Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tweede harde schijf  (gelezen 4357 keer)

Tweede harde schijf
« Reactie #25 Gepost op: 2008/04/16, 17:28:47 »
Kijk eens of alles in Ubuntu nog wel goed staat, daar bedoel ik mee is bijv. sdc nog wel  sdc en niet sdb geworden.
Dit kan je in je fstab zien, type in een terminal  sudo gedit /etc/fstab In het scherm wat zich opent kan je je schijven,dvdcdrom speler en je floppydrive (als je die hebt) zien en welke aanduiding de apparaten hebben.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Bazzer

  • Gast
Tweede harde schijf
« Reactie #26 Gepost op: 2008/04/17, 21:15:34 »
Bij mij werkt Sata en Ata ook niet samen  (staat bij mij op de schijf ook met kleine lettertjes aangegeven)

Tweede harde schijf
« Reactie #27 Gepost op: 2008/04/17, 21:45:30 »
Bazzer, bij mij gaat het prima samen ATA en SATA was even puzzelen hoe Ubuntu de telling doet en in de BIOS de juiste boot volgorde instellen.
Wat jij schrijft over de tekst op de schijf heb ik nog nooit gezien, welk merk is die schijf? Gewoon een vraag uit interesse.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Bazzer

  • Gast
Tweede harde schijf
« Reactie #28 Gepost op: 2008/04/19, 17:31:37 »
Hoi Gijs,

de schijf is een "Excelstor jupiter 160GB" en er staat "using both the sata power connector and lagacy powerconnector may couse unpredictable results"

Groet Bazzer

Tweede harde schijf
« Reactie #29 Gepost op: 2008/04/19, 20:55:42 »
Zit er zowel een standaard en een SATA stroomaansluiting op de schijf? Ik zag wel op de Exelstore site dat er een sata en IDE aansluiting opzit?
Is het een interne of externe schijf?
Ik kan me voorstellen als je de SATA aansluiting gebruikt ook de SATA stroom aansluiting gebruikt en bij IDE de normale stroomaansluiting en dat je het niet moet gaan combineren ook niet de data aansluitingen ATA en SATA. Heb je geen gebruiksaanwijzing er bij gekregen?
Misschien sla ik de plank wel geheel mis, maar de foto's en de data sheet waren niet geheel duidelijk.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.