Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Map rechten op externe hardeschijf ext3  (gelezen 573 keer)

Offline Ozhan99

  • Lid
Map rechten op externe hardeschijf ext3
« Gepost op: 2012/08/08, 19:59:38 »
Ik heb mijn laptop met een Ubuntu live cd (11.04) opgestart. Aan deze laptop heb ik een externe hardeschrijf (1TB) aangesloten met een USB2 aansluiting. Deze externe hardeschijf is ext3 geformatteerd.

Nu heb ik de volgende probleem (uitdaging?). De hardeschijf bevat een map "MP3". Daarin zitten heel wat mappen. Maar er gaat hier iets mis. Sommige mappen worden niet getoond. Zoals een map genaamd "klassiek".

Als ik een nieuw map aanmaak met de naam "klassiek", in de map "MP3", krijg ik een melding dat deze map al bestaat. Maar als ik naar de map "MP3", zie ik geen folder "klassiek".

ik heb de volgende al geprobeerd:
sudo chmod 777 /media/[externe-hardeschijf-code]
en ook
sudo chmod 777 /media/[externe-hardeschijf-code]/MP3
Als ik dit uitvoer, krijg ik geen fout
sudo chmod 777 /media/[externe-hardeschijf-code]/MP3/klassiek
maar als ik dit uitvoer, krijg ik nog steeds geen "klassiek" folder te zien in de lijst
dir /media/[externe-hardeschijf-code]/MP3
Het gaat dus om meerdere mappen die nu niet meer zichtbaar zijn lijkt wel. Iemand een idee hoe ik alle mappen weer kan zien/bewerken?

Re: Map rechten op externe hardeschijf ext3
« Reactie #1 Gepost op: 2012/08/08, 21:22:21 »
Je kunt beter
ls
gebruiken i.pv.
dir
inderdaad. Op het eerste gezicht zie je al dat elk type bestand een andere kleur heeft, evenals voor mappen.

Offline Ozhan99

  • Lid
Re: Map rechten op externe hardeschijf ext3
« Reactie #2 Gepost op: 2012/08/09, 02:51:02 »
Thanks voor jullie reactie. Ik heb net de commando uitgevoerd. Tijdens "chmod -R" code heeft het paar keer een "cannot access '[filename]' : Input/output error" aangegeven. Maar in deze error meldingen zat geen folder "klassiek".

ls commando geeft bijna alles groen, alleen één folder geeft die wit, maar dat is een folder dat de "chmod -R" ook al als error aangaf.