Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Best wel vreemd toch, die media  (gelezen 1164 keer)

Best wel vreemd toch, die media
« Gepost op: 2011/10/14, 19:38:42 »
[Knip]Er is niet eens aandacht besteed aan een belangrijke man die 8 oktober overleed: Dennis Ritchie.
http://www.omgubuntu.co.uk/2011/10/dennis-ritchie-heres-to-you/

"Ritchie was instrumental in the creation of both the Unix operating system and the C programming language.

The importance of the Unix operating system in particular is lost on many of us but its influence has been profound: Without Unix there would have been no Linux; the open-source movement from which most of us benefit today was borne from its creation; and the worlds second most popular home operating system Mac OS X is Unix-based."

Maarja, daar heeft de media het dan weer niet over. Zeer, zeer vreemd.


[Mod edit: een enkele zinsnede weggehaald. Er is wel degelijk in de media aandacht voor geweest. Gaarne geen vergelijkingen met een andere overledene, die discussies onlangs hebben we niet voor niets gesloten.]
« Laatst bewerkt op: 2011/10/14, 20:08:14 door asphyxia »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Best wel vreemd toch, die media
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/14, 20:07:49 »
Maar geloof me: De gemiddelde journalist weet echt niet dat Apple op Unix gebaseerd is. ;)
[knip]


[Mod edit: lees de opmerking onderaan de vorige post eens...]
« Laatst bewerkt op: 2011/10/14, 20:11:44 door asphyxia »

Re: Best wel vreemd toch, die media
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/14, 22:02:14 »
Waarom een edit? Er is nauwelijks media-aandacht aan besteed. Als jullie me niet geloven, dan zegt het commentaar op OMG! Ubuntu wel genoeg.
En SJ heeft wel degelijk met dit artikel te maken. Maarja, kennelijk is het forumteam een beetje chagarijnig vanavond gezien ook andere topics.

Enfin, @tiempjuuh: Nee, dat weten ze ook niet. Maar ze kunnen wel vertellen wat dit voor de opkomst van de computer heeft betekend natuurlijk ;)

Re: Best wel vreemd toch, die media
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/14, 22:11:42 »
Het is gezien de prestaties van deze man misschien vreemd maar heel eerlijk had ik ook nog niet van hem gehoord  :-[ en wel van die ene andere man. De briljante programmeurs zijn zelden bekend bij het grote publiek. Niet zo vreemd want .1 zijn het vaak ingetogen mensen die niet zitten te wachten op veel media-aandacht en 2. ze hebben ook gewoon geen media-fuctie, ze zijn meer inhoudelijk bezig met een bepaald systeem of programmeertaal. Nederlanders kennen SJ maar hoeveel kennen er SW? Ze kennen ook een zekere BG van een andere softwaremaker maar vraag ze naar PA en dan gaat er geen lampje branden.

Re: Best wel vreemd toch, die media
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/14, 22:12:42 »
Waarom een edit? Er is nauwelijks media-aandacht aan besteed. Als jullie me niet geloven, dan zegt het commentaar op OMG! Ubuntu wel genoeg.
En SJ heeft wel degelijk met dit artikel te maken. Maarja, kennelijk is het forumteam een beetje chagarijnig vanavond gezien ook andere topics.

Het gaat om het tweede deel van die edit. Op andere sites heeft dit telkens tot discussie geleid trouwens, en dat willen we hier vermijden. De ene persoon zijn dood is niet erger dan andere, en aangezien het topic van Steve Jobs al snel ontspoorde en respectloos werd, zijn we hier wat preventief. Dan zijn we maar chagrijnig vanavond.

Re: Best wel vreemd toch, die media
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/14, 22:15:31 »
"De ene persoon zijn dood is niet erger dan andere"

Dat heb ik ook niet geinsinueerd. Ik heb alleen de aandacht die eraan gegeven werd bevreemdend genoemd. Maar goed, laat maar, dit leidt zo nergens heen ;)

Re: Best wel vreemd toch, die media
« Reactie #6 Gepost op: 2011/10/14, 22:18:05 »
Als ge niet alles op uzelf reflecteert, zult ge merken dat ik niet heb gezegd dat dat van u komt. Er kan ook iets in algemene zin gezegd worden. Jazeker, zelfs met een quote erboven.

Re: Best wel vreemd toch, die media
« Reactie #7 Gepost op: 2011/10/14, 22:45:57 »
Als ge niet alles op uzelf reflecteert, zult ge merken dat ik niet heb gezegd dat dat van u komt. Er kan ook iets in algemene zin gezegd worden. Jazeker, zelfs met een quote erboven.

Dus ik reflecteer op mezelf door in te gaan op een argument waarop ik me aangesproken voel? Ik weet heus wel het verschil hoor, maar in dit geval voelde ik me wel degelijk aangesproken, dus nogal wiedes dat ik op mezelf reflecteer.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Best wel vreemd toch, die media
« Reactie #8 Gepost op: 2011/10/14, 23:51:24 »
@flyerman, je zou een punt kunnen hebben. Maar daar gaat dit topic niet over.
Dit is nl. nu net de discussie die (en niet alleen hier) onlangs ontspoorde, en we dus afremmen, en soms stoppen. In dat kader heb ik je post weggehaald. Er zijn genoeg andere plaatsen op de internetten waar hierover gediscussieerd kan worden.

OT: Als je zoals Dennis Ritchie C en Unix hebt ontwikkeld, dan ben je een pionier. Veel van die mensen blijven buiten de schijnwerpers, zoals zoveel developers. De Linux kernel is ook in C geschreven, dus we zijn een grondlegger kwijt.



« Laatst bewerkt op: 2011/10/15, 00:02:25 door asphyxia »
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]