Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wachtwoord bij updates / opgelost  (gelezen 495 keer)

Bazzertje

  • Gast
Wachtwoord bij updates / opgelost
« Gepost op: 2013/05/03, 08:54:41 »
Beste Forumleden,

Sinds een week draaien mijn vrouw en ik ieder op een eigen PC Ubuntu GNOME 13.04 met daarna Full-Gnome geinstalleerd. Het systeem bevat hier en daar nog wat fouten maar er is redelijk goed mee te werken. Gistermorgen kreeg ik updates en alles verliep zoals het hoort. Vanmorgen kreeg mijn vrouw updates en deze konden geinstalleerd worden zonder een wachtwoord te geven, ook bij een vriend van ons hetzelfde verhaal, updates installeren zonder wachtwoord. Voor zover wij na kunnen gaan staat alles goed ingesteld en vragen wij ons af waar de fout zit.  Bij opstarten van de PC of bij installeren van nieuwe programma's vraagt het systeem wel om een wachtwoord. Iemand enig idee???

M.vr.gr. Bazzertjje
« Laatst bewerkt op: 2013/05/03, 10:36:52 door Bazzertje »

Offline Tom

  • Lid
Re: Wachtwoord bij updates
« Reactie #1 Gepost op: 2013/05/03, 09:40:37 »
Is nu normaal ,vroeger moest dat bij bijna elke update ,nu niet meer ,hoogstens bij speciale updates ,maar dat is zelden geworden ,dus alles is in het groene bereik is safe. ;)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Bazzertje

  • Gast
Re: Wachtwoord bij updates
« Reactie #2 Gepost op: 2013/05/03, 09:50:55 »
Wanda, bedankt voor je reactie. Ook al twijfel ik geen moment aan je kennis, updates zonder wachtwoord geeft mij een onveilig gevoel.......
Of zie ik spoken?????

M.vr.gr. Bazzertje

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Wachtwoord bij updates
« Reactie #3 Gepost op: 2013/05/03, 10:18:44 »
Gaf mij eerst ook een onveilig gevoel, maar is eigenlijk wel degelijk veilig.... De updates komen immers uit vertrouwde pakketbronnen. En de bij te werken pakketten had je immers daaruit reeds geïnstalleerd.  :)

Bazzertje

  • Gast
Re: Wachtwoord bij updates
« Reactie #4 Gepost op: 2013/05/03, 10:33:33 »
Oke, bedankt voor de reacties. Ik zal er dus gewoon aan moeten wennen.
Mijn vraag is hier mee voldoende beantwoord.

M.vr.gr. Bazzertje
« Laatst bewerkt op: 2013/05/03, 10:35:26 door Bazzertje »