Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: thunderbird mailinglijst  (gelezen 691 keer)

thunderbird mailinglijst
« Gepost op: 2020/02/04, 06:49:09 »
Hallo Forum,

Ik maak een mailinglijst aan in Thunderbird.
Zie het wel staan in het adresboek.
Alleen bij het opstellen van een nieuw bericht gaat er iets fout.

Opstellen>contacten zoeken en daar vind ik niet de nieuw aangemaakt lijst als ik in de de regel Aan klik.

Hoe komt dit.

Kan het alleen gebruiken als ik via Adresboek en dan op de naam met de rechter muisknop klik en dan kies voor Opstellen.

Ik kan er niiets over vinden op internet

Is dat aan te passen?

groet
SPW
Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy

Offline vanadium

  • Lid
Re: thunderbird mailinglijst
« Reactie #1 Gepost op: 2020/02/04, 09:30:50 »
Met de cursor in het "To:" (of CC:. etc) veld en een gedeelte van de naam typen geeft je enkele overeenstemmende contacten. Bij mij komt daar wel degelijk ook een mailinglijst in die in het adresboek aangemaakt werd. Waar ik "Opstellen>contacten zoeken" kan vinden (ik heb de Engelstalige versie) weet ik niet, dus die methode ken ik niet en kon ik niet testen.

Re: thunderbird mailinglijst
« Reactie #2 Gepost op: 2020/02/04, 17:09:12 »
Kijk je uit met mailinglists Spidey? Sinds de (al weer wat oudere) nieuwe spam-wetgeving zijn ze daar niet blij meer mee, en ook ISP's willen er nogal eens over gaan zeuren als je 'zomaar' bulkmail gaat versturen. Zijn ze voortaan best fel op.
Heb ik het nog niet over de wetgeving zelf (opt-in en zo) maar alleen nog maar over het begrip bulkmail en data usage erdoor.

Ik ben ook al eens ter verantwoording geroepen na rechtmatige verzending van zakelijke bulkmail. Mijn mail poorten waren op hun server al geblokkeerd (is wel meteen teruggedraaid na uitleg rechtmatigheid).
En dan was het niet eens hun mailbox/mailserver, maar een extern gehoste zakelijke mailbox verzonden over hun aansluiting.

En houdt ook rekening met de nieuwe Privacywetgeving (@vanadium!). CC is in beginsel privacyschending, op enkele schaarse uitzonderingen na. Beter BCC dus om elk risico uit te sluiten!
Scholen e.d. bijvoorbeeld mogen ook geen klasbulk meer CC verzenden met alle ontvangers zichtbaar.
(duh, privacy? ik weet toch wie er in de klas van mijn kids zitten en dus die email ook krijgen =D Naja whatever).
« Laatst bewerkt op: 2020/02/04, 17:23:21 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: thunderbird mailinglijst
« Reactie #3 Gepost op: 2020/02/05, 12:18:45 »
Bedankt,

Ik doe het nu "handmatig", !
Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy

Re: thunderbird mailinglijst
« Reactie #4 Gepost op: 2020/02/05, 13:07:49 »
Heb je goede internet webspace?
Zet een mailinglist script op zou ik zeggen. Werkt perfect.

De meesten zijn zo gemaakt dat ze geen bulkmail versturen maar individuele mails. Dan komen ze ook makkelijker door spamfilters heen.
Met de juiste ISP mag dat ook gewoon, ivm datagebruik (mits normaal gebruik, dus niet voor irritante spam).
En de meeste mailingscripts werken met het opt-in principe. Dus even iedereen die de mail wil/moet ontvangen even attenderen dat ze zich aanmelden, en dus zo instemmen (opt-in) met de mailings.

Heb je een gerelateerde website dan kun je het mailingscript ook nog integreren. Kan ook nog promotioneel leuk werken. Er zijn maillingscripts waar je groepen kunt configureren wie een bepaalde mailing wel of niet krijgt.

Webbased 1 mailing typen (vaak met wysiwyg), verzendknop klikken en klaar. Evt. nog een extra tussenstap ontvangersgroep selecteren.
« Laatst bewerkt op: 2020/02/05, 13:11:07 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore