Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: autospellingcontrole in OpenOffice werkt niet  (gelezen 3030 keer)

Offline canti

  • Lid
autospellingcontrole in OpenOffice werkt niet
« Gepost op: 2008/01/27, 14:16:55 »
Ik heb myspell-nl geïnstalleerd, en handmatige spellingcontrole werkt prima. Alleen werkt autospellingcontrole, dus controle terwijl ik in OpenOffice typ, niet (uiteraard heb ik de knop "autospellingcontrole" ingeschakeld =) )

Weet iemand daar een oplossing voor?

canti

autospellingcontrole in OpenOffice werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/27, 15:05:23 »
Even het volgende proberen:

Tekstverwerker starten
dan - F7
dan - Opties
dan - spelling controleren tijdens typen aanvinken

hoop dat het lukt!

autospellingcontrole in OpenOffice werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/27, 15:11:08 »
Heb je al gekeken onder Extra > opties > taalinstellingen > talen > standaardtalen van de documenten westers Nederlands
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
autospellingcontrole in OpenOffice werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/27, 15:12:34 »
Je kan ook de bestanden van opentaal.org installeren. Dan krijg je de spelling volgens het groene boekje.
http://opentaal.org/download_spellingbestanden.php#ooo

Je moet wel voordat je begint met die installatie compiz helemaal uitzetten, anders werkt het niet (bug in compiz waarschijnlijk). Na de installatie kan je het weer aanzetten.

Offline canti

  • Lid
autospellingcontrole in OpenOffice werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/27, 15:20:08 »
Maarten: het is al aangevinkt
Laacque: het is al geselecteerd als westers Nederlands, dat geeft handmatige spellingcontrole ook al aan.
Johanvd: volgens synaptics maakt de reeds geïnstalleerde myspell-nl gebruik van de officiële spelling van de Taalunie, geleverd door het project OpenTaal. Waarom zou het volgen van de spellingsbestanden van OpenTaal nu wel werken?

Ik ben beetje huiverig om buiten synaptics om iets te downloaden, vandaar...

Offline Dave

  • Lid
autospellingcontrole in OpenOffice werkt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/27, 15:52:35 »
Pjotr heeft eens een duidelijke beschrijving (of verwijzing) geplaatst voor de spellingscontrole in OOO en Thunderbird en Firefox.

Offline canti

  • Lid
autospellingcontrole in OpenOffice werkt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/27, 16:42:53 »
Ik wil niet vervelend zijn, maar eh, na de installatie volgens http://forum.ubuntu-nl.org/topic/11648 van pjotr wil de autospellingcontrole nog steeds niet werken, in tegenstelling tot de handmatige spellingcontrole.

Zucht...

Weet iemand daar raad mee?

Wim_Jager

  • Gast
autospellingcontrole in OpenOffice werkt niet
« Reactie #7 Gepost op: 2008/01/28, 08:11:28 »
Ik heb het pakket myspell-nl ook geïnstalleerd, en de automatische spellingscontrole werkt wel gewoon automatisch...

jammer dat de woordenlijst veel meervoudsvormen niet goed kent.


vreemd dat de nederlandse spellingscontrole direct niet in openoffice aanwezig is, als men voor de systeemtaal nederlands heeft ingesteld.

Offline Dave

  • Lid
autospellingcontrole in OpenOffice werkt niet
« Reactie #8 Gepost op: 2008/01/28, 13:48:46 »
Citaat van: canti
Ik wil niet vervelend zijn, maar eh, na de installatie volgens http://forum.ubuntu-nl.org/topic/11648 van pjotr wil de autospellingcontrole nog steeds niet werken, in tegenstelling tot de handmatige spellingcontrole.

Zucht...

Weet iemand daar raad mee?
het enige wat vervelend is dat is jouw probleem en vooral voor jou.
heb je die genoemde stappen na een schone installatie gelijk geprobeerd of ben je ook met andere taalpakketten en opties bezig geweest.

Offline canti

  • Lid
autospellingcontrole in OpenOffice werkt niet
« Reactie #9 Gepost op: 2008/01/29, 10:14:15 »
Ik heb Ubuntu Gutsy helemaal schoon geïnstalleerd. Ik heb niet gelijk myspell-nl geïnstalleerd, toen niet aan gedacht. Pas afgelopen maand was ik bezig met het schrijven van een aantal werkstukken, en toen kwam ik het achter dat autospellingcontrole en ook handmatige spellingcontrole niet werkten. Vervolgens heb ik myspell-nl geïnstalleerd waarna handmatige spellingcontrole wel ging werken, maar autospellingcontrole niet. Op advies van Johanvd heb ik toen van de site van OpenTaal een spellingcontrole geïnstalleerd. Ik zag geen verandering: handmatige spellingcontrole werkt en autospellingcontrole niet. Ik ben niet met andere taalpakketten/opties bezig geweest. Ik zat te denken, misschien zitten andere spellingcontroleprogrammaatjes van synaptic in de weg?

Ik zit nu op het werk, dus ik kan even nog niet in mijn computer kijken welke spellingprogramma's ik geïnstalleerd heb. Maar, kan de sleutel van het probleem daar liggen?

canti