bleef hij elke keer op 8% hangen, en had ik pas na een paar keer door dat ik wat langer moest wachten  ;)


NB: Mikkel heeft imho een terecht punt. Xubuntu 10.04 heeft nog minder levensduur dan XP, en 12.04 is een pak beter.
« Laatst bewerkt op: 2012/12/07, 23:53:19 door asphyxia »
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]