Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

wat is jullie mening over de komende reeks release party's mbt 10.04LTS ?

één grote party ondersteund door Ubuntu-nl [dit sluit kleinere party's op eigen initiatief niet uit natuurlijk]
meerder kleinere ondersteund door Ubuntu-nl

Auteur Topic: Release Party's 10.04 Lucid Lynx  (gelezen 10091 keer)

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Release Party's 10.04 Lucid Lynx
« Gepost op: 2009/11/08, 19:10:21 »
wat is jullie mening hierover?

1: willen we één grote party organiseren het liefst centraal in het land en daardoor zoveel energie en mankracht daarin steken zodat evt. kleinere initiatieven minder toebedeeld krijgen maar wel mogelijk blijven?

2: of willen we mbt deze LTS release party gewoon op de oude voet doorgaan en meerdere party's organiseren door heel het land heen?

let wel, dit is alleen mbt de release party's voor de komende LTS,
de opvolgende reeks zal weer gewoon op de oude manier geregeld worden maar mischien is het een idee om de volgende LTS groots aan te pakken ook mbt sponsoren en de locatie, en evt bekendmaking naar de media toe.

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Release Party's 10.04 Lucid Lynx
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/08, 19:11:57 »
Ik stemde op optie 2, je argumenten voor een centrale party zijn goed, maar ik blijf toch bij verschillende. Als de grote in Amersfoort gehouden wordt, stem ik voor. ;)

Re: Release Party's 10.04 Lucid Lynx
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/08, 19:34:07 »
één grote party ondersteund door Ubuntu-nl ...
Was dit niet vanaf het begin het plan voor de LTS versies?

Mij lijkt dat je hier meer media-aandacht kan krijgen, misschien kan je hiermee juist meer mensen bereiken.. Een grootschaliger project trekt simpelweg meer aandacht voor de meeste mensen.

Maar dan ben ik niet bepaald een professional op dit gebied, ik weet niet hoe het zit met de statistieken.. Misschien is 1 centrale Release Party ook erg duur..
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline satshow

  • Lid
Re: Release Party's 10.04 Lucid Lynx
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/08, 19:53:25 »
In dit geval 1 grote party, om te proberen zoveel mogelijk media aandacht te krijgen. Dan wordt het ook bekender bij het de meeste mensen.

Offline Tom

  • Lid
Re: Release Party's 10.04 Lucid Lynx
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/08, 20:05:01 »
Een big party trekt natuurlijk meer media aandacht.
Maar juist die meerdere kleine party´s zijn denk ik wel gezelliger plus dat je elkaar beter leert kennen.
Een big party , tsja daar loop je misschien een beetje verloren.
Dus ik stem voor meerdere kleine party´s wie Arie ook al zij. :)
En je kunt toch altijd  een grote party (of tref)maken voor Ubuntu.nl leden met Familie één keer per jaar of zo iets.
« Laatst bewerkt op: 2009/11/08, 20:07:29 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Tom

  • Lid
Re: Release Party's 10.04 Lucid Lynx
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/08, 20:08:52 »
Een big party trekt natuurlijk meer media aandacht.
hoezo natuurlijk  ???
er zijn er 2 geweest in nl, Hilversum en Amsterdam, de enige media aandacht was lokale tv en radio en internet radio. de grote kranten zijn niet gehaald, ook het nieuws van 20:00 niet
Voorop gesteld natuurlijk dat er grote bekendheid aan gegeven word.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Release Party's 10.04 Lucid Lynx
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/08, 20:38:52 »
Ik ben wel voor een grote party bij een LTS release. Kleinere parties hebben we al bij alle andere releases.  Op die manier komt iedereen aan zijn trekken, degenen die kleine parties prefereren bij alle normale releases, en degenen die een grote party leuk vinden bij een LTS release.

Grote parties hebben een schaalvoordeel. Zo zal bijvoorbeeld Guy Duportail eerder geneigd zijn om vanuit België aan te komen rijden met een multiseat voor een grotere party dan voor een kleintje. Hetzelfde geld voor sommige sprekers die zuinig met hun beperkte tijd moeten omspringen. Zo wordt het op een grotere partij mogelijk om een meer gevarieerd aanbod aan interessante bezigheden aan te bieden dan op de kleinere parties. Voor bezoekers die kunnen komen is dit denk ik heel leuk.

Re: Release Party's 10.04 Lucid Lynx
« Reactie #7 Gepost op: 2009/11/08, 20:52:04 »
Er is nog een derde optie:  ;)

Eén grote release party met allerlei sprekers, demonstraties en aanverwante zaken.
Daarnaast kleinschalige Install-partyś  op verschillende locaties..


Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Release Party's 10.04 Lucid Lynx
« Reactie #8 Gepost op: 2009/11/08, 20:53:54 »
dat staat ook bij optie 1 maarten,,

maar de meeste recources gaan dan naar de grote party en de kleinere party's moeten het dan nog meer dan anders hebben van de vrijwilligers,, en minder van de sponsor's.

Re: Release Party's 10.04 Lucid Lynx
« Reactie #9 Gepost op: 2009/11/08, 21:28:32 »
Er is nog een derde optie:  ;)

Eén grote release party met allerlei sprekers, demonstraties en aanverwante zaken.
Daarnaast kleinschalige Install-partyś  op verschillende locaties..

Zoals Chris aangeeft, èn een grote party, èn kleine parties ondersteunen door ubuntu-nl, dat is denk ik niet realistisch als we kijken naar wat er nodig is. Ik heb gesproken met vorige organisatoren van grote parties, en heb de HCC Linux Themadag mede georganiseerd (het stukje vanuit ubuntu-nl). Daardoor heb ik een aardig beeld van hoeveel werk zoiets oplevert. Dat valt dus niet mee.  We staan er nu wel beter voor dan de organisatoren van de voorgaande grote parties, we hebben namelijk een goed functionerend events team en een dito functionerende werkgroep Release Parties. Maar willen we een grote party organiseren, dan is het in mijn optiek echt belangrijk dat we de krachten die normaal gezien over de verschillende parties verspreid worden zien te bundelen.

Dit laat natuurlijk onverlet dat ook al zou er een grote party worden georganiseerd, lokale initiatieven om iets te organiseren altijd toegejuigd worden. :)
« Laatst bewerkt op: 2009/11/08, 21:31:14 door Thomas de Graaff »

Re: Release Party's 10.04 Lucid Lynx
« Reactie #10 Gepost op: 2009/11/08, 21:43:13 »
dat staat ook bij optie 1 maarten,

oeps.. te vlug gelezen :(

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Release Party's 10.04 Lucid Lynx
« Reactie #11 Gepost op: 2009/11/08, 21:44:14 »
maakt niet uit :)

Re: Release Party's 10.04 Lucid Lynx
« Reactie #12 Gepost op: 2009/11/08, 21:45:49 »
Concentreren op 1 party,anders gaat het chaos worden.
Kubuntu 20.04

Offline ertai

  • Lid
    • programming
    • http://www.ertai.nl
Re: Release Party's 10.04 Lucid Lynx
« Reactie #13 Gepost op: 2009/11/08, 21:58:37 »
Ik denk dat we dan toch op 1 party concentreren. Maar het moet dan inderdaad ook echt wel groot zijn. Het is dan wel belangrijk dat er wat meer omheen zit, want anders trekt het denk ik niet genoeg mensen.

Let wel dat het dan echt wel optijd begonnen moet worden (ongeveer nu) omdat er wel veel bij komt te kijken, externe partijen duren altijd lang.
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!

Re: Release Party's 10.04 Lucid Lynx
« Reactie #14 Gepost op: 2009/11/11, 19:20:07 »
Graag één in Nederland en één in België zoals bij de vorige LTS release(hardy), dit was toen een groot succes.
Viva La Revolución

Offline xubxub

  • Lid
Re: Release Party's 10.04 Lucid Lynx
« Reactie #15 Gepost op: 2009/11/12, 17:38:26 »
Als er een party wordt gehouden voor zowel Nederland als Belgie. Graag eentje, die makkelijk te bereiken
is met het openbaar vervoer. En dan kom ik uit bij Utrecht voor Nederland. Voor Belgie kom in dan uit bij Antwerpen.

Of als je Vlaanderen en Zuid-Nederland neemt dan zou het net zo goed ook in Eindhoven of Tilburg gehouden kunnen worden en voor boven de grote rivieren in Amersfoort bijvoorbeeld.

Groet Xubxub

Als ik voor mezelf kijk komt Uden het beste uit!

Offline bas.

  • Lid
    • Wat mij bezig houdt
Re: Release Party's 10.04 Lucid Lynx
« Reactie #16 Gepost op: 2009/11/12, 22:49:53 »
Ik stemde op optie 2, je argumenten voor een centrale party zijn goed, maar ik blijf toch bij verschillende. Als de grote in Amersfoort gehouden wordt, stem ik voor. ;)

En als de grote ergens anders gehouden wordt en ik kan dan rij je gewoon met mij mee, als je tenminste in de buurt van soest woont.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Release Party's 10.04 Lucid Lynx
« Reactie #17 Gepost op: 2009/11/13, 08:26:37 »
Ik stemde op optie 2, je argumenten voor een centrale party zijn goed, maar ik blijf toch bij verschillende. Als de grote in Amersfoort gehouden wordt, stem ik voor. ;)

En als de grote ergens anders gehouden wordt en ik kan dan rij je gewoon met mij mee, als je tenminste in de buurt van soest woont.
10-15 km, anders fiets ik even naar Soest toe.

Offline bas.

  • Lid
    • Wat mij bezig houdt
Re: Release Party's 10.04 Lucid Lynx
« Reactie #18 Gepost op: 2009/11/13, 11:12:48 »
10 - 15 km is te overzien hoor dan haal ik je gewoon op geen probleem.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Release Party's 10.04 Lucid Lynx
« Reactie #19 Gepost op: 2009/11/13, 20:39:23 »
10 - 15 km is te overzien hoor dan haal ik je gewoon op geen probleem.
We zien het wel, eerst eens zien dat er een party komt. ;)

Offline lordnoid

  • Lid
Re: Release Party's 10.04 Lucid Lynx
« Reactie #20 Gepost op: 2009/11/14, 16:20:33 »
Één grote party. Misschien in totaal minder mensen die erop afkomen maar wel zeker meer pers, en dat is ook erg belangrijk. Eens in de twee jaar een grote party kan geen kwaad lijkt me, dan doen we bij de gewone releases wel kleine parties.

Re: Release Party's 10.04 Lucid Lynx
« Reactie #21 Gepost op: 2009/11/14, 19:24:15 »
1
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Release Party's 10.04 Lucid Lynx
« Reactie #22 Gepost op: 2009/11/15, 01:33:42 »
Hmm...

Heb hier lang over nagedacht, maar 1 mega party spreekt me wel aan!

+1
Zo maar wat willekeurig artwork:
http://www.chaukar.deviantart.com

Ecchi Anime, Manga and Otakuism:
http://www.animeonsen.com

Offline ertai

  • Lid
    • programming
    • http://www.ertai.nl
Re: Release Party's 10.04 Lucid Lynx
« Reactie #23 Gepost op: 2009/11/15, 13:16:33 »
maar als je het groot aanpakt dan moet er toch wel eens gaan kijken wat de ideeen voor de party zijn.. Een half jaar tijd is wel handig voor zoiets..
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!

Re: Release Party's 10.04 Lucid Lynx
« Reactie #24 Gepost op: 2009/11/15, 13:30:23 »
Het events team is er al mee bezig, het lijkt erop dat er een grote party gaat komen. :)

Als het doorgaat, en als de grove kaders een beetje vastliggen, dan gaan we met de werkgroep Release Parties aan de slag om het uit te werken. Iedereen is welkom om mee te doen, en goede ideeën zijn natuurlijk ook welkom.