Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Laat maar, vechten tegen de bierkaai] Windows ? Ik wil alleen maar ....  (gelezen 5396 keer)

Re: [Laat maar, vechten tegen de bierkaai] Windows ? Ik wil alleen maar ....
« Reactie #25 Gepost op: 2013/03/16, 13:49:31 »
Nee, dan gaan ze juist alleen maar apps maken voor de iPad... en dan is er nog niemand mee geholpen want dan wordt je gedwongen om dat iSpeelgoed te kopen...

En IP-Coach is een DOS-programma dus die kun je op Linux ook draaien in DosBox zonder performance-verlies.

Offline HoMeR

  • Lid
Re: [Laat maar, vechten tegen de bierkaai] Windows ? Ik wil alleen maar ....
« Reactie #26 Gepost op: 2013/03/16, 16:50:39 »
Citaat
En IP-Coach is een DOS-programma dus die kun je op Linux ook draaien in DosBox zonder performance-verlies.

Het was een DOS-programma. De laatste 2 versies (5 en 6) zijn alleen voor windows........
Citaat
CMA-website
IP-Coach 4
IP-Coach 4 is een DOS-programma voor:
    meten,
    sturen,
    analyseren van meetgegeven
    en voor modelleren.

Dit programma ondersteunt de UIA- en UIB-interfacekaarten (art. 001 en 003) en verschillende panelen of sensoren die op de kaarten aansluitbaar zijn.

De software wordt verder niet meer ontwikkeld. De laatste update van IP-Coach 4.5 (Nederlands) is gratis te downloaden. Dit zelfuitpakkend bestand bevat een complete installatie van IP-Coach 4.5.

En die UIA- en UIB-interfacekaarten zijn heel oud, dit zijn ISA-kaarten !
« Laatst bewerkt op: 2013/03/16, 16:55:00 door HoMeR »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: [Laat maar, vechten tegen de bierkaai] Windows ? Ik wil alleen maar ....
« Reactie #27 Gepost op: 2013/03/16, 17:39:39 »
En jammer genoeg is er niet voor alle zaken een (afdoende) vervanging te vinden.
Dat hoeft ook niet.
Neem als voorbeeld het Magister gebeuren, de "oude" versie werkte wel, die had geen Silverlight nodig.
De scholen hebben als een blind paard een upgrade goedgekeurd, zonder enige kennis van zaken!
Zou er gelijk een landelijk protest zijn geweest van de scholen, met als argument dat het ook op Apple, Linux, Android, BSD en noem maar op moet werken, dan had het er nu anders uitgezien.
Aan de andere kant, is nu de aanschaf van een PC aftrekbaar geworden, het zzijn tenslotte studie-kosten die door de onderwijs-instelling verplicht worden gesteld. :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline HoMeR

  • Lid
Re: [Laat maar, vechten tegen de bierkaai] Windows ? Ik wil alleen maar ....
« Reactie #28 Gepost op: 2013/03/17, 07:22:30 »
Citaat
De scholen hebben als een blind paard een upgrade goedgekeurd, zonder enige kennis van zaken!

Elke zich zelf respecterende school/systeembeheer zal update testen in een geïsoleerde omgeving. Dat ze alleen in een windowsomgeving testen is logisch; dat is hun omgeving......
Ze voelen zich vaak afhankelijk van de OS, zijn bang voor "het vele werk en omscholing van alle collega's" en natuurlijk de daarmee verbonden hoge kosten.

Jammer genoeg zijn ze niet in staat om op de langere termijn te denken (en te rekenen).....
Alleen al een serverpark omgooien (dan laat je de gebruikers toch lekker op windows werken, die merken van een serverpark alleen iets als het uitvalt.....) levert een hoop besparing op.

Offline eherle

  • Lid
Misschien werkt het wel als je de instructies in dit artikel opvolgt: http://www.webupd8.org/2012/11/how-to-use-netflix-in-ubuntu-through.html

Klopt dit werkt prima voor de laptop en desktop van mijn zoon en dochter: http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=83383.msg903289#msg903289
« Laatst bewerkt op: 2014/03/07, 17:10:14 door eherle »

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: [Laat maar, vechten tegen de bierkaai] Windows ? Ik wil alleen maar ....
« Reactie #30 Gepost op: 2014/03/06, 10:58:42 »
Je zit in een topic uit 2013 te schrijven, bijna 1 jaar geleden zelfs! Geen idee of dit nog speelt.
De Silverlight-ellende (het geschenk van Microsoft aan de opens source-gemeenschap) blijft aanwezig, helaas.....

Re: [Laat maar, vechten tegen de bierkaai] Windows ? Ik wil alleen maar ....
« Reactie #31 Gepost op: 2014/03/06, 11:37:04 »
Je zit in een topic uit 2013 te schrijven, bijna 1 jaar geleden zelfs! Geen idee of dit nog speelt.

Voor Magister speelt het naar horen zeggen nog steeds. Voor Netflix niet meer want die werkt perfect met Pipelight als je de Silverlight-plugin van Pipelight aanzet (standaard in Ubuntu en Arch) :)

Offline eherle

  • Lid
Re: [Laat maar, vechten tegen de bierkaai] Windows ? Ik wil alleen maar ....
« Reactie #32 Gepost op: 2014/03/07, 17:03:03 »
Je zit in een topic uit 2013 te schrijven, bijna 1 jaar geleden zelfs! Geen idee of dit nog speelt.

Nav het aanstaande overlijden van Windows XP ben ik hier nog maar eens ingedoken. Tot mijn positieve verrassing is er nu een werkende oplossing mbv Pipelight. Mijn zoon en dochter blij dat ze voortaan niet meer hun PC hoeven te rebooten omdat ze in WinXP hun cijfers enzo moeten opzoeken. Ik blij dat ik WinXP van hun PC's kan afgooien. Dus ik dacht "ik deel mijn nieuw verworven Magister/Pipelight inzicht, zodat anderen hier ook van kunnen profiteren". "Daar wordt iedereen blij van", dacht ik nog naïef. En dan lees je deze reactie...
« Laatst bewerkt op: 2014/03/07, 17:04:39 door eherle »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: [Laat maar, vechten tegen de bierkaai] Windows ? Ik wil alleen maar ....
« Reactie #33 Gepost op: 2014/03/07, 17:10:01 »
Nav het aanstaande overlijden van Windows XP ben ik hier nog maar eens ingedoken. Tot mijn positieve verrassing is er nu een werkende oplossing mbv Pipelight. Mijn zoon en dochter blij dat ze voortaan niet meer hun PC hoeven te rebooten omdat ze in WinXP hun cijfers enzo moeten opzoeken. Ik blij dat ik WinXP van hun PC's kan afgooien. Dus ik dacht "ik deel mijn nieuw verworven Magister/Pipelight inzicht, zodat anderen hier ook van kunnen profiteren".
Voor mensen met kinderen op de middelbare school, is jouw reactie zeker van belang. Dank voor het delen.  :)

Re: [Laat maar, vechten tegen de bierkaai] Windows ? Ik wil alleen maar ....
« Reactie #34 Gepost op: 2014/03/07, 18:10:22 »
volgens mijn is er nu ook en silverlight  versie voor linux ben alleen even de naam kwijt. :)
Xubuntu en Ubuntu
schaats en fiets gek.
foto's maken en koken samen met mijn vrouw

Re: [Laat maar, vechten tegen de bierkaai] Windows ? Ik wil alleen maar ....
« Reactie #35 Gepost op: 2014/03/07, 20:23:24 »
volgens mijn is er nu ook en silverlight  versie voor linux ben alleen even de naam kwijt. :)

Pipelight met Silverlight-plugin en dat is waar het hierboven over gaat............