Interactief > Andere distributies
Toon inkt niveau van printer
seghele:
Mint Cinnamon 21.2.
Mijn HP Officejet Pro 9010 is aangesloten via WI-FI.
De printer werkt perfect.
:rolleyes:
Hoe toont men het inkt niveau van de printer via de terminal of ander applicatie?
Heb volgende reeds gedaan:
--- Code: ---sudo apt install ink
cd /usr/bin/
ink -p usb
--- Einde van code ---
Resultaat:
--- Code: ---$ ink -p usb
Could not get device id.
Could not get ink level.
--- Einde van code ---
Ronaldus:
Voor een HP inktjet gebruik ik daarvoor het programma hplip-gui. (Gewoon via synaptic te installeren.)
Zie ook: https://community.linuxmint.com/software/view/hplip-gui
Daarin kijken bij het tabblad 'Supplies'.
partyrabbit:
Ik weet niet of het nog is bij HP (voorheen toen ik nog HP had wel), maar ik kan op mijn printer (brother) met een knop-code een overzichtspagina uitprinten (tonerverbruik, drumverbruik, aantal prints gemaakt, enz...).
Ik dacht me nog te herinneren dat het uitlezen van die HP printer destijds alleen ging met de bijgehorende HP software!?
partyrabbit:
--- Citaat van: partyrabbit op 2023/09/03, 16:10:08 ---Ik weet niet of het nog is bij HP (voorheen toen ik nog HP had wel), maar ik kan op mijn printer (brother) met een knop-code een overzichtspagina uitprinten (tonerverbruik, drumverbruik, aantal prints gemaakt, enz...).
--- Einde van citaat ---
Ja dus... =D
--- Citaat ---Stap 6: Een diagnosepagina voor afdrukkwaliteit afdrukken
Print een diagnoserapport voor de afdrukkwaliteit en evalueer de resultaten.
* Plaats gewoon, wit papier in de invoerlade.
* Veeg op het bedieningspaneel van de printer omlaag om het dashboard te openen en tik op het pictogram Installatie.
* Veeg naar boven op het scherm, tik op Rapporten en vervolgens op Afdrukkwaliteit (zelf even kijken of er meer rapporten uitgedraaid kunnen worden).
* Een diagnosepagina voor afdrukkwaliteit wordt geprint.
https://support.hp.com/be-nl/document/c06954847
--- Einde van citaat ---
PS. Ik doe dit zelf ook zo, omdat in linux ook onze brother (+wifi) moeilijk/niet uit te lezen is door ontbreken van de originele software daarvoor.
--- Citaat van: Ronaldus op 2023/09/03, 14:40:50 ---Voor een HP inktjet gebruik ik daarvoor het programma hplip-gui. (Gewoon via synaptic te installeren.)
--- Einde van citaat ---
Ik heb de linux brother software geinstalleerd, maar voor brother werkt het overzicht softwarematig jammer genoeg niet. :(
seghele:
Het programma HPLIP v.3.21.12 is goed geïnstalleerd.
Maar het blad met "supplies" blijft leeg.
Krijg ook een error : zie bijlage.
:(
Noteer dat de aansluiting zonder kabel is (wi-fi).
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie