Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: NTSC-DVD rippen  (gelezen 571 keer)

NTSC-DVD rippen
« Gepost op: 2012/12/11, 22:11:30 »
Hallo, ik heb een probleem (misschien voor anderen een uitdaging). Op mijn HD heb ik een DVD in NTSC-formaat met Nederlandse subs. Is een beetje vreemde combinatie maar het klopt echt. Dit is het VIDEO_TS mapje met inhoud.
Hij is met VLCplayer goed af te spelen maar valt met geen enkel stukje software te rippen naar AVI/MP4/MKV of wat dan ook. Normaal gesproken doe ik zoiets met Handbrake en dat werkt snel en goed maar nu dus niet.
Het probleem: Ik kan niet de gehele DVD naar een bestand rippen. Het langste bestand is 28 minuten en nog wat in -ik geloof- 5 hoofdstukjes. Ik kan er geen andere hoofdstukken bijvoegen alleen andere kiezen. Die zijn nog korter. Dit doet zich voor bij iedere ripper.
Ik heb behalve Handbrake gebruikt: DVD::rip, OGM rip, ACID rip en Thoggen (die kan alleen echte DVD's rippen).
Ik gebruik Ubuntu 12.10 op een Medion Laptop van een jaar of 5 oud.
Ik ben benieuwd of iemand dit probleem herkent. Heb de topics afgezocht maar kon niets vinden wat me zou kunnen helpen. Alvast bedankt, TSI
Nooooooobody expects the Spanish Inquisition

Re: NTSC-DVD rippen
« Reactie #1 Gepost op: 2012/12/11, 22:16:36 »
Probeer K9copy eens: die kan hele DVD's rippen, ook van een image of losse map. Let wel op dat je alle audio en ondertiteling en dergelijke selecteert. Het programma zit in de repositories van Ubuntu.

Offtopic: I didn't expect another Spanish Inquisition...
« Laatst bewerkt op: 2012/12/11, 22:18:34 door Gymnasiast »
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

Re: NTSC-DVD rippen
« Reactie #2 Gepost op: 2012/12/11, 23:09:01 »
Dank Gymnasiast voor je snelle reactie maar helaas.....Ik kan hem wel in stukjes rippen maar niet als geheel. Heb de wizzard gebruikt, leek me het verstandigst. Voor verdere suggesties sta ik open. Ik moet wel zeggen dat het leuk moet blijven, d.w.z. dat ik niet met een video-editor de stukken synchroon aan elkaar ga plakken. o.i.d.

Groeten,

TSI
Nooooooobody expects the Spanish Inquisition

Offline vanadium

  • Lid
Re: NTSC-DVD rippen
« Reactie #3 Gepost op: 2012/12/12, 14:52:06 »
Ik vrees dat je zal moeten de stukjes aan elkaar plakken. Dat je dit niet in één geheel kunt rippen, heeft te maken met een eigenaardige manier van authoren (wéér een eigenaardigheid) waarbij de film niet als één titel met hoofdstukken, maar als verschillende titels werd opegenomen. Volgens mij zal er niets anders opzitten dan de verschillende stukjes met exact dezelfde instellingen naar afzonderlijke videobestanden te rippen, en die dan te combineren. In principe gaat dat laatste snel. Je kan dat doen met mencoder: mencoder -oac copy -ovc copy -o output.avi input1.avi input2.avi. Specifiek voor mkv kan dat ook met mkvmerge gui. Voor mp4 kan het ook met MP4Box.

OPGELOST - NTSC-DVD rippen
« Reactie #4 Gepost op: 2012/12/12, 15:47:06 »
Dank voor je duidelijke uitleg, dit is flink balen. Ik denk dat ik dan maar een PAL versie op de kop ga tikken. Ik beschouw dit onderwerp dan maar als opgelost.

Groeten,

TSI
Nooooooobody expects the Spanish Inquisition

Offline vanadium

  • Lid
Re: NTSC-DVD rippen
« Reactie #5 Gepost op: 2012/12/12, 19:37:51 »
Dat duurt hoogstens tien minuten langer, maar ja. Het is niet zo erg als het lijkt.