Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geluid distorted bij fullscreen (met flash)  (gelezen 4541 keer)

Offline tillie

  • Lid
Geluid distorted bij fullscreen (met flash)
« Gepost op: 2011/11/12, 20:28:09 »
Mijn geluid is slecht als ik een video, bijvoorbeeld op youtube op fullscreen zet. Iemand een idee hoe dit kan?

Als ik fullscreen ga kan ik niet meer bij de instellingen, omdat ik dan weer fullscreen moet uitzetten.

Op dit forum is meer te lezen over mijn probleem:
http://forum.ubuntu-nl.org/hardware-en-drivers/geluidskwaliteit-is-slecht/

Offline tillie

  • Lid
Re: Geluid distorted bij fullscreen (met flash)
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/17, 13:53:46 »
Misschien dat het komt omdat ik bij fullscreen een tweede scherm open, en daardoor er twee spelers tegelijk hetzelfde afspelen?

Offline tillie

  • Lid
Re: Geluid distorted bij fullscreen (met flash)
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/19, 20:56:20 »
Is er hier iemand die wel eens op youtube zit en fullscreen beeld doet, met linux?

Offline ThomasN

  • Lid
Re: Geluid distorted bij fullscreen (met flash)
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/19, 23:54:05 »
Is er hier iemand die wel eens op youtube zit en fullscreen beeld doet, met linux?

Regelmatig, maar ik heb nog nooit de door jou beschreven problemen ervaren.

Welke browser en welke versie van Flash gebruik je?

Offline tillie

  • Lid
Re: Geluid distorted bij fullscreen (met flash)
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/25, 17:29:40 »
Ik heb het probleem bij zowel mozilla als chromium. Ik gebruik de plugin van flash 10.

Re: Geluid distorted bij fullscreen (met flash)
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/25, 19:31:57 »
Welke videokaart heb je? Wat voor CPU heb je?

Offline tillie

  • Lid
Re: Geluid distorted bij fullscreen (met flash)
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/25, 20:26:16 »
Ik heb, meen ik een AD198x:

Code:
card 0: Intel [HDA Intel], device 0: AD198x Analog [AD198x Analog]
  Subdevices: 0/1
  Subdevice #0: subdevice #0
card 0: Intel [HDA Intel], device 1: AD198x Digital [AD198x Digital]
  Subdevices: 1/1
  Subdevice #0: subdevice #0

Ik heb een Intel Duo Core CPU.

Offline tillie

  • Lid
Re: Geluid distorted bij fullscreen (met flash)
« Reactie #7 Gepost op: 2011/11/25, 20:29:13 »
Dit is het moederbord: Intel Calistoga i945GM/PM

Offline ThomasN

  • Lid
Re: Geluid distorted bij fullscreen (met flash)
« Reactie #8 Gepost op: 2011/11/25, 20:32:24 »
Ik gebruik de plugin van flash 10.

Flash 11 is inmiddels uit, misschien dat die versie het probleem kan verhelpen.

Offline tillie

  • Lid
Re: Geluid distorted bij fullscreen (met flash)
« Reactie #9 Gepost op: 2011/11/25, 21:16:11 »
Installeren van flash 11 heeft niet geholpen.

Offline tillie

  • Lid
Re: Geluid distorted bij fullscreen (met flash)
« Reactie #10 Gepost op: 2011/11/25, 21:29:01 »
Welke videokaart heb je? Wat voor CPU heb je?

Hoezo eigenlijk? Heb je wat aan die info?

Re: Geluid distorted bij fullscreen (met flash)
« Reactie #11 Gepost op: 2011/11/26, 19:58:39 »
Welke videokaart heb je? Wat voor CPU heb je?

Hoezo eigenlijk? Heb je wat aan die info?
Uiteraard. Ik heb echter al genoeg info:  ik vermoed zomaar, dat je GPU/CPU te traag is voor Unity en Flash, zeker omdat het geluid wel goed werkt wanneer niet fullscreen.

Offline tillie

  • Lid
Re: Geluid distorted bij fullscreen (met flash)
« Reactie #12 Gepost op: 2011/11/27, 15:28:40 »
Uiteraard. Ik heb echter al genoeg info:  ik vermoed zomaar, dat je GPU/CPU te traag is voor Unity en Flash, zeker omdat het geluid wel goed werkt wanneer niet fullscreen.

Maar hoe kan dat dan? Want met windows xp kan het wel, en dat is toch een veel zwaarder systeem?

Offline ThomasN

  • Lid
Re: Geluid distorted bij fullscreen (met flash)
« Reactie #13 Gepost op: 2011/11/27, 15:50:52 »
Uiteraard. Ik heb echter al genoeg info:  ik vermoed zomaar, dat je GPU/CPU te traag is voor Unity en Flash, zeker omdat het geluid wel goed werkt wanneer niet fullscreen.

Maar hoe kan dat dan? Want met windows xp kan het wel, en dat is toch een veel zwaarder systeem?

Windows XP is een stuk lichter dan de nieuwste Ubuntu met alle grafische effecten aan. Windows XP is tien jaar oud en werkt prima op computers uit die tijd. Unity is nog geen jaar oud en bedoeld om de grafische kracht van moderne computers te gebruiken.

Probeer eens bij het inloggen voor Ubuntu 2D te kiezen, dat is grafisch veel minder zwaar en misschien dat dat het probleem verhelpt.

Re: Geluid distorted bij fullscreen (met flash)
« Reactie #14 Gepost op: 2011/11/28, 01:37:34 »
Uiteraard. Ik heb echter al genoeg info:  ik vermoed zomaar, dat je GPU/CPU te traag is voor Unity en Flash, zeker omdat het geluid wel goed werkt wanneer niet fullscreen.

Maar hoe kan dat dan? Want met windows xp kan het wel, en dat is toch een veel zwaarder systeem?
Windows XP is juist lichter dan Ubuntu. XP = 2001 Ubuntu 11.04 = 2011

Als je een lichtgewicht Linux zoekt, kijk dan niet naar Ubuntu. Xubuntu of zelfs Lubuntu zijn betere opties.

Offline tillie

  • Lid
Re: Geluid distorted bij fullscreen (met flash)
« Reactie #15 Gepost op: 2011/11/29, 16:47:22 »
Windows XP is juist lichter dan Ubuntu. XP = 2001 Ubuntu 11.04 = 2011
Ik vind dat moeilijk te geloven, omdat windows altijd al een veel logger en zwaarder systeem is geweest dan linux. Maar het zou kunnen.


Toch heb ik maar een test gedaan:
En ik heb 6 youtube filmpjes tegelijk laten draaien, waarbij ik het geluid van 5 filmpjes heel zacht heb gezet (5 B's) en 1 op honderd procent (1 A). Dit zou veel cpu moeten zuigen waardoor het geluid minder zou worden. Maar het geluid werd er niet minder op. Daarna heb ik een van 5 B's op fullscreen gezet, maar het geluid van A werd er niet minder op.
Daarna heb ik alles op mijn computer afgesloten en alleen 1 filmpje gedraaid. Als ik die fullscreen zet, wordt het geluid wel slecht.

Uit deze test haal ik:
-dat ik veel filmpjes tegelijk kan draaien zonder problemen met geluid, als ik niet fullscreen ga
-ik een filmpje fullscreen kan draaien en tegelijk het geluid van meerdere ander filmpjes af kan spelen zonder problemen
-dat ik niet het geluid goed kan horen van het filmpje waarmee ik fullscreen ga, terwijl dit minder cpu kost dan de vorige taken

Hieruit concludeer ik dat mijn cpu/gpu niet te traag is om tegelijkertijd unity en flash te draaien, maar dat het probleem ergens anders in zit.

Offline tillie

  • Lid
Re: Geluid distorted bij fullscreen (met flash)
« Reactie #16 Gepost op: 2011/11/29, 17:06:22 »
En misschien had ik dit eerder moeten vermelden:

In fullscreenmode kan ik de functies die onder aan het filmpje staan niet meer gebruiken. Dus de pauzeknop doet het niet, het geluidsknopje doet het niet, en de fullscreenknopje doet het niet. Eigenlijk werkt alleen nog Esc, om fullscreen mode uit te zetten.

Offline jolo

  • Lid
Re: Geluid distorted bij fullscreen (met flash)
« Reactie #17 Gepost op: 2011/11/29, 20:52:47 »
Gaat het nu alleen om problemen bij youtube volledig scherm? Of ook als je een videofilm op volledig scherm afspeelt met VLC Mediaplayer? Check alvast deze hyperlink  http://www.google.com/support/youtube/bin/static.py?page=known_issues.cs Watching Videos. En deze hyperlink http://www.google.com/support/forum/p/youtube/thread?tid=3b0d9e20e5fe19cb&hl=en
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline tillie

  • Lid
Re: Geluid distorted bij fullscreen (met flash)
« Reactie #18 Gepost op: 2011/11/30, 11:14:29 »
Gaat het nu alleen om problemen bij youtube volledig scherm? Of ook als je een videofilm op volledig scherm afspeelt met VLC Mediaplayer?

Het probleem treedt niet op bij VLC player.

Ik ga ook nog kijken naar de linkjes die je hebt gestuurd.

Offline tillie

  • Lid
Re: Geluid distorted bij fullscreen (met flash)
« Reactie #19 Gepost op: 2011/12/02, 13:57:45 »
Check alvast deze hyperlink  http://www.google.com/support/youtube/bin/static.py?page=known_issues.cs Watching Videos. En deze hyperlink http://www.google.com/support/forum/p/youtube/thread?tid=3b0d9e20e5fe19cb&hl=en

Het probleem doet zich ook voor bij bijvoorbeeld novamov of putlocker, dus is niet website gerelateerd.

Offline tillie

  • Lid
Re: Geluid distorted bij fullscreen (met flash)
« Reactie #20 Gepost op: 2011/12/02, 20:34:05 »
Ik heb nog iets ontdekt:

Als ik veel filmpje op youtube (of op novamov of putlocker of wat dan ook) en daarvan het geluid uit zet, kan ik naast die filmpjes een ander flash filmpje bekijken op fullscreen zonder dat het geluid slechter wordt. Het aantal frames per seconde gaan er wel op achteruit als ik dit doe, waardoor dit nog steeds geen oplossing is, maar het is misschien wel een indicator voor het probleem.

Misschien dat een guru op dit forum weet hoe dit kan?

Offline tillie

  • Lid
Re: Geluid distorted bij fullscreen (met flash)
« Reactie #21 Gepost op: 2011/12/03, 12:51:10 »
Ik zal ook dit topic in de gaten houden:
http://forums.debian.net/viewtopic.php?f=7&t=73197

Offline jolo

  • Lid
Re: Geluid distorted bij fullscreen (met flash)
« Reactie #22 Gepost op: 2011/12/03, 12:58:19 »
zou het flash film probleem browser gerelateerd kunnen zijn? Als het om Firefox gaat. Had je de Basic Troubleshooting al gecheckt? Waarmee je dan onder andere alle plug-ins, behalve Shockwave Flash 11.1r102 (tijdelijk) uitschakelt.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline tillie

  • Lid
Re: Geluid distorted bij fullscreen (met flash)
« Reactie #23 Gepost op: 2011/12/03, 14:27:15 »
zou het flash film probleem browser gerelateerd kunnen zijn? Als het om Firefox gaat. Had je de Basic Troubleshooting al gecheckt? Waarmee je dan onder andere alle plug-ins, behalve Shockwave Flash 11.1r102 (tijdelijk) uitschakelt.

Heel appart. Net probeerde ik nog eens met firefox, en toen deed hij het wel goed. Even later werd het weer slecht.

Offline tillie

  • Lid
Re: Geluid distorted bij fullscreen (met flash)
« Reactie #24 Gepost op: 2011/12/03, 17:02:41 »
Ik heb nu alles van flash uninstalled. Wat is de juiste manier om dit te installeren?