Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zoekprogramma werkt niet meer  (gelezen 605 keer)

Offline Partynoud

  • Lid
Zoekprogramma werkt niet meer
« Gepost op: 2011/02/20, 03:45:32 »
Ik heb onlangs Tracker geinstalleerd om te kijken of het beviel als zoekprogramma, maar dat deed het niet. Weer verwijderd, maar toen ik weer gebruik wilde maken van het " normale"  zoekprogramma binnen nautilus deed die het niet vreemdgenoeg niet meer, terwijl het tracker programma blijkbaar nog steeds werkzaam is, omdat het ingebouwde zoekprogramma wel allemaal bestanden vindt maar niet op de " normale" manier. Alle bestanden staan nu nog steeds geindexeerd zoals onder Tracker, maar dat wil ik dus niet meer, terwijl Tracker toch duidelijk verwijderd is....??

Hoe krijg ik het normale zoekprogramma weer aan het werk? Of hoe heet het standaard zoekprogramma binnen de bestandbeheerder, dan kan ik evt kijken of die nog geinstalleerd staat...
« Laatst bewerkt op: 2011/02/20, 03:55:27 door Partynoud »

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Zoekprogramma werkt niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/20, 04:16:49 »
ok, vreemdgenoeg was verwijderen uit het Ubuntu Softwarecentrum niet voldoende (!!). Ik heb het uit de synaptic verwijderd, vreemdgenoeg stond hij daar nog als geinstalleerd terwijl het in Ubuntu Softwarecentrum weg was (!!).

Nu werkt het gewone zoekprogramma gewoon weer.

Alsnog een vraag:
Als je Tracker (of een ander zoekprogramma) installeert, dan gebruikt Tracker automatisch het zoekicoontje (vergrootglas) in Nautilus. M.a.w. het standaard zoekprogramma werkt dan niet meer via dat icoontje en is verder ook nergens meer te vinden. Kun je die twee zoekprogrmma' s niet naast elkaar blijven gebruiken? Dat is nl. wat ik wil, dus dat dat zoekicoontje niet automatisch gebruikt wordt door Tracker maar teogewezen blijft aan het normale zoekprogramma.