Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 12.10 zal GNOME Shell-editie krijgen  (gelezen 2202 keer)

Ubuntu 12.10 zal GNOME Shell-editie krijgen
« Gepost op: 2012/05/12, 20:03:25 »
www.ubuntuvibes.com/2012/05/ubuntu-1210-will-have-gnome-shell.html

Kijk, voor de GNOME Shell-fanaten is dit erg mooi natuurlijk :)

Re: Ubuntu 12.10 zal GNOME Shell-editie krijgen
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/12, 21:59:38 »
GNOME Shell is erg mooi, en is ook heel erg innovatief  :P Maar dan installeer net zo graag Fedora. :evil:
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Ubuntu 12.10 zal GNOME Shell-editie krijgen
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/12, 23:35:34 »
Ach, het maakt toch weinig uit? Gebruikers, die Gnome Shell prefereren, zullen weinig moeite meer hebben het via de repos te installeren. Of je dat doet of de speciale ISO gaat downloaden is voor mij een beetje lood om oud ijzer.

Persoonlijk gebruik ik in 11.10 Gnome Shell. Zodra ik overgestapt ben naar 12.04 ga ik het weer proberen in Unity ... .
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Ubuntu 12.10 zal GNOME Shell-editie krijgen
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/13, 00:04:10 »
Het maakt mij ook weinig uit daar ik GNOME Shell niet gebruik maar Unity. Maar het is natuurlijk altijd handig om een pure GNOME-editie aan te bieden indien dat zonder al te veel moeite kan.

Offline midas

  • Lid
Re: Ubuntu 12.10 zal GNOME Shell-editie krijgen
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/13, 10:12:54 »
Ook Gnome-shell is een nog erg prille ontwikkeling...wie weet in welke richting het zich nog kan ontwikkelen. Op zich is het een goede zaak dat er nu voor wat betreft de Gnome-kern een aantal mogelijkheden zijn om uit te kiezen. Unity, Cinnamon en native Gnome-shell ;)
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Re: Ubuntu 12.10 zal GNOME Shell-editie krijgen
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/13, 10:27:33 »
Een prille ontwikkeling? Ik vind het erg goed en ook de nieuwe functies vind erg gaaf.  :P Inderdaad is het nog een beetje half met de videodrivers soms, maar heb volle vertrouwen dat dat allemaal opgelost is in 12.10  :)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Ubuntu 12.10 zal GNOME Shell-editie krijgen
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/13, 10:29:26 »
Ja, het is een prille ontwikkeling. We zitten pas 2 puntversies verder en ik weet niet hoor lord, maar volgens mij heb jij gemist wat ze van plan zijn met de designs van de apps te doen in GNOME Shell 3.6 en 3.8 Dus er komen nog flink wat veranderingen aan en in die zin is het dus inderdaad "een prille ontwikkeling" (ook is het niet altijd even stabiel maar soit).

Re: Ubuntu 12.10 zal GNOME Shell-editie krijgen
« Reactie #7 Gepost op: 2012/05/15, 13:47:32 »
Oké, het weliswaar geen onderdeel van Canonical, maar er bestaat al zoiets als Ubuntu met Gnome Shell als default desktop: http://ubuntu-gs-remix.sourceforge.net/p/home/

Alleen hopen dat de maker geen originele Ubuntu met Unity heeft gebruikt, maar zijn remix heeft opgebouwd met de zogenaamde "blokkendoos-methode".
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Ubuntu 12.10 zal GNOME Shell-editie krijgen
« Reactie #8 Gepost op: 2012/05/15, 22:01:21 »
@Marqueaux

Ja die remix kan er zijn, die kon ik nog niet trouwens, maar ik vind het goed dat er meer mensen gaan werken aan GNOME Shell, en deze zal ook officieel door Canonical ondersteund worden.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Ubuntu 12.10 zal GNOME Shell-editie krijgen
« Reactie #9 Gepost op: 2012/05/20, 14:00:27 »
En vandaag via Distrowatch: http://distrowatch.com/table.php?distribution=luninux

Ook dit is een Ubuntu-variant met Gnome Shell. Ziet er op zich niet verkeerd uit. Alleen is dit nog een bètaversie.
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?