Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird email geeft waarschuwing ivm mandrillapp  (gelezen 540 keer)

Thunderbird email geeft waarschuwing ivm mandrillapp
« Gepost op: 2021/04/20, 13:10:24 »
Hoi Allemaal! Dacht dit probleem even appart te melden. Er is sinds gisteren / vandaag een heel nieuw social platform geactiveeerd door ene Mike Lindell genaamd; FrankSpeech.com.  Dit zou het antwoord moeten gaan zijn op alle cancel-culture problematiek en als tegen-antwoord op al de youtubes/ facebooks/twitters enz. Mooi! Ik dacht dus hier dan mezelf maar eens op aan te melden. ( Er kunnen nog veel aanloopproblemen zijn maar goed.) Nu krijg ik na verschillende poging om er doorheen te komen eindelijk een reply-mail van hen maar dat geeft me toch wat zorgen. Hopelijk zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en kunnen vertellen of dit veilig is of niet.

In de reply-mail om je aan te melden, krijg ik een blauwe link die je moet aan klikken of kopieëren in de brouwser. Als ik het aanklik dan krijg ik een waarschuwing van TB, zie pic.
Kort googlen geeft enige info over de genoemde mandrillapp.com maar ik begrijp er niet veel van. Het geeft mij de indruk dat al mijn email dan via die club zal gaan voortaan en zij alles kunnen zien en mogelijk moet je er ook voor betalen...??? Iemand ervaring hiermee?  Alvast dank.
Goese Duikertje

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Thunderbird email geeft waarschuwing ivm mandrillapp
« Reactie #1 Gepost op: 2021/04/20, 14:36:38 »
frankspeech heeft zo te zien een zakelijk account bij mandrill.
Geen idee of dat een pro of contra is.
Mail of links van/voor frankspeech gaan dan via ............
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: Thunderbird email geeft waarschuwing ivm mandrillapp
« Reactie #2 Gepost op: 2021/04/20, 15:03:02 »
Tja, dat zou wel heel goed kunnen kloppen. Maar ik krijg de indruk van dat mandrill dat dan voortaan al mijn inkomend en uitgaande mail via hún zal gaan en waar ze dan álles kunnen zien en wat ik doe...! Daar krijg ik dan toch wat bibbers van.Dus ik wacht nog even tot all stof is neergedaald en het wel of niet goed is. Dank.

Offline rico70

  • Lid
Re: Thunderbird email geeft waarschuwing ivm mandrillapp
« Reactie #3 Gepost op: 2021/04/20, 15:25:26 »
mandrill kan alleen maar zien wat jij naar hun of frankspeech mailt en van hun ontvangt.

Offline Bloom

  • Lid
Re: Thunderbird email geeft waarschuwing ivm mandrillapp
« Reactie #4 Gepost op: 2021/04/20, 15:36:46 »
Het gaat om een Ierse firma die ook de mail voor het Belgische QVax.be afhandelt. Als je een vaccinuitnodiging krijgt en je ziet die mandrillapp.com vooraan in de link staan, zou je geneigd zijn om te denken dat het om phishing gaat. Dat is hier echter niet zo, de link is wel degelijk legitiem. Alleen niet netjes dat ze zoiets doen zonder dat te melden aan het grote publiek.

Re: Thunderbird email geeft waarschuwing ivm mandrillapp
« Reactie #5 Gepost op: 2021/04/20, 15:43:33 »
Alvast dank voor jullie reacties. Ik ben inmiddels , tot mijn verbazing, nu ingeschreven op FrankSpeech. Ik heb dus niet via dat bericht in mijn TB geklikt maar blijkbaar na het in de brouwser te plakken en te enteren was het gedaan. Nou, ik zal het wel gaan zien. Voorlopig ben ik blij met die gasten dat ze eindelijk eens met alle "verboden" onderwerpen ongehinderd aan de gang kunnen gaan. Dank!