Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: draadloos werkt slecht met eigen router  (gelezen 2120 keer)

Offline ercmrj

  • Lid
draadloos werkt slecht met eigen router
« Gepost op: 2011/03/19, 20:59:46 »
Ik heb een slechte verbinding met draadloos internet en mijn eigen router. Als ik de laptop opgestart heb doet hij het een paar minuten goed en dan wordt de verbinding met internet steeds slechter. Als ik dan de router van de buren selecteer heb ik weer normale verbinding.

Ik heb deze thread http://forum.ubuntu-nl.org/internet-en-draadloos/internet-traag-in-ubuntu-10-04/120/  doorgelezen en geprobeerd om dhcpcd te installeren en wicd network manager maar dat lukte niet en nu heb ik helemaal geen verbinding meer.

Ik heb een router van linksys en volgens mij heb ik ook een atheros chipset. Ik lees in de thread dat die 2 ook niet goed samen gaan. Op de andere laptop werkt draadloos internet met ubuntu overigens wel.
« Laatst bewerkt op: 2011/03/19, 21:04:43 door ercmrj »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: draadloos werkt slecht met eigen router
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/19, 23:01:02 »
Ubuntu 10.10 presteert beter qua draadloos, dan 10.04.

Overigens kun je dit stappenplan volgen: http://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet

Re: draadloos werkt slecht met eigen router
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/20, 13:55:55 »
heb dit ook voorgehad op school
ben overgestapt op de 10.10 en heb zelf een betere verbinding dan ik heb onder windows:p
aan jou de keus of je de 10.04 vooropstelt op je internet of toch liever een goede internet verbinding hebt en overstappen op de 10.10

ps. heb je een dualboot met windows? zoja heb je daar een zelfde probleem?
Windows, the only virus with manual and recovery disk
Proud Ubuntu 14.04 gebruiker
Laptop: i5 + 4 gb ram & ati radeon hd5600 (17")/ 2*500Gb

Offline ercmrj

  • Lid
Re: draadloos werkt slecht met eigen router
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/20, 20:17:47 »
Onder windows heb ik het probleem niet en ook op de draadloze router van de buren heb ik geen problemen zoals ik al eerder schreef.

Ik heb geprobeerd om 10.10 te installeren, werkte in eerste instantie goed maar na het updaten en nadien opnieuw opstarten liep hij vast.

Daarna geprobeerd om 10.04 op te starten maar die liep ook vast. Toen met Gparted alle partities verwijderd behalve windows. Tijdens het installeren heb ik 2 keuzes: de gehele schijf wissen of partities handmatig specificeren maar als ik dan voor de 2e keuze kies en de balk aanklik waarop staat vrije ruimte krijg ik de melding "er is geen basisbestandssysteem gedefinieerd.


Offline ercmrj

  • Lid
Re: draadloos werkt slecht met eigen router
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/20, 20:26:21 »
hmm, ben nu 9.10 aan het installeren omdat 10.10 toch niet lukt en daar herkent hij de windows partitie wel en kan ik ubuntu wel naast windows installeren.

Offline ercmrj

  • Lid
Re: draadloos werkt slecht met eigen router
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/20, 22:23:07 »
10.10 weer naast 9.10 geinstalleerd maar nog steeds hetzelfde in het begin een goede snelheid maar daarna wordt hij steeds langzamer tot ik geen pagina meer kan laden. Op router van de buren werkt het nog steeds.
Van de week het stappenplan dat Pjotr aangaf maar eens doorlopen.