Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Implementatie organisatievoorstel Ubuntu Nederland afgesproken  (gelezen 2238 keer)

Afgelopen donderdag was de maandelijkse vergadering op IRC. De notulen en het logbestand staan op de bijbehorende wikipagina. De vergadering duurde erg lang, maar we hebben belangrijke dingen besloten.

Het grootste nieuws is dat we een tijdspad hebben voor de invoering van de nieuwe organisatie. De inschrijfperiode voor kandidaten opent op zaterdag 5 maart, vier weken later zijn de verkiezingen, op zaterdag 2 april, deze duren een hele week.

Je ziet het goed, er is maar één moment waarop er verkiezingen zijn, en ze duren langer. We hebben namelijk nog wel een wijzing afgesproken aan het organisatievoorstel: de verkiezingen van de voorzitter en van de gemeenschapsraadsleden worden tegelijk gehouden, je kunt voor beide functies tegelijk stemmen.

Dit heeft gevolgen: je mag je nu voor beide functies tegelijk kandidaat stellen. Wordt je gekozen tot voorzitter, dan worden je stemmen voor de gemeenschapsraad gewoon genegeerd. We hebben ook nog maar één inschrijfperiode voor beide functies, deze duurt vier weken. Om meer mensen in de gelegenheid te stellen hun stem uit te brengen, laten we de stembus één hele week open.

Het afgesproken tijdspad houdt dus in dat we voor 5 maart bepaald moeten hebben wie de stemgerechtigden zijn. Je hebt dus tot die tijd om je op te geven voor stemrecht! Dat kun je doen door je naam op de lijst te zetten. Een groepje bestaande uit Thomas de Graaff, Nunslaughter, Jan Stedehouder en ikzelf zullen bepalen wie van de mensen op de lijst aan de eisen voldoet.

Ronnie van den Crommenacker, Nunslaughter en ikzelf zullen werken aan de website waarmee kandidaten zich kunnen opgeven, en waarmee mensen zullen kunnen stemmen. De code staat op Launchpad in een Bazaar-branch. We gebruiken Django en 'launchpadlib' om makkelijk en snel iets op te kunnen zetten dat goed integreert met Launchpad, dat we willen gebruiken als bron van de authenticatie.

Nu gaat het dus echt beginnen! De veranderingen komen eraan, we hebben datums vastgesteld. Over niet al te lange tijd zal de nieuwe organisatie van Ubuntu Nederland aan de slag kunnen!
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Implementatie organisatievoorstel Ubuntu Nederland afgesproken
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/22, 23:32:34 »
In de notulen van de meeting op 3 feb. lees ik dat ik mijzelf voorlopig beschikbaar gesteld heb voor de gemeenschapsraad.
Dat klopt niet. Dat heb ik nooit gezegd en wil ik ook niet.
Ik had toen wel gevraagd of er al animo gepeild was en dat vind ik belangrijk. Ik denk dat dit verkeerd is opgevat en hoop dat het nu duidelijk is ;)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Implementatie organisatievoorstel Ubuntu Nederland afgesproken
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/23, 09:38:42 »
In de notulen van de meeting op 3 feb. lees ik dat ik mijzelf voorlopig beschikbaar gesteld heb voor de gemeenschapsraad.
Dat klopt niet. Dat heb ik nooit gezegd en wil ik ook niet.
Ik had toen wel gevraagd of er al animo gepeild was en dat vind ik belangrijk. Ik denk dat dit verkeerd is opgevat en hoop dat het nu duidelijk is ;)
Goed dat je het opmerkt, heb het aangepast.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Implementatie organisatievoorstel Ubuntu Nederland afgesproken
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/23, 09:43:11 »
Uhm, je hebt "zichzelf voorlopig beschikbaar gesteld voor de gemeenschapsraad" veranderd in "aangegeven interesse te hebben."...
Ik heb ook geen interesse :P. Het punt is dat ik over een tijdje voor lange tijd amper online zal zijn en helemaal niets zal kunnen betekenen.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Implementatie organisatievoorstel Ubuntu Nederland afgesproken
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/23, 09:47:50 »
Uhm, je hebt "zichzelf voorlopig beschikbaar gesteld voor de gemeenschapsraad" veranderd in "aangegeven interesse te hebben."...
Ik heb ook geen interesse :P. Het punt is dat ik over een tijdje voor lange tijd amper online zal zijn en helemaal niets zal kunnen betekenen.
Ah, die fiets! Ik heb alle namen maar verwijderd, en er neergezet 'enkelen'. Ook geen gedoe op deze manier.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Re: Implementatie organisatievoorstel Ubuntu Nederland afgesproken
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/27, 14:53:25 »
Van mij weblog, "Eerste lichting Ubuntu Nederland heeft stemrecht":
Citaat
Gisteravond en vanochtend zijn Nunslaugher, Thomas de Graaff, Jan Stedehouder en ik voor de laatste keer door de lijst met voorgestelde stemgerechtigden, en toen we niemand aantroffen bij wie we bezwaren hadden, hebben we alle 42 personen op de lijst goedgekeurd. Kijk op de lijst om te zien wie dat zijn.

Ik heb iedereen met een Launchpad-account toegevoegd aan het 'Ubuntu Nederland stemgerechtigden'-team. Er zijn nog vier personen zonder Launchpad-account op de wiki-lijst. Weet dat je een Launchpad-account nodig hebt om te kunnen stemmen! We gebruiken Launchpad als de authenticatie-bron voor het stemsysteem.

Heb je hulp nodig bij het gebruik van Launchpad, heb je bezwaren of opmerking, laat het weten! Reageer hier, of neem direct contact met me op. Denk je ook recht te hebben op stemrecht? Het is nog niet te laat. Zorg dat je voor 5 maart op de lijst staat.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!