Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: streaming audio/video?  (gelezen 945 keer)

Resistance

  • Gast
streaming audio/video?
« Gepost op: 2007/03/10, 13:59:44 »
Ik heb al een tijdje geleden de radio (her)ontdekt, vooral dan dankzij het Internet. In mijn "vorig operating systeem" ;-) was streaming nooit een probleem, dat werkte met realplayer, met WMP, enzovoort. In Ubuntu loopt het minder vlot...

Ik heb net Real Player for Linux gedownload, en het staat als .bin file op mijn desktop. De installatie-instructies vertellen mij:

Ensure that the .bin file you downloaded is executable. You can make the .bin file executable by running the "chmod a+x RealPlayer10GOLD.bin" command from a terminal window.

Wanneer ik die instructie volg, dan krijg ik echter:

chmod: cannot access `RealPlayer10GOLD.bin': No such file or directory.

Ze staat nochtans op mijn desktop...

Wat doe ik nu weer fout?

Wat zijn de favoriete alternatieven om audio en video streams van het type real media en WMP te beluisteren/bekijken?

Bedankt voor jullie inzichten!

Pensacola

  • Gast
streaming audio/video?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/10, 14:01:21 »
Deze tip komt van leoquant:
Onder Firefox heb ik Mediaplayer Connectivity Plugin als "extensie" geïnstalleerd. Deze fantastische extensie laat je toe om zelf te kiezen welk programma je wil (laten) gebruiken om bepaalde muziek / video etc. af te spelen. Da's heel wat makkelijker dan iedere keer te moeten iets installeren als iets anders niet blijkt te werken.
wel de wizard van de plugin doorlopen voor gebruik. tip bij dapper kies : mplayer, bij edgy: vlc mediaplayer.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
streaming audio/video?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/10, 14:05:07 »
Installeren van Real Player (en andere progjes), doe je beter en makkelijker vanuit de eigen pakketbronnen van Ubuntu, en niet door iets binnen te halen van een of andere webstek (zoals bij Windows). Gooi dat binnengehaalde Real Player-bestand maar weg!

Installeren gaat via Systeem-Beheer-Synaptic pakketbeheer. Zoekterm invullen, aanvinken en op knop Toepassen drukken.