Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: MSI Notebook VR 601X  (gelezen 2028 keer)

jake_tb

  • Gast
MSI Notebook VR 601X
« Gepost op: 2008/01/25, 18:39:41 »
Beste mensen

Ik ga waarschijnlijk een notebook van MSI aanschaffen. De bedoeling is dat ik er lekker Kubuntu 7.10 op ga draaien! Zijn er mensen die negatieve ervaringen hebben met het installeren van Kubuntu op deze laptop?

MSI VR 601X
http://global.msi.com.tw/index.php?func=proddesc&prod_no=1238&maincat_no=135&cat2_no=418

Ik veronderstel dat qua snelheid en performantie ubuntu uiterst geschikt is om dit toch wel sober laptopje soepel te laten draaien!

Graag alle reacties!

MVg

Jan

Offline 3rwin

  • Lid
MSI Notebook VR 601X
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/25, 19:22:36 »
Ik weet bijna zeker dat (K)ubuntu prima op deze laptop draait.
Deze laptop beschikt over een Intel chipset, grafische kaart en wlan card welke uitstekend werkt onder (K)ubuntu.

Zie ook: http://www.ubuntu.com/partners/hardwareprogramme/freesoftware

Let er wel op dat er bij de specificaties Intel® Core 2 Duo/Celeron Processors staat. Dat houdt in dat deze laptop een van deze types processors kan bevatten.

MSI Notebook VR 601X
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/25, 20:10:38 »
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

jake_tb

  • Gast
MSI Notebook VR 601X
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/25, 20:33:22 »
Hartelijk dank voor de reactie! Leuk dat er zo vlot reactie op komt.

Citaat van: 3rwin
Let er wel op dat er bij de specificaties Intel® Core 2 Duo/Celeron Processors staat. Dat houdt in dat deze laptop een van deze types processors kan bevatten.
Wat bedoel je hier precies mee? Waar moet ik dan juist op letten?

Hartelijk dank voor de aangereikte links. De site http://www.linux-laptop.net/ had ik reeds bekeken, maar daar is jammer genoeg niets van msi op te vinden. De 2de site is zeer interessant voor MSI-laptops.

Offline 3rwin

  • Lid
MSI Notebook VR 601X
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/25, 21:32:58 »
Citaat van: jake_tb
Wat bedoel je hier precies mee? Waar moet ik dan juist op letten?
Ik wou je alleen waarschuwen dat je goed moet opletten welke processor je koopt bij deze laptop. Omdat deze laptop mogelijk is met 2 verschillende processors. Zodat je niet denkt dat je een Core 2 Duo koopt maar een Celeron krijgt.

jake_tb

  • Gast
MSI Notebook VR 601X
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/25, 22:48:27 »
Citaat van: 3rwin
Ik wou je alleen waarschuwen dat je goed moet opletten welke processor je koopt bij deze laptop. Omdat deze laptop mogelijk is met 2 verschillende processors. Zodat je niet denkt dat je een Core 2 Duo koopt maar een Celeron krijgt.
Op mijn offerte staat inderdaad een Celeron M530! 1GB RAM. Zou dat nog lekker vlot draaien dan, die ubuntu? Het doel van de pc is gewoon wat webscripting, GIMPen, en internet- en kantoortoepassingen draaien. Dat lijkt me op zich niets belastends hé.

Nog 1 vraagje: De 4 in 1 kaartlezer, wordt deze makkelijk herkent?  Ik heb hier precies al wat problemen over gelezen op het forum ... of was dat eerder vroeger het geval?

Offline siegi

  • Lid
MSI Notebook VR 601X
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/25, 22:54:38 »
Citaat van: 3rwin
Ik weet bijna zeker dat (K)ubuntu prima op deze laptop draait.
Deze laptop beschikt over een Intel chipset, grafische kaart en wlan card welke uitstekend werkt onder (K)ubuntu.
Er zomaar vanuit dat hij goed onder ubuntu werkt omdat wlan en de processor van intel is. Lijkt me een foute veronderstelling. Het kan zijn dat dingen  als slaapstand, standby, en nog wat acpi zaken nog steeds niet fatsoenlijk werken.

Offline 3rwin

  • Lid
MSI Notebook VR 601X
« Reactie #7 Gepost op: 2008/01/25, 23:34:44 »
Citaat van: siegi
Er zomaar vanuit dat hij goed onder ubuntu werkt omdat wlan en de processor van intel is. Lijkt me een foute veronderstelling. Het kan zijn dat dingen  als slaapstand, standby, en nog wat acpi zaken nog steeds niet fatsoenlijk werken.
Ik ben van mening dat Intel hardware als een van de beste werkt onder Ubuntu. En ja ook met een Intel chipset kunnen problemen zich voordoen in Ubuntu maar mijn ervaring is dat dit een stuk minder is.

Offline 3rwin

  • Lid
MSI Notebook VR 601X
« Reactie #8 Gepost op: 2008/01/26, 12:18:07 »
Citaat van: jake_tbOp
mijn offerte staat inderdaad een Celeron M530! 1GB RAM. Zou dat nog lekker vlot draaien dan, die ubuntu? Het doel van de pc is gewoon wat webscripting, GIMPen, en internet- en kantoortoepassingen draaien. Dat lijkt me op zich niets belastends hé.
Ik weet niet welke kloksnelheid je gewent bent maar voor het doel lijkt  mij deze processor voldoende.

jake_tb

  • Gast
MSI Notebook VR 601X
« Reactie #9 Gepost op: 2008/01/26, 13:47:10 »
Momenteel heb ik in mijn UbuntuPC een processor zitten INtel, Pentium 4 2,66 GHZ.
Hoe moet ik dat vergelijken met die Celeron Processor?

Kan mij iemand al dan niet gerust stellen over die 4 in 1 kaartlezer?

Ga ik Berryl kunnen laten schitteren op deze laptop?

Offline 3rwin

  • Lid
MSI Notebook VR 601X
« Reactie #10 Gepost op: 2008/01/26, 17:06:54 »
Citaat van: jake_tb
Momenteel heb ik in mijn UbuntuPC een processor zitten INtel, Pentium 4 2,66 GHZ.
Hoe moet ik dat vergelijken met die Celeron Processor?
Dan ga je het snelheidsverschil wel merken ben ik bang. Compiz (Beryl) heeft mij nog nooit teleurgesteld op een intel grafische kaart. Met een kaartlezer heb ik verder geen ervaring.

Offline siegi

  • Lid
MSI Notebook VR 601X
« Reactie #11 Gepost op: 2008/01/26, 22:42:39 »
Citaat van: 3rwin
Ik ben van mening dat Intel hardware als een van de beste werkt onder Ubuntu. En ja ook met een Intel chipset kunnen problemen zich voordoen in Ubuntu maar mijn ervaring is dat dit een stuk minder is.
Dit is ook een feit dit onken ik ook niet. Maar jouw stelling in het begin kwam erop neer het is intel dus het werkt bijna zeker. Dat is dus fout.