Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: xubuntu  (gelezen 792 keer)

xubuntu
« Gepost op: 2011/07/16, 20:11:14 »
Op de site van Pjotr Computertips kom ik onder Xubuntu het volgende tegen:
----------------------------------------------
Ruim uw bureaublad op
Standaard staan er pictogrammen op uw bureaublad, voor elke partitie die op uw harde schijf staat. Heel lang geleden deed hoofdversie Ubuntu dat ook, maar het is natuurlijk een slordig gezicht.

Als volgt ruimt u uw bureaublad op:

Rechtsklik muis op bureaublad - Bureaublad Instellingen... - tabblad Pictogrammen: haal alle vinkjes weg, behalve bij Prullenbak.

Klik op Sluiten.

Nadeel van deze ingreep is, dat een verwijderbaar medium (zoals een USB-geheugenstaaf) niet meer vanzelf aankoppelt wanneer u hem in de computer prikt. Daar is voortaan een muisklik voor nodig.
-----------------------------------------------
Dat nadeel klopt echter niet. Je moet niet alle vinkjes weghalen, maar de vink van Verwijderbare meduim laten staan. Dan worden deze vanzelf aangekoppeld.
De prullenbak heb ik overigens ook uitgevinkt, die staat ook op de balk onderaan.
---------------------------------------------

Ik kon geen ander optie vinden om dit aan Pjotr te laten weten, misschien ziet hij het hier.

vr.gr. Bertha

Offline Tom

  • Lid
Re: xubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/16, 20:18:31 »
zo is hij goed en ja de prullenmand staat ook in mijn paneel.
gijsbertha < Met een PB. :) Heb de Heer Pjotr één gestuurd.
Met vriendelijke groeten Guusje Gans.
« Laatst bewerkt op: 2011/07/24, 10:42:19 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Brumm3l

  • Lid
Re: xubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/18, 16:02:24 »
Ik heb een aantal berichten verplaatst naar een (nieuw) topic in Software & Configuratie: http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=67843.0