Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VirtualBox: hoe te kopieren naar andere gebruikers  (gelezen 618 keer)

Offline boesh

  • Lid
VirtualBox: hoe te kopieren naar andere gebruikers
« Gepost op: 2014/11/30, 10:46:04 »
Hoi,
Ik heb Ubuntu 14.04 en 4 gebruikers op mijn PC.
Omdat we toch met Word en Excel moeten werken heb ik eerst bij mijzelf VirtualBox geïnstalleerd en dat werkt.
Ik heb er een Windows installatie op gezet met MS-Office en alles doet het zoals het moet werken.

Toen wilde ik voor twee andere gebruikers dit ook... gewoon de zwik kopiëren werkte niet (ik kreeg het niet voor elkaar) dus VirtualBox bij andere gebruiker geïnstalleerd, daarna Windows en Office geïnstalleerd. Echter daar krijg ik Windows niet schermvullend (zie plaatje de lichtgrijze balk).

Gezocht naar topics en gevonden dat er iets is met Guest Additions.. maar die optie zie ik niet in het VirtualBox menu.. (zie plaatje).

Wie kan mij weer een stukje in de juiste richting helpen..
(misschien had ik twee draadjes moeten maken, eentje voor het kopieren van een VirtualBox naar ander gebruikers en een draadje hoe krijg ik Windows scherm vullend in VirtualBox)...


Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: VirtualBox: hoe te kopieren naar andere gebruikers
« Reactie #1 Gepost op: 2014/11/30, 14:53:15 »
Toen wilde ik voor twee andere gebruikers dit ook... gewoon de zwik kopiëren werkte niet (ik kreeg het niet voor elkaar) dus VirtualBox bij andere gebruiker geïnstalleerd, daarna Windows en Office geïnstalleerd.
Als je Windows en Office 4 maal installeert kost dat 4 licenties voor Windows en MS Office? (en 4 maal updates aanbrengen, 4 virusscanners, eventueel 4 maal guest additions installeren, enz.)

Kan het een oplossing zijn de virtuele machine te plaatsen in een aparte map buiten de /home map en alle 4 de gebruikers daar toegangsrechten voor te geven? In de virtuele Windows kan je 4 aparte gebruikers aanmaken om de documenten te scheiden.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline jan11000

  • Lid
Re: VirtualBox: hoe te kopieren naar andere gebruikers
« Reactie #2 Gepost op: 2014/11/30, 18:42:50 »
In vertualbox zit een functie om een os te exporteren, en op een andere pc of gebruiker  te importeren.

En je kunt nog kijken of je
virtualBox 4.3.20 Oracle VM VirtualBox Extension Pack
nog moet installeren.

Offline boesh

  • Lid
Re: VirtualBox: hoe te kopieren naar andere gebruikers
« Reactie #3 Gepost op: 2014/12/02, 18:29:57 »
Kan het een oplossing zijn de virtuele machine te plaatsen in een aparte map buiten de /home map en alle 4 de gebruikers daar toegangsrechten voor te geven? In de virtuele Windows kan je 4 aparte gebruikers aanmaken om de documenten te scheiden.
Dat lijkt een hele goede oplossing, maar ik vrees dat ik niet weet hoe iets buiten home te moeten installeren...

Offline boesh

  • Lid
Re: VirtualBox: hoe te kopieren naar andere gebruikers
« Reactie #4 Gepost op: 2014/12/02, 18:31:25 »
In vertualbox zit een functie om een os te exporteren, en op een andere pc of gebruiker  te importeren.

En je kunt nog kijken of je
virtualBox 4.3.20 Oracle VM VirtualBox Extension Pack
nog moet installeren.
Ik kom het woord "export" of  "exporteren" niet tegen in het menu van VirtualBox...
En waar moet ik kijken of het Extension Pack is geïnstalleerd?

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: VirtualBox: hoe te kopieren naar andere gebruikers
« Reactie #5 Gepost op: 2014/12/02, 22:11:43 »
Dat lijkt een hele goede oplossing, maar ik vrees dat ik niet weet hoe iets buiten home te moeten installeren...
Daar heb je wel een punt en er zijn vast meer oplossingen. Kan je de andere gebruikers volledige toegang geven tot de map(pen) met jouw virtualbox installatie zodat de andere (3) gebruikers deze in virtualbox kunnen toevoegen als virtuele machine?
Klik links bovenin op Documentatie

Offline jan11000

  • Lid
Re: VirtualBox: hoe te kopieren naar andere gebruikers
« Reactie #6 Gepost op: 2014/12/02, 22:19:04 »
In vertualbox zit een functie om een os te exporteren, en op een andere pc of gebruiker  te importeren.

En je kunt nog kijken of je
virtualBox 4.3.20 Oracle VM VirtualBox Extension Pack
nog moet installeren.
Ik kom het woord "export" of  "exporteren" niet tegen in het menu van VirtualBox...
En waar moet ik kijken of het Extension Pack is geïnstalleerd?
Virtualbox openen,
file,
preferences(voorkeuren),
extensions,
Daar vind je het.

Offline boesh

  • Lid
Re: VirtualBox: hoe te kopieren naar andere gebruikers
« Reactie #7 Gepost op: 2014/12/02, 22:39:03 »
Virtualbox openen,
file,
preferences(voorkeuren),
extensions,
Daar vind je het.
Blijkbaar was het niet geïnstalleerd, maar een poging tot....
http://www.downloadcrew.com/article/20279-virtualbox_extension_pack
... morgen nog maar eens zoeken. Iets met versienummers denk ik zo.
« Laatst bewerkt op: 2014/12/02, 22:40:49 door boesh »