Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: tekst - html onder XP  (gelezen 672 keer)

Offline jensie

  • Lid
tekst - html onder XP
« Gepost op: 2009/04/01, 15:54:03 »
Ik gebruik op mijn werk (helaas) XP, en we mogen daar zelf geen software installeren. Wie weet een tooltje waarmee ik toch makkelijk .txt naar .html kan overzetten, en dat ik ook kan gebruiken onder Ubuntu (thuis)? Alvast dank voor de tips.

Re: tekst - html onder XP
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/01, 15:55:30 »
txt naar html overzetten bestaat niet.

Offline track

  • Lid
Re: tekst - html onder XP
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/01, 18:56:21 »
Hoi Jens,

.html bevat naast de tekst ook de hele opmaak, en dat moet je op de een of andere manier bepalen.

Bij mij wijst een  apropos html  onder meer op een Oo-plugin oohtml en een converter pdftohtml .
Verder staat in de pakkettenlijst een emacs-iets: http://packages.ubuntu.com/de/intrepid/bhl .

En het is ook niet verschrikkelijk moeilijk om even een script aan te maken dat de ruwe tekst in html formatteert.
Je hoeft maar enkele tags erbij te voegen.  (maar waarschijnlijk al overbodig)

track


p.s.: Bij gedit lukt het niet rechtstreeks, maar er is een plugin voor de html-export. -> Bewerken - instellingen - [Plugins]
« Laatst bewerkt op: 2009/04/02, 11:41:19 door track »

Offline Joshua822

  • Lid
Re: tekst - html onder XP
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/02, 11:25:49 »
Waarom zo een omweg ? Je kan in kate of text editor gewoon je tekst als html bestand opslaan. Kies Opslaan en typ achter de naam van je bestand ".htm" of ".html" en je hebt een perfect html bestand. Je moet wel als die optie er is onder bestandstype kiezen voor Alle bestanden of iets dergelijks.