Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Aldfaer - Stamboomprogramma installeren met win-programmalader  (gelezen 2877 keer)

Offline robolen

  • Lid
Dit is m'n eerste maal als Ubuntugebruiker.
Bij het installer van Aldfaer krijg ik de volgende foutmelding : "The file '/home/rob/Downloads/Aldfaer42.exe' is not marked as executable.  If this was downloaded or copied form an untrusted source, it may be dangerous to run.  For more details, read about the executable bit."
Hoe kan ik dit oplossen.
Bedankt!

Rob

Offline RikRik

  • Lid
Re: Aldfaer - Stamboomprogramma installeren met win-programmalader
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/15, 21:48:48 »
met de rechter muistoets op de exe file dan naar eigenschappen/ rechten/ uitvoeren bestand toestaan aanvinken.

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Aldfaer - Stamboomprogramma installeren met win-programmalader
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/15, 22:20:05 »
Een exe bestand op linux  ??? ???

Re: Aldfaer - Stamboomprogramma installeren met win-programmalader
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/15, 22:21:06 »
Ik dacht ook al XD
Linux + .axe = foutmelding
Waarom? Omdat .axe alleen voor Windows is ;)

Ik hoor trouwens meer over die stamboomprogramma's het schijnt dat er veel alternatieven zijn voor Linux, maar daar zou je iemand anders om moeten vragen of even googlen ;)
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: Aldfaer - Stamboomprogramma installeren met win-programmalader
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/15, 22:51:51 »
GRAMPS is hét programma daarvoor. Werkt trouwens ook op andere besturingssystemen.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Aldfaer - Stamboomprogramma installeren met win-programmalader
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/15, 23:08:01 »
Een exe bestand op linux  ??? ???

Dat is nu zo mooi van Ubuntu, dankzij wine kan ik toch nog m'n favoriete windows programma's blijven gebruiken.  

En nog iets, heel grappig: sommige windows - programma's werken aanzienlijk sneller in Ubuntu dan in windows  XD
« Laatst bewerkt op: 2011/02/15, 23:20:05 door RikRik »

Re: Aldfaer - Stamboomprogramma installeren met win-programmalader
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/15, 23:13:32 »
Hoi,

Heb ik eerst ook gedaan, verschillende programma's uit windows nog gebruikt. Maar dan wel op een computer met windows geinstalleerd.
Ik hou niet van wine.
Maar mijn stamboom heb ik geexporteerd als gedcom bestand, en daarna in Gramps (Via software center in Ubuntu te verkrijgen) geimporteerd.

Het is de moeite waard om dit te doen. Je kunt beide programma's naast elkaar gebruiken, en dan beslissen wat je uiteindelijk gaat gebruiken.
Voor mij is de keus Gramps geworden.

mvg, Flip
« Laatst bewerkt op: 2011/02/15, 23:15:33 door flipflipsen »

Offline robolen

  • Lid
Re: Aldfaer - Stamboomprogramma installeren met win-programmalader
« Reactie #7 Gepost op: 2011/02/16, 08:50:22 »
Bedankt voor de snelle respons. Ik ga Gramps eens uittesten!

Re: Aldfaer - Stamboomprogramma installeren met win-programmalader
« Reactie #8 Gepost op: 2011/02/16, 16:32:10 »
En nog iets, heel grappig: sommige windows - programma's werken aanzienlijk sneller in Ubuntu dan in windows  XD

Sommige, de meeste niet ;)
Maar dat klopt wel. Wine maakt Windows programma's 'native', en Linux heeft een aanzienlijk beter geheugengebruik dan Windows, daar komt het door ;)
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: Aldfaer - Stamboomprogramma installeren met win-programmalader
« Reactie #9 Gepost op: 2011/02/16, 20:35:13 »
Dat klopt Cheap, hetzij met wat glitches, maar het draait over het algemeen inderdaad sneller.