Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Programma's naar Mac porten  (gelezen 8566 keer)

Programma's naar Mac porten
« Gepost op: 2009/01/04, 11:27:43 »
Hier zijn enkele programmeurs op het forum, zou het niet mooi zijn moest er een mac-versie van jullie programma zijn? Wel, ik bied aan om jullie programma's te packagen voor Mac.

Voorwaarden:
1) Momenteel doe ik enkel PyQt4-programma's. Misschien ga ik ook nog wel eens PyWx-programma's doen (als er veel vraag naar is). GTK-programma's doe ik niet, die zijn te moeilijk. Als je een andere programmeertaal dan Python gebruikt, zeg me dan even welke, en ik zal zeggen of het mogelijk is. (Met Qt 4 is het praktisch altijd mogelijk)
2) Jullie zullen kleine wijzigingen moeten maken aan jullie programma:
2.1) Ergens moet staan 'import sip'. Dat verandert niets aan het programma zelf (als je PyQt4 gebruikt, zit sip er sowieso in), maar is gewoon omdat mijn dependancy-scan tool sip niet als dependancy voor PyQt4 ziet, met als gevolg dat je het expliciet moet importeren
2.2) Het programma mag niet afhankelijk zijn van één bepaalde mappenstructuur (zoals bijvoorbeeld /usr/bin, /usr/lib, ....)
3) Ik heb wat dingen nodig:
3.1) Een icoontje. Dat icoontje moet hoge resolutie zijn (minstens 128x128, liefst 512x512) en in PNG-formaat. Liefst nog een icoontje voor alle formaten, dwz 16x16,32x32,48x48,64x64,128x128,512x512. Uiteraard allemaal in PNG-formaat.
3.2) Een lijst van dependancies. Als je andere dependancies dan PyQt4 hebt, zeg me dan even welke. Voorwaarde is uiteraard dat deze eenvoudig installeerbaar zijn op Mac.
3.3) Een lijst van resources.

Wat krijgen jullie terug?
1) Een setup.py bestand. Gewoon in dezelfde map zetten als het programma (in de distributie dus) en verder negeren. Mac-gebruikers weten wat ze moeten doen hiermee (als ze willen compileren van source)
2) Een mijnapp.dmg-bestand. Dit is de mac-distributie. Mac-gebruikers weten wat ze hiermee moeten doen. Zorg wel dat je server zo afgesteld is dat je de .dmg kan downloaden. (niet alle servers zijn afgesteld op .dmg's).

Als ik nog iets wil weten, dan zal ik het wel vragen.

Ik neem 'bestellingen' aan in de volgorde dat ze binnenkomen. Ik heb ten alle tijde het recht om een 'bestelling' te wijgeren, voor diverse redenen, o.a. de technische moeilijkheid van het bouwen van de dependancies, het niet voldoen van een script aan portabiliteitsnormen, etc...

Dus, willen jullie een Mac-versie van je programma hebben, vraag maar :)

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Re: Programma's naar Mac porten
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/04, 13:25:07 »
Kijk, dat is eens een leuk aanbod :)
Echter is het niet voor mij van toepassing, aangezien mijn app echt specifiek voor *ubuntu is.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: Programma's naar Mac porten
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/04, 16:44:05 »
leuk initiatief..
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline chaos7

  • Lid
Re: Programma's naar Mac porten
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/04, 19:20:46 »
ik heb al een mac, waarom zou ik van mijn ubuntu (hoofdpc) een mac maken?
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Re: Programma's naar Mac porten
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/04, 19:26:07 »
ik heb al een mac, waarom zou ik van mijn ubuntu (hoofdpc) een mac maken?
Heb je wel begrepen waar het hier over gaat? Ik bied aan om programma's te packagen voor Mac, voor diegenen die geen Mac hebben.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net