Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bluetooth adapter niet gevonden  (gelezen 1609 keer)

Offline puntkomma

  • Lid
Bluetooth adapter niet gevonden
« Gepost op: 2010/02/09, 16:20:00 »
Hallo,

Vanmiddag heb ik mijn nieuwe laptop ontvangen, hierop stond standaard ubuntu 9.10. Het werkt allemaal prima, behalve mijn bluetooth adapter. Als ik naar de voorgeïnstalleerde bluetooth applet ga, zegt deze het volgende: "uw computer heeft geen bluetooth adapter". Terwijl hij die, als het goed is tenminste, wel degelijk heeft. Ik weet niet wat het type enzo is van de adapter en ook niet precies hoe ik daar achter zou kunnen komen. Ik heb wel eens vaker met een linux machine gewerkt, maar heb van dit soort zaken (nog) erg weinig verstand. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

mvg, Tom

Re: Bluetooth adapter niet gevonden
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/09, 16:24:01 »
Welkom op het forum!

Sommige laptops hebben een schakelaar of sneltoets waarmee Bluetooth in- of uitgeschakeld kan worden, meestal een Fn-toets. Heb je daar al naar gekeken?

Offline puntkomma

  • Lid
Re: Bluetooth adapter niet gevonden
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/09, 16:36:20 »
Whaha en ik maar moeilijk doen.

Het werkt nu, bedankt! Mocht ik nog ergens niet uitkomen vraag ik het weer ;)

Offline puntkomma

  • Lid
Re: Bluetooth adapter niet gevonden
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/09, 17:04:02 »
Ik heb nog wel een vraagje, niet zozeer een hardware vraag maar ik vraag hem hier toch maar.

Ik wil audio streamen van mijn laptop naar mijn mp3-speler via bluetooth, is dat mogelijk? En zo ja, heeft iemand daar ervaring mee? ^^

Re: Bluetooth adapter niet gevonden
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/09, 17:08:32 »
Bluetooth heeft een erg lage bandbreedte, de kwaliteit zal dus niet hoog zijn vermoed ik.