Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Aanhalingstekens in fotoboek software zoals Pixum of Kruidvat  (gelezen 1342 keer)

Offline moxie

  • Lid
    • JackTummers
Heeft iemand van jullie deze software weleens gebruikt? Ik heb nu twee boeken gemaakt en laten afdrukken, maar in beide gevallen worden (in de software al) geen bovenliggende tekens getoont of uiteindelijk gedrukt. Dus geen ë, geen ", geen ê en dat soort tekens. Voor geen enkel lettertype, Linux of Windows. Bij Pixum zeggen ze dat ze dit niet kunnen reproduceren. Weet iemand hiervan of zou iemand anders die software eens willen installeren op zijn pc en kunnen testen?

Ik gebruik de laatste versie van Linux Mint.
JackTummers.nl

Offline moxie

  • Lid
    • JackTummers
Re: Aanhalingstekens in fotoboek software zoals Pixum of Kruidvat
« Reactie #1 Gepost op: 2014/10/02, 12:14:03 »
Niemand die dit probleem ooit is tegengekomen? :(
JackTummers.nl

Offline moxie

  • Lid
    • JackTummers
Re: Aanhalingstekens in fotoboek software zoals Pixum of Kruidvat
« Reactie #2 Gepost op: 2014/10/02, 12:41:01 »
Het eerste bericht is van 25 september ;)
JackTummers.nl

Offline moxie

  • Lid
    • JackTummers
Re: Aanhalingstekens in fotoboek software zoals Pixum of Kruidvat
« Reactie #3 Gepost op: 2014/10/03, 10:50:19 »
Zij beweren dat ze dit probleem niet herkennen, maar als meer mensen met Ubuntu dit ook ervaren kan ik het boekje misschien opnieuw laten maken. Het staat nu zo slordig met die ontbrekende aanhalingstekens. Zou jij het niet eens willen installeren? Je kunt het daarna zo weer van je pc verwijderen uiteraard ;)
JackTummers.nl

Offline jolo

  • Lid
Re: Aanhalingstekens in fotoboek software zoals Pixum of Kruidvat
« Reactie #4 Gepost op: 2014/10/03, 16:08:08 »
Ik heb die Pixum software hier ook even geprobeerd, in Ubuntu 14.04. De via het toetsenbord getypte trema's komen inderdaad niet terecht in het tekstvak van Pixum. Op http://www.pixum.nl/fotoboek/tips/tekstgebruik.html wordt zo te zien geadviseerd tekstjes te typen in een tekstverwerker, zodat je die kunt plakken in het tekstvak bij de juiste foto. Dan zie ik de trema's en aanhalingstekens wel in het tekstvak van Pixum verschijnen.

Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline moxie

  • Lid
    • JackTummers
Re: Aanhalingstekens in fotoboek software zoals Pixum of Kruidvat
« Reactie #5 Gepost op: 2014/10/03, 16:23:48 »
Ik heb die Pixum software hier ook even geprobeerd, in Ubuntu 14.04. De via het toetsenbord getypte trema's komen inderdaad niet terecht in het tekstvak van Pixum. Op http://www.pixum.nl/fotoboek/tips/tekstgebruik.html wordt zo te zien geadviseerd tekstjes te typen in een tekstverwerker, zodat je die kunt plakken in het tekstvak bij de juiste foto. Dan zie ik de trema's en aanhalingstekens wel in het tekstvak van Pixum verschijnen.

Super dat je het even voor me hebt willen contoleren. Hiermee kan ik in ieder geval beter feedback geven over hun software.
JackTummers.nl