Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Toetsenbordindeling veranderd?  (gelezen 380 keer)

Toetsenbordindeling veranderd?
« Gepost op: 2014/06/21, 18:06:15 »
Is de toetenbordindeling veranderd?
Voorheen kon ik om é te tikken alleen e en accent tikken, nu werkt het accent alleen in combi met AltGr, heel erg onhandig.
Idem voor de aanhalingstekens. Je hebt voor bepaalde combi's nu drie vingers nodig.
Ik heb de indeling staan op Engels (US) met dode toetsen.

« Laatst bewerkt op: 2014/06/21, 18:10:35 door tfvdbos »

Re: Toetsenbordindeling veranderd?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/06/21, 19:05:14 »
Is de toetenbordindeling veranderd?
Voorheen kon ik om é te tikken alleen e en accent tikken, nu werkt het accent alleen in combi met AltGr, heel erg onhandig.
Idem voor de aanhalingstekens. Je hebt voor bepaalde combi's nu drie vingers nodig.
Ik heb de indeling staan op Engels (US) met dode toetsen.

bij werkt hij nog gewoon  ' en dan e krijg je é. heb je wel de juiste indeling? Engels US With Dead keys ?

Re: Toetsenbordindeling veranderd?
« Reactie #2 Gepost op: 2014/06/21, 20:22:48 »
Hoe het gewoonlijk werkte, weet ik wel en de indeling heb ik bij mijn vraag genoemd.
Echter de accenten en aanhalingstekens werken alleen in combinatie met  de AltGr-toets.

In het proefgebied bij Instellingen toetsenbord werkt het gewoon op de oude manier, dus zonder de ALtGr-toets.
« Laatst bewerkt op: 2014/06/21, 20:25:53 door tfvdbos »

Re: Toetsenbordindeling veranderd?
« Reactie #3 Gepost op: 2014/06/21, 21:50:53 »
Hoe het gewoonlijk werkte, weet ik wel en de indeling heb ik bij mijn vraag genoemd.
Echter de accenten en aanhalingstekens werken alleen in combinatie met  de AltGr-toets.

In het proefgebied bij Instellingen toetsenbord werkt het gewoon op de oude manier, dus zonder de ALtGr-toets.

je nam zelf het voorbeeld, dat het bij mij gewoon werkt zoals het hoort zonder de alt-gr toets met de instelling vs dode toetsen
dus ik geef aan controleer het. want het zou gewoon moeten werken. zoals het voorheen was.
 

Re: Toetsenbordindeling veranderd?
« Reactie #4 Gepost op: 2014/06/21, 21:52:40 »
sterker nog bij mij werken beide methodes

Re: Toetsenbordindeling veranderd?
« Reactie #5 Gepost op: 2014/06/22, 14:10:30 »
Het heeft bij mij ook aldoor zo gewerkt.
Ik heb iets gelezen over oorzaak Chromeiumvan Google, ik zal daar eens verder zoeken.
Dank je voor de reactie.

Re: Toetsenbordindeling veranderd?
« Reactie #6 Gepost op: 2014/06/22, 14:53:53 »
Je toetsenbordindeling moet op Engels (Verenigde Staten) Internationaal met dode toetsen staan voor dode toetsen om te werken.

Re: Toetsenbordindeling veranderd?
« Reactie #7 Gepost op: 2014/06/22, 17:58:33 »
Ja, ik weet dat dat moet, en daar staat het ook op, daar stond het altijd al op.