Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: strigidaemon verwijderen  (gelezen 386 keer)

Offline fred101

  • Lid
strigidaemon verwijderen
« Gepost op: 2008/05/01, 09:17:14 »
Sinds een maand of zo wordt mijn systeem (presario laptop) steeds trager, konquerer en contact vetragen enorm. Amarock stopt met spelen. Na de upgrade van GG naar HH (kubuntu) hoopte ik dat het over zou zijn maar nu is het 10x zo erg. Hij stopt soms gewoon 5 minuten met alles. Na zoekwerk en surfen schijnt dat met strigidaemon te maken te hebben. De zoekfunctie van het forum zegt daar niets over.

Overal lees ik dat stigidaemon verwijderd kan worden maar ik weet niet hoe. Zo valt er niet meer met het ding te werken. De harddisk draait bijna permanent en dat zuipt stroom. Daarnaast wordt ik wat moe van de hele tijd wachten. En het ergste is dat mijn vrouw al begint te roepen: had je maar Windows moeten houden :-(
Tijdens dit mailtje al 3x zitten wachten.

Heb nu net als laatste radeloze optie  met kill het proces gestopt en gelijk stopt mijn HD met draaien en is het stil. Heerlijke rust :-) Nu nog een permanente manier vinden.

Fred

NLsandman

  • Gast
strigidaemon verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/01, 14:56:29 »
Vreemd, bij mij op hardy staat strigi-deamon niet geinstalleerd.
In synaptic is die te vinden en te verwijderen, zoek strigi.

Aanvulling, je zou tracker ook kunnen verwijderen, die indexeert namelijk je systeem en die kan ook voor veel disk activiteit zorgen.
Deze kun je via installeren en verwijderen weghalen.