Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: scribus probleem(OPGELOST)  (gelezen 854 keer)

Offline xena

  • Lid
scribus probleem(OPGELOST)
« Gepost op: 2012/10/21, 14:22:17 »
Hallo iedereen ,

Een paar weken geleden heb ik Scribus gedownload via Synaptic,na een paar testritten heb ik mijn oefening opgeslagen(opslaan als>Document-1.sla)wanneer ik het daarna terug wil opvragen(bestand>openen)dan krijg ik volgende foutmelding(Scribus crashes due to signal #6)Kan mij iemand vertellen wat hier fout gaat,of wat ik fout doe.
Als iemand een nederlandstalig forum weet graag even doorgeven aub .Een nederlandstalige handleiding heb ik al maar hier zie ik niet wat ik zoek ivm deze fout.
Bovendien is het mij ook niet gelukt om een proefafdruk te maken.
Ik werk dus met ubuntu 12.4 lts en scribus 1.4.0
Graag enkele tips.

mvg,
« Laatst bewerkt op: 2012/10/30, 20:27:03 door xena »
Asus desktop                         Processor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz
Grafisch:VESA:6325
Besturingssysteem : 32 -bit
geheugen 1.9 GibProcessor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz

Offline xena

  • Lid
Re: scribus probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/25, 20:03:52 »
Hallo,
Bovenstaande foutmelding krijg ik ook wanneer il een foto in het afbeeldings frame wil plaatsen,ik heb dan eens geprobeerd op mijn desktop pc(ubuntu 12.04)om deze bewerkingen in Scribus nog eens uit te voeren.Hier werkt alles zonder problemen.Na wat googelen had ik ergens gelezen dat Ghostcript op voorhand moet geinstalleerd zijn,dat was inderdaad zo.Als laatste poging heb ik Scribus op de laptop (ubuntu 12.04)volledig verwijderd en opnieuw geinstalleerd echter zonder resultaat.
Heeft iemand enig idee?

Alvast bedankt.
Asus desktop                         Processor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz
Grafisch:VESA:6325
Besturingssysteem : 32 -bit
geheugen 1.9 GibProcessor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz

Offline xena

  • Lid
Re: scribus probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/30, 20:26:33 »
Hallo iedereen,
Ik heb een oplossing voor bovenvermeld probleem gevonden,na lang zoeken op het net ben ik op een site terecht gekomen waar het probleem van de crash werd erkend.De schrijver wees er op dat het aan een bug bij Ubuntu zou liggen,na wat verder zoeken kwam ik op een Ubuntu site terecht waar men aangaf dat het probleem kan omzeild worden door Scribus op te starten via de console.
Dit gaat als volgt (gksudo scribus) na ingave van het pw start Scribus op .Ik heb deze aanwijzingen gevolgd en heb tot op heden geen crashes gehad.Bij wijze van test heb ik ook Scribus op de desktop geinstalleerd(eveneens 12.04) maar loopt Scribus zonder crash en dat begrijp ik niet.

mvg,
Asus desktop                         Processor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz
Grafisch:VESA:6325
Besturingssysteem : 32 -bit
geheugen 1.9 GibProcessor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz