Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Kies een StartPagina voor de Ubuntu-NL wiki

Versie 1
1 (3.7%)
Versie 2
1 (3.7%)
Versie 3
2 (7.4%)
Versie 4
4 (14.8%)
Versie 5
3 (11.1%)
Versie 6
6 (22.2%)
Versie 7
9 (33.3%)
De bestaande StartPagina
1 (3.7%)

Totaal aantal stemmen: 26

Auteur Topic: Wiki Startpagina  (gelezen 43063 keer)

Re: Wiki Startpagina
« Reactie #75 Gepost op: 2010/02/08, 20:13:20 »
Dat is beter, oogt al minder rommelig :)
Ik vind dit voorstel ook stukken beter dan de huidige versie.
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: Wiki Startpagina
« Reactie #76 Gepost op: 2010/02/08, 20:20:30 »
Versie 5 vind ik wel sjiek. Zonder de rode letters die je door een link krijgt.

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Wiki Startpagina
« Reactie #77 Gepost op: 2010/02/08, 20:31:05 »
Wanneer gaan we stemmen? Ik vind versie 4 mooi.

Offline softbart

  • Lid
Re: Wiki Startpagina
« Reactie #78 Gepost op: 2010/02/08, 20:31:14 »
Ik denk dat:
Upgrade
Installeren in Windows
Meer...

Geen linkjes behoeven te zijn. Alleen info is voldoende.

Edit: Voorlopige stem 4.

groet,

Theo

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Wiki Startpagina
« Reactie #79 Gepost op: 2010/02/08, 22:30:04 »
Versie vier, vind mijn voorkeur, ik hou altijd in m'n achter hoofd dat het voor ons duidelijk is, waar alles zo staat en dat het voor de beginner, een hele inspanning is om alles te vinden en met die rijtjes ernaast is het een mooie hint.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Wiki Startpagina
« Reactie #80 Gepost op: 2010/02/08, 22:47:43 »
Wazzzaaa bedankt voor de tip "font-size:150%;" :) Daar had ik eerder overheen gekeken! ;)
No problem.
Versie 5 vind ik wel sjiek. Zonder de rode letters die je door een link krijgt.

Ik wil(de) dus eigenlijk ook niet persé het rood en al helemaal geen onderlijning. Ik heb een beetje gegoogled en volgens mij kan ik dat zelf niet voor elkaar krijgen in moinmoin. Ik heb weer ff met mn voorstel gespeeld. Ik kan wel de font-size en font-family (lettertype) veranderen. Kijk maar naar de titels. Maar ik kan niet de kleur (font-color) veranderen of de underline weghalen (text-decoration).
Als ik het goed begrijp kan onze admin wel classes toevoegen aan het css bestand van moinmoin. Deze classes kunnen we dan wel weer gebruiken ;)

Ik weet niet of jullie zo ver willen gaan. Maar ik heb iig ff gekeken wat de mogelijkheden ongeveer zijn.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Wiki Startpagina
« Reactie #81 Gepost op: 2010/02/08, 22:49:27 »
Ik denk dat:
Upgrade
Installeren in Windows
Meer...

Geen linkjes behoeven te zijn. Alleen info is voldoende.
Dat is opzich ook wel een punt. Ze mogen van mij wel linkjes zijn, maar maak ze dan iets minder opvallend. Bijvoorbeeld gewoon zwart. IPV rood en onderlijnt (sorry, die lijntjes zitten mij echt dwars ja :P)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline softbart

  • Lid
Re: Wiki Startpagina
« Reactie #82 Gepost op: 2010/02/08, 23:22:53 »
@Wazzzaaa,

Naar mijn mening wordt een pagina alleen maar drukker met linkjes.
en met de linkjes naast de categorie kom je op dezelfde pagina als van de categorie. Dus heeft direct geen toegevoegde waarde.

groet,

Theo

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Wiki Startpagina
« Reactie #83 Gepost op: 2010/02/08, 23:35:37 »
Naar mijn mening wordt een pagina alleen maar drukker met linkjes.
Maar bedoel je dan dat je liever tekst wilt. Of helemaal niets? Dus alleen titel en een icoontje...

en met de linkjes naast de categorie kom je op dezelfde pagina als van de categorie. Dus heeft direct geen toegevoegde waarde.
Dat was bij het blokje installatie zo ja. Daar heb je gelijk in, vind ik ook niet echt toegevoegde waarde.
Heb ze nu gelijk naar echte pagina's doorgelinkt.

groet,

Wazzzaaa :P
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline leendert

  • Lid
    • Dutchgimpers.nl
Re: Wiki Startpagina
« Reactie #84 Gepost op: 2010/02/09, 09:56:06 »
Zo die ontwerpen zien er goed uit!
Ik kan geen keuze maken: versie 2, 4 of 5

Offline softbart

  • Lid
Re: Wiki Startpagina
« Reactie #85 Gepost op: 2010/02/09, 10:33:34 »
Citaat
Maar bedoel je dan dat je liever tekst wilt. Of helemaal niets? Dus alleen titel en een icoontje...
Zoals in voorbeeld 4.

De categorie
Het icoon is de link. Daarnaast de info (tekst)betreffende de pagina.

Een documentatie website dient rustig en functioneel zijn. Geen mediaspektakel.

groet,

Theo ;)


Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Wiki Startpagina
« Reactie #87 Gepost op: 2010/02/09, 14:18:27 »
Qua uiterlijk vind ik versie 6 ook mooi! Over de achtergrondkleur heb ik niet echt een mening.
Wel vind ik het erg belangrijk dat alle kopjes aanklikbaar moeten zijn en doorlinken naar artikelen. Nu kun je alleen maar op het icoontje klikken :( 
Dit is mijn voorstel nu. Let er ook op dat het nu wat minder druk is met duidelijkere namen en iets minder linkjes.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Wiki Startpagina
« Reactie #88 Gepost op: 2010/02/09, 15:01:39 »
4 is wat warmer. Dat is ook belangrijk. Versie 6 is een beetje koud en kil.

Offline softbart

  • Lid
Re: Wiki Startpagina
« Reactie #89 Gepost op: 2010/02/09, 17:54:38 »
4 0f 6 maakt mij niet veel uit.
Een soort ccs, dat bepaald of het 4 of 6 wordt.
Dus de te volgen koers van het gehele wiki gebeuren nu en in de toekomst.

Ik denk dat het verstandiger is om dit in een apart topic te behandelen.

groet,
 ;)

Re: Wiki Startpagina
« Reactie #90 Gepost op: 2010/02/09, 17:58:52 »
Misschien versie 6 met de kleuren van versie 4 :)
Ik denk dat de kleuren van versie 6 wat 'rustiger/gemakkelijker' zijn, maar versie 4 vind ik toch iets mooier :)

Qua uiterlijk vind ik versie 6 ook mooi! Over de achtergrondkleur heb ik niet echt een mening.
Wel vind ik het erg belangrijk dat alle kopjes aanklikbaar moeten zijn en doorlinken naar artikelen. Nu kun je alleen maar op het icoontje klikken :( 
Dit is mijn voorstel nu. Let er ook op dat het nu wat minder druk is met duidelijkere namen en iets minder linkjes.
Zou je de links niet het uiterlijk kunnen geven als normale tekst?
Dat felrode op die achtergrond vind ik maar niks, verder is hij wel mooi :)

Waarom maken me geen nieuw topic met een Poll? (Misschien zodra alle voorstellen 'af' zijn)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: Wiki Startpagina
« Reactie #91 Gepost op: 2010/02/09, 20:01:20 »
Dat kan wel Sjoerd, jij bent moderator

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Wiki Startpagina
« Reactie #92 Gepost op: 2010/02/09, 20:04:44 »
Zou je de links niet het uiterlijk kunnen geven als normale tekst?
Dat felrode op die achtergrond vind ik maar niks, verder is hij wel mooi :)
Dat vind ik ook. Ik ben voor een combi van mijn posities/titelnamen, en de kleuren van Thomas.
Maar dat is nu (nog?) niet mogelijk. Dat heb ik al uitgelegd in antwoord 89.
Kan een admin (testcees ofzo?) hier aub even op ingaan.

Waarom maken me geen nieuw topic met een Poll? (Misschien zodra alle voorstellen 'af' zijn)
Laten we dat doen wanneer we zeker weten welke mogelijkheden te zijn...
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Wiki Startpagina
« Reactie #93 Gepost op: 2010/02/09, 20:20:23 »
Versie 6 vind ik persoonlijk niks. Vind de andere versies beter... Ook die van Wazzzaaa :)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Wiki Startpagina
« Reactie #94 Gepost op: 2010/02/09, 20:46:34 »
Als ik het goed begrijp kan onze admin wel classes toevoegen aan het css bestand van moinmoin. Deze classes kunnen we dan wel weer gebruiken ;)
Bedankt voor het uitzoekwerk!  :)

Als ik het goed begrijp moet hiervoor een nieuw .css bestand gemaakt worden. Dit valt buiten de wiki (adminrechten) en/maar kan door het (server)beheer-team gedaan worden.

Ook begrijp ik dat de nieuwe style sheet voor alle gebruikers en alle pagina's gebruikt word, niet alleen voor een nieuwe startpagina? We moeten dan wel zeker zijn van een nieuw style sheet voordat we beheer vragen deze te gebruiken. De vraag is of we hierop willen wachten voordat we een nieuwe startpagina kiezen.

Goed idee een poll te starten, als alle versies/prototypes voldoende af zijn?

Mijn versie zal ik niet opnemen in de poll, de nieuwe versies zijn sowieso beter! :)

Klik links bovenin op Documentatie

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Wiki Startpagina
« Reactie #95 Gepost op: 2010/02/09, 20:48:35 »
Het voorstel van Wazzzaaa, vind ik mooi :) :)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Wiki Startpagina
« Reactie #96 Gepost op: 2010/02/09, 21:11:07 »
Om niet teveel off topic door te gaan heb ik mijn kwestie mbt de technische beperkingen in een apart topic geplaatst.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Wiki Startpagina
« Reactie #97 Gepost op: 2010/02/14, 21:48:44 »
Alle voorstellen heb ik samengevoegd in http://wiki.ubuntu-nl.org/community/VoorstelStartPagina en een poll toegevoegd.

De versies 1 t/m 6 zijn van Thomas de Graaff en versie 7 van Wazzzaaa. Versie 8, de oude pagina.

Er zijn nog meer ideeën voor verdere verbetering maar het lijkt mij goed nu eerst met een bepaade versie verder te gaan.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Wiki Startpagina
« Reactie #98 Gepost op: 2010/02/14, 22:15:00 »
Ik ook!

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Wiki Startpagina
« Reactie #99 Gepost op: 2010/02/14, 22:16:55 »
Nummer 7 spreekt mij wel aan, de tekst in de rode kleur vind ik ook mooi, behalve de tekst onder "Multimedia"en "Hardware" zou die staat er te veel naar links er onder.
Er is al veel mooi knutselwerk zo verricht en er is al voor uitgang geboekt  :)

zo na de eerste stemming te zien kan het spannend worden.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/14, 22:19:52 door Bobbie »
Handige tips voor beginners: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/