Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: R.U.S.E op Linux  (gelezen 1372 keer)

R.U.S.E op Linux
« Gepost op: 2012/05/10, 10:26:28 »
Hallo,

Ik hou van strategie games en zou graag R.U.S.E willen spelen op Linux. Ik heb ook windows 7 op mijn pc staan, maar op een of andere manier stottert hij daar op. Toen ik de laptop kocht, kon ik R.U.S.E nog op hoge kwaliteit spelen en nu lukt dat dus niet meer ongeacht welke videoinstellingen ik heb.
Daarom wil ik dus kijken of hij op Linux wel werkt, maar ik weet niet hoe dat werkt. Ik heb hem geinstaleerd op Windows maar als ik dan met Wine hem probeer te openen gebeurt er niks. Iemand een oplossing? Alvast bedankt.

Re: R.U.S.E op Linux
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/10, 10:51:39 »
http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=22319
Installeer genoemde producten met winetricks. Gebruik de allerlaatste wine.

Re: R.U.S.E op Linux
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/10, 11:49:59 »
Ik heb volgens mij alles geïnstalleerd. Als ik in Winetricks weer naar Windows DLL ga zie ik dat er achter elk benodigde onderdeel cached staat. Ik weet niet of dit een goed ding is of niet. Ik weet nu alleen nog niets hoe ik R.U.S.E moet opstarten. Moet ik hem speciaal ergens hebben staan of kan ik hem ook vanaf de :C schijf van windows spelen? En moet ik gewoon op Ruse.exe klikken en dan uitvoeren in Wine? Het is wel een gedownloade versie. Moet ik steam installeren misschien?
« Laatst bewerkt op: 2012/05/10, 13:19:35 door MrBeginner »

Re: R.U.S.E op Linux
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/10, 23:23:21 »
Je moet het in ieder geval installeren onder Wine, hetzij via Steam, hetzij retail.