Interactief > Andere distributies

Pardus Linux 2009

(1/20) > >>

DarkEra:
Vorig jaar wilde ik deze Linux distro eens proberen, helaas lukte het om een of andere reden totaal niet. Vandaag kwam ik toevallig op Distrowatch de nieuwe release tegen en jawel, ik kon het niet weerstaan om deze nieuwe versie te proberen.

Pardus Linux 2009 komt met:

Linux kernel 2.6.30.1
KDE 4.2.4
FireFox 3.5.1
K3B 1.66 Alpha-2
Digikam 1.0.0 Beta-2
OpenOffice 3.1.0.6
Gimp 2.6.6
Xorg 1.6.2
En nog een hoop applicaties.

Standaard wordt ook Ext4 gebruikt bij de installatie. Het mooie is dat tot nu toe alles stabiel aanvoelt en m'n hardware compleet "out of the box" werkt, van draadloos tot en met de HDA geluidskaart. Persoonlijk vind ik dit een nog betere KDE 4.2.4 variant als ik 'm zou moeten vergelijken met Kubuntu of Linux Mint 7 KDE CE.

1 nadeel, er is op het moment nog geen Live-cd alleen een install cd dus. Ook heb ik het icon theme gezet op Oxygen in plaats van hun eigen toegevoegde thema.

http://distrowatch.com/?newsid=05583

Edit: Zo te zien zijn zelfs de codecs al voorgeinstalleerd. Het enige wat ik nog moest doen was de Nvidia 185 driver en Amarok binnenhalen via het pakketbeheer.

Leuk spul die Pardus Linux 2009, ik ben onder de indruk tot nu toe.

chris.:
superleuk,, tnx :)

ik had ook de oude geprobeerd na vele lovende woorden maar kon er niet door bekoord worden,
dus deze gaat op mn testbakkie in een triple bla bla boot,, ben benieuwd ;)

DarkEra:
Geen dank.  :)

Laat maar even weten wat jou bevindingen zijn met deze release. Tot nu toe bevalt ie me erg goed en blijft deze distro voorlopig m'n hoofdbesturings systeem totdat in Oktober Kubuntu 9.10 uitgegeven wordt.

Ik vind 'm echt stukken beter dan de huidige Kubuntu, Mandriva en openSUSE KDE versies bij elkaar. Zou iets voor John50 kunnen zijn daar hij aan het twijfelen was tussen Kubuntu en Mandriva.  ;)

John 50:

--- Citaat van: DarkEra op 2009/07/18, 19:47:23 ---Geen dank.  :)

Laat maar even weten wat jou bevindingen zijn met deze release. Tot nu toe bevalt ie me erg goed en blijft deze distro voorlopig m'n hoofdbesturings systeem totdat in Oktober Kubuntu 9.10 uitgegeven wordt.

Ik vind 'm echt stukken beter dan de huidige Kubuntu, Mandriva en openSUSE KDE versies bij elkaar. Zou iets voor John50 kunnen zijn daar hij aan het twijfelen was tussen Kubuntu en Mandriva.  ;)

--- Einde van citaat ---
Ik zal hem eens downloaden  ;)
PS: ¿ook Support in het spaans?

Vistaus:
Ik wil hem direct proberen, alleen jammer dat de Download-pagina het niet doet :(

Edit: laat maar, heb hem al. Distrowatch heeft gelukkig direct links naar de .iso-bestanden en die werken wel :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie