Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Upgrade 11.04 verwondering  (gelezen 1081 keer)

Offline grubuntu

  • Lid
[OPGELOST] Upgrade 11.04 verwondering
« Gepost op: 2011/04/30, 20:24:08 »
Ik heb de upgrade gedaan van 10.10 naar 11.04. Ging perfect!
Een schone installatie heeft niet mijn voorkeur, want dan zit ik altijd weer te prutsen om thunderbird op orde te krijgen.

Maar....
Ik wilde natuurlijk Compiz weer met die mooie 3-D kubus gebruiken. En toen was ik Unity kwijt en ook de kubus deed het niet en geen werkbalk of AWN meer. Alleen Ctrl-Alt-Del ging nog.....
Opstarten met "klassiek" is dan een optie. dan heb ik vier balken: Unity links (prachtig!), AWN onderin, bovenin een werkbalk waar je bijna niets mee kunt en rechts mijn oude werkbalk. Lijkt mij uiteindelijk wat veel van het goede. Maar ik kan alleen AWN missen. Die andere hebben allemaal en functie. Toch wel gek.
(En hoe krijg ik die Kubus weer aan de praat?)
« Laatst bewerkt op: 2011/05/01, 20:39:08 door grubuntu »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Upgrade 11.04 verwondering
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/30, 21:05:07 »
Even een tip voor een volgende keer:
Copyeer de map ".thunderbird" die in je home directorie staat, dat zijn alle instellingen van Thunderbird.
Hetzelfde geldt ook voor de map ".mozilla", waar alle firefox instellingen staan.

Succes !!
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Upgrade 11.04 verwondering
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/30, 21:08:44 »
De kubus werkt alleen in de klassieke omgeving en niet in Unity.
In Unity zijn de bureaubladen anders ingedeeld waardoor het niet werkt.



Offline ejfrolich

  • Lid
Re: Upgrade 11.04 verwondering
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/30, 21:48:23 »
Verwondering is hier niet helemaal het juiste woord. Hier ook een update gedaan. Eerst een waarschuwing dat Unity niet kon werken. Zoeken leverde op dat het aan de grafische kaart zou liggen. Dus een andere driver waarna de melding verdwenen was. Alles ziet er iets anders uit maar wat nou het grote verschil is met Gnome is me niet helemaal duidelijk. Wel duidelijk is dat de Brother MFC 7045n niet meer wil scannen. Ubuntu meld doodleuk dat er geen scanner is. Dat kan dan zo zijn maar de driver is geladen, dat kan ik zien, en de printer staat ook aan...

Ook leuk, gebruiker wisselen. Dat ging een keer of wat goed totdat...ineens een gebruiker die actief was ineens verdwenen was uit de lijst. Uiteindelijk maar gereboot, natuurlijk wat kwijtgeraakt want ergens mee bezig. Na de reboot was deze gebruiker er wel weer...

Helemaal gelukkig ben ik dus nog niet! De rest van de PC'sgaan we hier dus maar niet updaten naar 11.04. Dat risico is ons iets te groot nog... Jammer, dit is na lange tijd zonder problemen werken met Ubuntu een behoorlijke misser! Voor ons dan...
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline grubuntu

  • Lid
Re: Upgrade 11.04 verwondering
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/01, 09:52:11 »
Ron, bedankt voor de tip. Maar dat is net wat ik bedoel. Ik vind dat gewoon lastig. En dan Lightning weer goed krijgen.... Het lukt uiteindelijk wel, maar bij een upgrade gaat het toch sneller.

Emiel: bedankt. Ik ga dat uitproberen. Ubuntu is dus nog beter geworden met deze opties!

Nu alleen de standaardoptie nog weer met Unity zien te krijgen. Als ik in de terminal unity als opdracht geef, gebeurt er vanalles, maar niets dat zichtbaar is op het bureaublad. Dus ook geen zijbalk of bovenbalk. Hebben jullie daar een tip voor?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Upgrade 11.04 verwondering
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/01, 12:37:53 »
Het is echt niet moeilijker dan een backup van .thunderbird terugplaatsen in eenverse installatie. Niets lastig.

Je kan unity instellingen "resetten" door in de terminal het commando "unity --reset" te geven. Als dit een probleem niet oplost, rest dan ook compiz:
gconftool-2 --recursive-unset /apps/compiz-1
unity --reset

Re: Upgrade 11.04 verwondering
« Reactie #6 Gepost op: 2011/05/01, 13:40:48 »
Het is echt niet moeilijker dan een backup van .thunderbird terugplaatsen in eenverse installatie. Niets lastig.

Je kan unity instellingen "resetten" door in de terminal het commando "unity --reset" te geven. Als dit een probleem niet oplost, rest dan ook compiz:
gconftool-2 --recursive-unset /apps/compiz-1
unity --reset

Had je dat niet eerder kunnen zeggen?  ???

IK had dus precies het zelfde probleem, je kan waarschijnlijk wel een terminal openen met ctrl+alt+t en dan het commando van vanadium gebruiken. Echt heel compiz werkt voor geen meter in 11.04, ook water effecten niet, ik blijf er zelf voortaan maar af :|
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline emiel1976

  • Lid
Re: Upgrade 11.04 verwondering
« Reactie #7 Gepost op: 2011/05/01, 13:51:58 »
Compiz werkt wel met Unity maar niet alles.
In klassieke omgeving werkt wel alles.
Ik weet niet of ze dat nog gaan aanpassen maar ik denk het niet omdat ze 11.10 op Gnome 3 gaan zetten.
Ik denk dus dat Compiz komt te vervallen.


Offline vanadium

  • Lid
Re: Upgrade 11.04 verwondering
« Reactie #8 Gepost op: 2011/05/01, 14:13:39 »
Ik weet niet of ze dat nog gaan aanpassen maar ik denk het niet omdat ze 11.10 op Gnome 3 gaan zetten.
Ik denk dus dat Compiz komt te vervallen.
Het wordt zeker Gnome 3, maar het wordt ook Compiz: de unity shell werkt met Compiz, waar Gnome 2 shell Mutter gebruikt. We kunnen verwachten dat dit alles beter zal worden. Ze hebben Unity nu willen uitbrengen, hebben op een bepaald moment een feature freeze gedaan om het product toch nog op een aanvaardbare manier tegen de deadline af te leveren.

Had je dat niet eerder kunnen zeggen?  ???

Beetje vreemde reactie die ik niet begrijp ...
« Laatst bewerkt op: 2011/05/01, 14:15:29 door vanadium »

Offline grubuntu

  • Lid
[Opgelost] Re: Upgrade 11.04 verwondering
« Reactie #9 Gepost op: 2011/05/01, 20:37:48 »
Reset ging helemaal goed.
Bedankt.