Ondersteuning > Foto-, video- en audiobewerking

Eenvoudige, maar krachtige fotomanager en bewerker

<< < (2/3) > >>

Paul Matthijsse:
Probeer ook gThumb. Open een foto, typ 'E' (voor edit) en je ziet wat tools ter rechterzijde. Kijk onder Kleuren en klik op het tweede icoon van links: aanpassen gamma, contrast, etc. Vaak is dit al voldoende om een foto te verbeteren.

Jenske:
In Kubuntu (let op de "k", dat betekent Ubuntu maar dan met een ietwat ander uiterlijk en nog wat zaken) draait Gwenview. Daar kan je vlot mee croppen en nog wat andere zaken uitvoeren.

dekorte.marcel:

--- Citaat van: Paul Matthijsse op 2023/09/06, 11:27:29 ---Probeer ook gThumb. Open een foto, typ 'E' (voor edit) en je ziet wat tools ter rechterzijde. Kijk onder Kleuren en klik op het tweede icoon van links: aanpassen gamma, contrast, etc. Vaak is dit al voldoende om een foto te verbeteren.

--- Einde van citaat ---

Dank Paul,

Dit gaat 'm voorlopig worden.

Ronaldus:
Ik ben ook echt een fan van gthumb. Simpel te gebruiken en de meest voorkomende zaken kun je ermee:

https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?PHPSESSID=408mhn99rt9in1s74jt0ucv755&topic=108798.msg1056622#msg1056622

Paul Matthijsse:
Nog even een anekdotische opmerking over gThumb. Ik ben m'n hele leven al amateurfotograaf, gebruik een digitale reflex, schiet in raw en heb uiteraard ART, RawTherapee en Darktable geïnstalleerd. Het komt voor dat ik een foto met geen van deze programma's "goed" krijg (heel subjectief uiteraard) en dan "ten einde raad" dat ding in gThumb laad en na twee of drie schuiven veranderd te hebben opeens "Bingo!" roep.  :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie