Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Installatiestap is mislukt  (gelezen 847 keer)

Offline WouterM

  • Lid
[Opgelost] Installatiestap is mislukt
« Gepost op: 2012/10/30, 15:43:59 »
Hallo,

Als ik probeer Ubuntu op een van mijn computers te installeren, krijg ik tijdens de installatie de volgende error:
"De installatiestap Programmatuur selecteren en installeren is mislukt." (klik)

Ik weet niet hoe ik dit probleem kan oplossen. Iemand van jullie een idee?

alvast bedankt,

Wouter
« Laatst bewerkt op: 2012/10/31, 02:51:44 door WouterM »

Offline Brumm3l

  • Lid
Re: Installatiestap is mislukt
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/30, 16:06:51 »
Is de pc aangesloten op het internet? Gaat de installatie wel verder nadat je op <enter> hebt gedrukt?

Offline WouterM

  • Lid
Re: Installatiestap is mislukt
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/30, 16:17:59 »
Is de pc aangesloten op het internet? Gaat de installatie wel verder nadat je op <enter> hebt gedrukt?
Ja, de pc is via kabel op het internet aangesloten. Als ik verder doe, gaat de installatie gewoon verder. Maar als ik dan Ubuntu opstart nadat het installeren voltooid is, krijg ik alleen een soort commandline-omgeving.

Offline Brumm3l

  • Lid
Re: Installatiestap is mislukt
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/30, 16:32:13 »
Een snelle zoekactie bij de vrienden van Google levert me nog geen eenduidige informatie op. Kun je wat meer informatie geven? Welke versie van Ubuntu wil je installeren? Betreft het een 32 of 64 bits variant?  Mocht dit abracadabra voor je zijn, kun je dan vermelden waar je het installatie bestand vandaan hebt gehaald?

Kun je ook iets meer vermelden over het systeem waarop je Ubuntu probeert te installeren?


Offline jan11000

  • Lid
Re: Installatiestap is mislukt
« Reactie #4 Gepost op: 2012/10/30, 17:25:53 »
Brand de dvd nog eens , en langzaam branden.
Of download de iso nog eens.
Zet de iso op een usb stick.

Offline WouterM

  • Lid
Re: Installatiestap is mislukt
« Reactie #5 Gepost op: 2012/10/30, 18:33:53 »
Een snelle zoekactie bij de vrienden van Google levert me nog geen eenduidige informatie op. Kun je wat meer informatie geven? Welke versie van Ubuntu wil je installeren? Betreft het een 32 of 64 bits variant?  Mocht dit abracadabra voor je zijn, kun je dan vermelden waar je het installatie bestand vandaan hebt gehaald?

Kun je ook iets meer vermelden over het systeem waarop je Ubuntu probeert te installeren?

Jazeker. Het betreft Ubuntu 12.04.1 32-bit. Overigens ben ik vergeten te vermelden dat ik Ubuntu vanaf een flash drive probeer te installeren (heb geen CD groter dan 700 mb).

Het systeem waarop ik probeer te installeren heeft een Intel Dual-Core E2180 processor, 2048 MB geheugen en een Asus P5GC-MX/1333 moederbord.


Offline WouterM

  • Lid
Re: Installatiestap is mislukt
« Reactie #6 Gepost op: 2012/10/31, 02:51:13 »
Gelukkig kan ik melden dat het probleem intussen is opgelost.  :) Het bleek dat ik de alternate versie van de installatie-iso had. Geen idee hoe ik daaraan ben gekomen, maar het installeren met de gewone desktop versie verliep prima. Iedereen nog bedankt voor de antwoorden.