Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Libre Office update  (gelezen 5089 keer)

Re: Libre Office update
« Reactie #25 Gepost op: 2012/02/27, 11:59:53 »
Bij mij gebeurde het inderdaad ook met Calc, zelfs bij hele simpele, nieuwe documenten, maar heb ook een enkele crash met Base gehad en Writer had ook meermaals last van vastlopen of soms gewoon crashen. Gelukkig herstelde ie wel altijd het document weer, maar het is toch vervelend dat het gebeurde.
Geen extensies, geen PPA's, 3.4.x
« Laatst bewerkt op: 2012/02/27, 12:01:31 door Vistaus »

Offline 10o

  • Lid
Re: Libre Office update
« Reactie #26 Gepost op: 2012/02/27, 12:01:55 »
Misschien ben je voor rekenbladen beter af met Gnumeric..... Heb je die al eens geprobeerd?
Naar aanleiding van mijn problemen getest. Mogelijkheden blijken voor sommige spreadsheets net iets te beperkt, gebruikersgemak ook iets minder imo.
Workstation:  i7-5820K 16GiB - GeForce GTX 960 2GiB - 4K  (Ubuntu 16.04.1)
Server: Asus E35M1-I Deluxe - AMD Fusion APU E-350 (Ubuntu Server 16.04.1)

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Libre Office update
« Reactie #27 Gepost op: 2012/02/27, 12:02:39 »
Nee die ken ik niet maar ik ga hem er even bij pakken, dan heb ik iets voor als het fout gaat in versie 3.5 ;)
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline HarzG

  • Lid
Re: Libre Office 3.5 update
« Reactie #28 Gepost op: 2012/02/27, 22:08:30 »
Ik draai nu LibreOffice 3.4.5 OOO340m1 (Build:502).

Maar sinds de overstap van OO naar LO loop ik in Calc consistent tegen 3 problemen aan, die zich zeer regelmatig voordoen:
...
Edit: geen extensies hier.
Mijn systeem wil ik niet tot een maatstaf verheffen, maar ik heb hier weinig problemen met LibreOffice (extensies: pagination en altsearch).
Ik gebruik wel een Ubuntu-LTS, maar ben al enige tijd geleden van OpenOffice naar LibreOffice gegaan via een PPA.

Op mijn pc's worden diverse/complexe odt- en ods-bestanden gebruikt (20 calc-tabs met log-formules, 'logische' waarden en voorwaardelijke opmaak) waar af en toe ook sprake is van hergebruikte MS Office opmaak/code. Een enkele keer zie ik ook een crash in Open/LibreOffice, maar dat is altijd (?) bij een bestand dat MS Office code bevat. NB: Deze code kan er ook in het bestand terechtkomen via een kopie-opdracht.

Er zijn bij mij ook zwakke punten in Open/LibreOffice.
1. Opeens wordt een stuk tekst met een korrelig lettertype getoond - 1x minimaliseren/maximaliseren lost dat probleem op.
2. De spelling/grammatica-controle is matig (vergeleken met MS Office).
3. Afdrukken met wisselende papierbakken gaat fout (1e bladzijde briefpapier en daarna gewoon verder met blanco-papier).
4. Er kwamen vroeger crashes voor met bladwijzers/bookmarks (MS Office code) bij de actie kopie/plakken. Dat zag de gebruiker helemaal niet als een vreemde code, maar er kwam wel een crash (met 3.5 is dat niet meer zo, net getest met hetzelfde document). Pas met de Navigator kwam ik toen erachter dat een veroorzaker/bladwijzer in het document zat.
5. In een 3.4(?)-(Ubuntu!)versie kwamen opeens taalproblemen met de calc-formules naar voren (deels EN, deels local NL/DE/etc). Of daardoor ook conflicten ontstonden met de berekende waarden, weet ik zo niet. Maar dat moet je als ontwikkelaar gewoon vooraf testen en niet 'zomaar' aanbieden voor de gebruikers. Als dat een beta/nightly-versie is - prima, maar het is onacceptabel voor een versie die de "gewone" gebruikers aangeboden krijgen.
6. De exacte weergave van de cursor-positie is nog steeds niet beschikbaar in Open/LibreOffice. Ik wil gewoon voor een formulier/briefpapier zien in cm/mm wat de afstand van de rand is. Dat lijkt mij een eenvoudige toevoeging in de code, maar het heeft blijkbaar al jaren bij de ontwikkelaars geen prioriteit (toon dat gewoon in de statusbalk, MSO kan het ook).


... en dan nog een pluspunt voor Open/LibreOffice: ik ken een aantal documenten die in de conversie tussen MSO 2000/2003/2007 fout gaan en die ik in Open/LibreOffice netjes kan openen en tonen.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline HarzG

  • Lid
Re: Libre Office 3.5 - bugfix (recent en sjablonen)
« Reactie #29 Gepost op: 2012/03/04, 17:55:25 »
… wie de oplossing voor deze 2 bugs (melding bij sjablonen en lege lijst "recent geopende documenten") in LibreOffice 3.5 nog niet heeft gevonden ...

Hier staat de NL-versie:
1. sluit LibreOffice
2. hernoem je map ~/.libreoffice in ~/.libreofficeOLD
3. kopieer het bestand /home/gebruikersnaam/.libreofficeOLD/3/user/registrymodifications.xcu
4. plak dat in de map /home/gebruikersnaam/.config/libreoffice/3/user/ (De vraag "overschrijven?" moet met "ja" worden beantwoord.)
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce