Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bureaublad delen/bekijken op afstand  (gelezen 1694 keer)

Azalin

  • Gast
Bureaublad delen/bekijken op afstand
« Gepost op: 2006/05/15, 17:09:35 »
Bij voorkeuren (of systeem eigenschappen, weet niet meer precies) heb ik dit aangezet en opgegeven dat er een wachtwoord moet worden gegeven voor dit kan worden gebruikt. Vraag ik mij af, is dit een TSC of een VNC? En welke poort staat er open om hier op te kunnen connecten (of welke poort moet ik open zetten om dit te kunnen). Of moet ik een TS server installeren? En wat is dan de functie van dat bureaublad delen dat er standaard in zit dan?

Zo... en dat wilde ik even weten :-D Als iemand mij zou kunnen helpen, heel graag ...

`GooZ

  • Gast
Bureaublad delen/bekijken op afstand
« Reactie #1 Gepost op: 2006/05/15, 17:31:39 »
Het enige wat ik u kan vertellen is dat het VNC is. Normaal gezien staat die poort automatisch open om connecties te ontvangen (alleen op router zal je wss wel nog moeten instellen). Je kan ernaar connecten met eender welke VNC viewer. De reden van het implementeren? Dezelfde als bij windows: om op afstand je PC te besturen of eventueel andere mensen op deze manier verder te helpen.

Azalin

  • Gast
Bureaublad delen/bekijken op afstand
« Reactie #2 Gepost op: 2006/05/15, 22:10:42 »
:) Waar het voor dient weet ik... alleen vroeg ik mij dus af, als het niet VNC of TSC was, wat dan de reden was ... maar gezien het feit dat het VNC is... zou ik er dus vanaf mijn werk ofzo mee moeten kunnen connecten...
Enig idee welke poort hij op connect?