Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Amarok backup maken met behoud van instellingen?  (gelezen 448 keer)

Amarok backup maken met behoud van instellingen?
« Gepost op: 2012/03/30, 13:31:24 »
Ik heb een poos gezocht naar een manier om een backup te maken van Amarok zodat ik na een verse ubuntu installatie of een verhuizing naar een andere pc mijn instellingen etc. weer kan gebruiken, ik kon alleen geen informatie hier over vinden. (ik heb gezocht naar de doellocatie mappen, maar deze lijken verspreid over de gehele systeemmap)
Heeft iemand een tip hoe ik dit aan kan pakken met behoud van de statistiek gegevens/tags/lyrics die ik heb toegevoegd?

Bij voorbaad dank!



Re: Amarok backup maken met behoud van instellingen?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/30, 13:45:56 »
Persoonlijke map --> CTRL+H --> navigeer naar .kde --> share --> config en kopieer amarokrc
Navigeer daarna naar .kde --> share --> apps en kopieer het mapje van amarok daar.

Na een verse installatie start je Amarok 1 keer. Daarna sluit je Amarok af, navigeer je naar de plaatsen hierboven en plaats je de genoemde dingen terug. Start Amarok terug op en nu heb je alles terug incl. Tags enzo :)

Re: Amarok backup maken met behoud van instellingen?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/30, 14:15:11 »
Goh, bedankt voor het snelle antwoord Vistaus!

Ik ga het binnenkort proberen met de nieuwe 12.04 versie, dan kan ik ook meteen Amarok 2.5 installeren  8-).
Wanneer ik het geprobeerd heb laat ik het even weten in dit topic.

Veel mis kan er trouwens niet gaan omdat ik nog in de testfase zit m.b.t. muziekcolectiebeheer.

Groetjez!