Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem met Ubuntu 10.10  (gelezen 586 keer)

Probleem met Ubuntu 10.10
« Gepost op: 2011/02/10, 22:05:14 »
Beste mensen,

Ik zat vandaag op school en zat erover na te denken om eens gewoon uit nieuwschierigheid met Ubuntu (Linux) te willen gaan werken. :) Toen het tijd was om naar huis te gaan, ging ik maar eens beginnen met het downloaden van Ubuntu 10.10 =D
Toen de download klaar was, ging ik de .iso branden met Nero Multimedia Suite 10 :D Alles ging op rolletjes. Het branden was goed gegaan volgens Nero. Dus, toen stopte ik de Live cd erin. Nou, toen starte het op zoals het hoort te starten. Ik kreeg een scherm dat Ubuntu 10.10 aan het laden was. Toen kreeg ik het taalkeuze menu, en het menu dat je kan kiezen om Ubuntu 10.10 uit te proberen, of om het meteen echt te installeren. Ik koos voor de Live cd versie (uitproberen dus). Daarna hoorde ik aan de laptop dat ie gewoon bezig was. En het leek alsof ie begon te laden. Maar ik had het (helaas) mis. Ik kreeg een zwart scherm en zag helemaal niets behalve mijn muis die ik normaal in Windows ook zie. :'(

Even ter informatie, ookal denk ik dat jullie er niet veel mee kunnen. Ik heb een laptop van ACER, namelijk de ACER Emachine D620

Verder heb ik ook op de laagste snelheid gebrand, en ipv alleen Nero ook ImgBurn gebruikt, en het ingebouwde brand programma van Microsoft Windows zelf die standaard in Windows 7 zit. :rolleyes:

Wie o wie zou mij hiermee kunnen helpen? Is het een hardware probleem? :o

Bedankt om dit gelezen te hebben en eventueel voor de hulp. :)

Met vriendelijke groet,

Hannibal392


Re: Probleem met Ubuntu 10.10
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/10, 23:59:46 »
Welkom op het forum Hannibal392
Ja, het is vermoedelijk een hardware probleem.
Probeer het volgende eens:
Start op met de Live-cd en druk bij het 1ste scherm (lees Ubuntu) op <F6>
Er opent zich een pop-up menu rechts onder.
Druk op <Esc>. Het pop-up menu verdwijnt en je ziet onderaan een regel staan die eindigt op
"GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT= quiet splash -- en je cursor staat daarachter te knipperen.
Haal de "quite splash --" weg.
Kies <Ctrl>+<x> om op te starten en kijk wat er gebeurd.
Als er eventuele fouten zijn worden deze zichtbaar door een rode * voor de regels die voorbij komen tijdens de opstart.
Post de eventuele resultaten hiervan zodat een ieder kan zien waar het fout loopt.
 
Laptop: PackardBell Easynote MZ-36, 2 GB, Ubuntu 12.04 + Ubuntu 11.10 beide met XP in VirtualBox (versie 4),
DesktopComputer: Intel(R) Celeron(R) CPU 2.40GHz, 512MB, Ubuntu 10.04.x LTS,
PPC: Mio Digiwalker P350, WM5

Re: Probleem met Ubuntu 10.10
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/11, 08:06:26 »
Ohh, dat is niet echt fijn om te horen dat het vermoedelijk een hardware probleem is.

Ik moet zo naar school dus dan zal ik het vanmiddag eens gaan proberen. Bedankt voor je reactie!

Met vriendelijke groet,

Hannibal392