Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mijn update manager wordt telkens langzamer en stopt er dan mee  (gelezen 2179 keer)

arjanv

  • Gast
Mijn updatemanager geeft na installatie Hardy aan dat er updates zijn. Bij het binnenhalen van deze updates wordt het updaten steeds langzamer om er dan mee te stoppen. Op mijn oude computer (draaide met Feisty) had ik dit probleem niet. Nu heb ik een andere computer en heb ik dit probleem. Dat had ik ook toen ik feisty op deze computer draaide. Het gekke is dat mijn gewone internet over het algemeen goed draait. Al wordt ook dat er af en toe afgegooid. Ik heb al geprobeerd mijn internet verbinding wel en niet te beperken. Maar dit probleem blijft al probeer ik te updaten via het icoontje rechtsboven en als ik het probeer via synaptic pakketbeheer. Ik heb het ook geprobeerd via het terminalvenster met: - sudo apt-get update - maar dat is volgens mij toch iets aners. Kan iemand mij helpen? Ter informatie ik begrijp zelf erg weinig van computers. Ik ben overgestapt op Ubuntu omdat ik dat nog niet heb laten crashen (iets wat me regelmatig overkwam met Windows)

mijn update manager wordt telkens langzamer en stopt er dan mee
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/27, 10:20:32 »
Wat voor computer heb je? Wat zijn de specificaties?
Lijkt erop dat je internet verbinding niet helemaal in orde is omdat die soms ook zomaar uitvalt.

Offline Rulus

  • Lid
mijn update manager wordt telkens langzamer en stopt er dan mee
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/27, 10:21:19 »
De servers hebben het momenteel nog erg druk met de release van Ubuntu 8.04. Probeer eens een andere server te selecteren via Systeem > Beheer > Softwarebronnen.

arjanv

  • Gast
mijn update manager wordt telkens langzamer en stopt er dan mee
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/27, 10:30:11 »
mijn computer is volgens internet een MyCom TypeAdventure Family X2 4800-250 ProcessorAMD® Athlon™ 64 X2 4800+ (Socket AM2 ○ 64-bit ○ Dual Core)  Kloksnelheid2,5 GHz Cache (L1)256 KB Cache (L2)1 MB Front Side Bus2000 MHz. Systeembeheer. Ik heb net geprobeerd over te stappen naar een andere server. Nu zegt de computer dat hij up to date is. Maar ik heb hem niet alle udates zien binnenhalen en de binnengehaalde updates zien installeren. Dat gebeurt normaal wel.Heb ik nu iets fout gedaan?

arjanv

  • Gast
mijn update manager wordt telkens langzamer en stopt er dan mee
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/27, 10:41:16 »
Ah ik heb hem weer terug. De updates die ik nog moet binnenhalen geeft hij weer aan. Hij heeft alleen hetzelfde probleem Het binnenhalen van de updates vertraagt en stopt na een paar seconden. et gekke is dat ik dit probleem op deze computer ook al in maart had.

arjanv

  • Gast
mijn update manager wordt telkens langzamer en stopt er dan mee
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/27, 10:47:32 »
Ik vermoed dat het niet mijn internetverbinding is. Deze werkt over het algemeen goed. Was overigens vergeten te vertellen dat ik een dual-boot heb met Wndows XP. Volgens mijn vriendin valt die nooit weg. Zij kan wel met dat programma overweg. Maakt het iets uit dat dit een oude vista computer is. Ik heb dat ***** programma er per direct afgehaald. Ik vond het echt helemaal niets.

mijn update manager wordt telkens langzamer en stopt er dan mee
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/27, 11:20:10 »
Je krijgt geen foutmeldingen?
Heb je een vaste verbinding of draadloos?

arjanv

  • Gast
mijn update manager wordt telkens langzamer en stopt er dan mee
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/27, 11:31:46 »
ik krijg geen foutmeldingen en heb een vaste verbinding, Het is een kabelverbinding met een pppoemodem. Hij geeft eigenlijk alleen echt problemen met het updaten. hoe zorg ik trouwens dat ik jullie  antwoorden direct binnenkrijg?

stekske

  • Gast
mijn update manager wordt telkens langzamer en stopt er dan mee
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/26, 21:33:09 »
Sorry dat ik ook even kom storen. Ik heb hetzelfde probleem.
Ik heb een internetverbinding maar bij updatemanager en synaptic valt die telkens stil na enkele seconde. Vanaf dan kan ik ook niet meer surfen tot ik deze terug afsluit.

Ik heb dit probleem alleen als ik Ubuntu installeer via een live cd. Met een alternate cd kwam ik dit probleem niet tegen.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
Of is dit enkel op te lossen door een nieuwe installatie met de alternate cd?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
mijn update manager wordt telkens langzamer en stopt er dan mee
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/27, 02:26:17 »
Heb je deze problemen ook als je via de terminal de updates doet?
Dit kan met de volgende commando's:
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade

Zie je dan ook gekke meldingen of fouten?

stekske

  • Gast
mijn update manager wordt telkens langzamer en stopt er dan mee
« Reactie #10 Gepost op: 2008/05/27, 13:56:11 »
@ Johanvd

Zo download die ook maar een 5% en valt die stil.
en krijg ik deze foutmelding.
Kon niet verbinden met be.archive.ubuntu.com:80 (195.238.1.5). - connect (113 Geen route naar host)

Bij een installatie met de alternate cd herkent hij mijn internetverbinding ook niet onmiddellijk. Pas bij de 2 de keer uitgebreid zoeken vind hij die.

Ik heb geen snelle internetverbinding. comfortnet van telenet. Ligt daar het probleem niet? Want wanneer hij begint te downloaden ligt de snelheid 4 tot 5 keer zo snel als normaal. En ik denk dat die daardoor volledig wegvalt. Een halve minuut na het afsluiten van de updatemanager is de verbinding terug.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
mijn update manager wordt telkens langzamer en stopt er dan mee
« Reactie #11 Gepost op: 2008/05/27, 15:24:49 »
Werk je toevallig draadloos?

stekske

  • Gast
mijn update manager wordt telkens langzamer en stopt er dan mee
« Reactie #12 Gepost op: 2008/05/27, 17:40:42 »
ik heb powerline adapters

'internet via het stopcontact'

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
mijn update manager wordt telkens langzamer en stopt er dan mee
« Reactie #13 Gepost op: 2008/05/27, 18:04:20 »
Er lijkt een storing te zitten in dat netwerk.
Heb je ook storingen als je bijv. via Firefox grote bestanden binnenhaalt?

stekske

  • Gast
mijn update manager wordt telkens langzamer en stopt er dan mee
« Reactie #14 Gepost op: 2008/05/27, 18:26:28 »
ja want ik heb geprobeerd de alternate cd te downloaden en het ging goed tot 167mb en toen kreeg ik de melding dat het mislukt was.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
mijn update manager wordt telkens langzamer en stopt er dan mee
« Reactie #15 Gepost op: 2008/05/27, 18:34:30 »
Kan je misschien een gewone netwerkkabel aanleggen?  Waarschijnlijk zit er gewoon storing op je electriciteitsnetwerk, veroorzaakt door een koelkast of magnetron bijv.

stekske

  • Gast
mijn update manager wordt telkens langzamer en stopt er dan mee
« Reactie #16 Gepost op: 2008/05/27, 19:01:44 »
dat is een probleem. Dan moet ik een kabel leggen door het hele huis. Vooral door de living en keuken is een probleem.

Ik ga gewoon de alternate cd terug zien te downloaden en die terug installeren. En dan zal het wel terug werken

Toch bedankt voor de moeite.