Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2  (gelezen 8891 keer)

Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #25 Gepost op: 2011/12/09, 17:27:59 »
Lees het forum maar, genoeg problemen.

Dan nog is het JOU mening. Ik vind Unity geweldig en heb er geen problemen mee. Dus alleen al omdat ik dat vind, is het geen feit dat het een slecht product is, want als het een feit zou zijn, dan zou ik jou mening moeten delen.
Ik blijf erbij: tiempjuuuh +1

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #26 Gepost op: 2011/12/09, 17:28:28 »
Klopt, maar zijn dat alleen maar problemen met betrekking tot de standaard ubuntu?? Nee, dat gaat 80% van de gevallen over een softwareprobleem van een nader geïnstalleerde toepassingen. Het is volgens mij niet dat je het niet begrijpt, maar dat je het niet wilt begrijpen :|

Verder Vistaus +1

Offline Ed

  • Lid
Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #27 Gepost op: 2011/12/09, 17:52:32 »
Een vernieuwing hoeft absoluut geen verbetering te zijn en in heb het niet over Unity gehad.
Verder discussiëren is zinloos , ik stop ermee, prettig weekend.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #28 Gepost op: 2011/12/09, 17:56:17 »
Prettig weekend, dankje, jij ook

Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #29 Gepost op: 2011/12/09, 18:01:04 »
Prettig weekend, dankje, jij ook

=D
Inderdaad.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #30 Gepost op: 2011/12/09, 18:12:06 »
Zucht....... Je kan bij de komende LTS 5 jaar lang blijven... En je hoeft niet altijd mee te gaan. Je kunt 1,5 jaar blijven bij de normale versies. 5 jaar lang, besef je niet wat een tijd dat is? Tegen die tijd zijn de kinderziektes er allang uit de nieuwe versie!
Dan ben je 20? XD =D

De LTS versie, dat is dus de.....10.04 maar die is volgens mij niet 5 jaar, maar 3 jaar.
En dan de 12.04 wel 5 jaar. Maar willen we die 12.04 wel vanwege de veranderingen? Ik dus niet en werk ook nog steeds met 10.10

Misschien zou het fijn wezen als jij je posts eens ging onderbouwen met kloppende feiten in plaats van rammelende meningen.
En doe eens rustig.

En dat iemand Unity geweldig vind (gaan we wer!!) wil niet zeggen dat iedereen dat is. Ik ben het ook niet, ik vind het vreselijk!!!!!!

En wat Ed zegt, een vernieuwing hoeft geen verbetering te zijn en daar geef ik hem groot gelijk in!
Nee, 18, beste Femke.

En wie moet hier rustig doen? Sorry hoor, maar iemand zit hier de boel een beetje op te stoken, door met rammelende meningen aan te komen. Mij zal het worst zijn dat hij Unity niet mag, zijn keus, maar dat is toch nog geen reden om met rammelende meningen aan te komen, en te doen alsof dat kloppende feiten zijn?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #31 Gepost op: 2011/12/09, 20:03:00 »
Zie het gedoe met de Firefox 3.6 op Unbuntu 10.4. 

Dat probleem lijkt voorbij te zijn, sinds de jongste kernel-update. Geen last meer van gehad, sindsdien.  :)

Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #32 Gepost op: 2011/12/09, 22:42:06 »
En zo kan het ook met 11.10, compiz en emerald:


Gewoon creatief Unity slopen. :evil:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline h2o

  • Lid
Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #33 Gepost op: 2011/12/09, 22:47:12 »
Heb je dat zelf zo gedaan? *) Of is het een voorbeeld van iemand anders?

*) Misschien kun je dan posten hoe je dat gedaan hebt?
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #34 Gepost op: 2011/12/09, 22:52:55 »
[knip] sorry foutje van mij
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #35 Gepost op: 2011/12/09, 22:54:23 »
@h2o Dat heb ik met wat leeswerk op internet zelf zo gedaan. Dit is een van de artikelen. http://ubuntugenius.wordpress.com/2011/10/23/ubuntu-11-10-fix-how-to-add-the-classic-desktop-and-gnome-3-shell-as-login-options/ Alleen staan wat dingen uit Alarcate op een iets andere plaats, is volgens mij ook wel aan te passen maar dat heb ik nog niet gedaan. Ik zit nu op Ubuntu 10.10, ik zal morgen even op 11.10 kijken, daar heb ik nog wel wat aantekeningen staan. :)
« Laatst bewerkt op: 2011/12/09, 23:02:58 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline h2o

  • Lid
Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #36 Gepost op: 2011/12/09, 23:01:51 »
Ik gebruik zelf geen Ubuntu, maar Debian. Omdat ik op dit forum hier en daar wel eens opmerkingen tegenkom dat Unity 'niet zo geslaagd is' (niet mijn mening, want die heb ik niet omdat ik het niet gebruik) vond ik dit artikel wel interessant.
Er zijn genoeg knutselaars die dit kunnen proberen en misschien zelfs verbeteren of overtreffen, zodat men wel 11.10 gebruikt, maar met 'eigen spullen'.

Het doel van dit topic is dus niet om een discussie over het wel of niet beter vinden van Unity op te rakelen. Dat wordt op het forum al genoeg gedaan. Maar wel als een mogelijke handreiking voor de doe-het-zelvers die zelf aan de gang willen.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #37 Gepost op: 2011/12/09, 23:06:39 »
Groot gelijk, h2o, de discussie over Unity hebben we wel gehad. Ik vind het gewoon leuk om te kijken wat je kan veranderen aan een systeem of naar je eigen hand te zetten.  :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #38 Gepost op: 2011/12/10, 13:08:07 »
Ik wil niet de discussie oplaaien, maar het is wel zo dat die discussie nooit weg zal gaan. Op OMGUbuntu! is er in zo'n beetje elk artikel ook weer een grote discussie over Unity vs de rest, just sayin'...

Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #39 Gepost op: 2011/12/10, 14:23:18 »
Op OMGUbuntu! is er in zo'n beetje elk artikel ook weer een grote discussie over Unity vs de rest, just sayin'...

1 van de redenen waarom ik de comments niet meer lees daar. Er is tegenwoordig bijna niets anders meer dan gebash op alles en nog wat, dat de informatieve comments tussen een hoop rotzooi staan.

Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #40 Gepost op: 2011/12/11, 02:27:09 »
Ik dacht dat Linux zo veilig was, nou dat valt dus tegen.
Hier zou ik even op willen reageren: Veiligheid wordt vaak in verband gebracht met virussen, vandaar bovenstaande opmerking waarschijnlijk. Nou, met de virussen zal het wel meevallen op Linux, maar er zijn bijvoorbeeld veiligheidslekken in Flash en Java, die al genoemd zijn in dit topic. Ook andere software kan veiligheidslekken bevatten. Maar er is meer. De webbrowser bijvoorbeeld, is tegenwoordig een complete programmeertool geworden. Natuurlijk, met een browser wil je alleen maar websites zoeken en bekijken. Maar er zijn websites die allerlei troep op je browser uitproberen, of dit nou Firefox, Opera of welke dit ook mag zijn. Als dit lukt kan men b.v. een script of andere code laten werken in je browser, en zo b.v. een rootkit installeren. Dan staat je systeem als root (Administrator) open en kan men troep gaan injecteren, een backdoor (trojan) of een keylogger , die zijn er ook voor Linux...

Waarom zitten er dan altijd zoveel bugs in en veiligheidslekken in software die dan later weer gepatcht moeten worden en waarschijnlijk meerdere keren? nou, eigenlijk is het simpel te verklaren. Programmacode is door mensen geschreven en zal altijd fouten bevatten, omdat het zo complex is en je met zoveel zaken rekening moet houden tijdens het programmeren. En een simpel programmaatje die je met de muis kan bedienen (grafisch dus) bevat al honderden, zo niet enkele duizenden regels code.

Zie het als het schrijven van een brief door een taalkundige, als die een korte brief of verslag schrijft, zal die waarschijnlijk foutloos zijn. Maar een brief van 100000 regels? Dan zal deze taalgeleerde ook vast wel iets over het hoofd gezien hebben... en daar zit de clou.  =D  Daar komt nog bij dat de lekken vaak pas later openbaar worden, als er op getest of uitgeprobeerd wordt.
« Laatst bewerkt op: 2011/12/11, 02:34:43 door cjmanschot »

Offline Ed

  • Lid
Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #41 Gepost op: 2011/12/11, 12:36:51 »
Ik dacht dat Linux zo veilig was, nou dat valt dus tegen.
Hier zou ik even op willen reageren: Veiligheid wordt vaak in verband gebracht met virussen, vandaar bovenstaande opmerking waarschijnlijk. Nou, met de virussen zal het wel meevallen op Linux, maar er zijn bijvoorbeeld veiligheidslekken in Flash en Java, die al genoemd zijn in dit topic. Ook andere software kan veiligheidslekken bevatten. Maar er is meer. De webbrowser bijvoorbeeld, is tegenwoordig een complete programmeertool geworden. Natuurlijk, met een browser wil je alleen maar websites zoeken en bekijken. Maar er zijn websites die allerlei troep op je browser uitproberen, of dit nou Firefox, Opera of welke dit ook mag zijn. Als dit lukt kan men b.v. een script of andere code laten werken in je browser, en zo b.v. een rootkit installeren. Dan staat je systeem als root (Administrator) open en kan men troep gaan injecteren, een backdoor (trojan) of een keylogger , die zijn er ook voor Linux...

Waarom zitten er dan altijd zoveel bugs in en veiligheidslekken in software die dan later weer gepatcht moeten worden en waarschijnlijk meerdere keren? nou, eigenlijk is het simpel te verklaren. Programmacode is door mensen geschreven en zal altijd fouten bevatten, omdat het zo complex is en je met zoveel zaken rekening moet houden tijdens het programmeren. En een simpel programmaatje die je met de muis kan bedienen (grafisch dus) bevat al honderden, zo niet enkele duizenden regels code.

Zie het als het schrijven van een brief door een taalkundige, als die een korte brief of verslag schrijft, zal die waarschijnlijk foutloos zijn. Maar een brief van 100000 regels? Dan zal deze taalgeleerde ook vast wel iets over het hoofd gezien hebben... en daar zit de clou.  =D  Daar komt nog bij dat de lekken vaak pas later openbaar worden, als er op getest of uitgeprobeerd wordt.

Dank cjmanschot voor je heldere uitleg, hier heb je wat aan.
Ik gebruik Ubuntu al 5 jaar en heb nog nooit een probleem gehad en weet dat Linux een veilig systeem is.
Ik surf overal naar toe en klik op alles wat los en vast zit, nog nooit een probleem gehad, dat was met Windows een drama vandaar de overstap naar Linux.
Het ging ook uiteindelijk om Gnome2 en Gnome3, veel mensen willen niet naar Gnome3 dus vandaar mijn vraag, wat gebeurt er als je op een oud systeem blijft wat niet meer ondersteund wordt, hoe groot is de kans dat je slachtoffer wordt van bovengenoemde problemen.

En nogmaals, ik draai Xbuntu en LMDE met Gnome3 en Unity is leuk maar niets voor mij want mijn laptop is niet meer vooruit te branden, Dell 6400.




Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #42 Gepost op: 2011/12/11, 17:33:33 »
Op de Dell 6400 zou Unity anders prima moeten draaien.

Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #43 Gepost op: 2011/12/11, 21:11:15 »
Ik dacht dat Linux zo veilig was, nou dat valt dus tegen.
Het ging ook uiteindelijk om Gnome2 en Gnome3, veel mensen willen niet naar Gnome3
Uiteindelijk denk ik dat Canonical (Ubuntu) toch op de goede weg zit met Unity / Gnome3. Het is wennen, da's waar, en het draait ook niet soepel op al te oude hardware. Maar vroeg of laat gaan mensen toch over op nieuwere systemen en vergeet niet dat de tablet-markt sterk in opkomst is en dan werkt het prima en gemakkelijker met b.v. Unity. Windows 8 heeft dit ook al aan boord en ook daar kan je terugvallen op de gewone windows 7 desktop. De tablet is een handig ding voor het snelle "hit and run" gebeuren net als een smartphone maar met een groter scherm. Dat is de kracht van een tablet en daar speelt de markt op in.  :)

By the way: Er komen steeds meer tweaks voor Unity en Gnome3 om toch wat meer de desktop zelf in te richten en zijn Unity en Gnome3 nog steeds in ontwikkeling. Het komt dus allemaal goed. Andere distro's schakelen uitendelijk ook over, dus distro-hoppen heeft op den duur ook niet veel zin meer. Dit laatste is natuurlijk mijn persoonlijke mening.
« Laatst bewerkt op: 2011/12/11, 21:20:57 door cjmanschot »

Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #44 Gepost op: 2011/12/11, 22:19:50 »
+1
Distro-hoppen bereik je weinig mee. Het enige wat je er mee bereikt is dat je een ander pakketsysteem moet gaan leren (tenzij je bij Debian-based blijft) en dat je een andere werkomgeving moet gaan leren als je perse geen GNOME 3/Unity wilt. En de meeste van die anderen zitten ook in de pakketbronnen van Ubuntu of hebben zelfs aparte uitgaven (KDE>Kubuntu, Xfce>Xubuntu, LXDE>Lubuntu) of zijn een niet-officiele maar wel toegewijde uitgave (bijv. Bodhi die op E17 fixeert, en dan ook echt fixeert en niet zomaar een spin-off is of ZevenOS die op BeOS-interface fixeert).

Al met al wil je dus 9 van de 10 keer alleen maar distro-hoppen als je een nieuw systeem wilt leren of als je een niet-officiele maar wel toegewijde uitgave wilt ontdekken.

Offline Ed

  • Lid
Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #45 Gepost op: 2011/12/12, 17:33:26 »
Op de Dell 6400 zou Unity anders prima moeten draaien.

Ik ga nog eenmaal 11.10 downloaden en installeren. Ik heb meerdere malen Unity geprobeerd maar het werkt zo langzaam. FF opstarten duurt bijna 10 sec, Thunderbird 7 sec, opstarten systeem bijna 55 sec en afsluiten 25 sec.
11.04 start in 25 sec. FF in 2 sec.
LMDE start iets sneller maar als het opgestart is werkt het supersnel met Gnome3.
11.10 met Gnome werkt wel sneller maar traag vergeleken bij LMDE.
Dus ik geef het nog een kans, misschien een slechte download.