Ondersteuning > Software en configuratie

Geen video meer op internet

(1/1)

Goese Duikertje:
Hoi Allemaal,
Een wat vreemde ervaring vanmorgen. ( 27-09-2021) .Ongeacht welke website ik bezoek, zoals youtube,frankspeech,locals,odysee enz.  Ineens crashen all video's die ik aanklik na ± 10 seconden en krijg ik deze pop-up van zogenaamf Firefox...?? Nog nooit gehad of gezien. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Is dit iets van een hack of zou er iets middels een achtergrond update iets mis zijn gegaan. Ik gebruik de Xubuntu-driver.


Goese Duikertje:
Nou, het is wat grappig maar ik geloof dat ik het lek boven heb...! Het was weer eens die ellendige youtube / google-club die weer dwars lagen....!! Ik probeerde maar weer eens youtube te starten. Normaal komt er dan een pop-up waar je in ieder geval 3 knoppen hebt waarmee je kunt aangeven dat je geen adds / persoonlijke shit of gevold wil worden etc. Daar kun je op ja of nee drukken. En desondanks moet dan nog wel die minimale auto-settings accepteren , maar goed, het heeft zo lang goed gewerkt...., tot vandaag..!! Want die gasten schijn niet buiten mijn data te kunen of te willen...! Nu hadden ze een klein smerig truukje uitgehaald. Nadat je al die 3 knoppen op NEE  had gedrukt, verscheen er ineens een rode tekst bovenaan in heel kleine letters dat ze zó niet willen accepteren en dat je TOCH ZULT DRUKKEN op teminste één van die add-acceptatie-knoppen....of anders.... geen gebruik!! Tadaaa! De reden vor deze 3 keuze-knoppen heeft te maken met de Europese wetgeving en ook deze gasten moesten zich daar aan onderwerpen...maar vandaag toch maar weer stiekum geprobeerd...!! Het zorgt ervoor dat je dus de hele dag niets kunt doen op livestreamin / videos. Mogelijk zou het ook te maken kunnen hebben met een één of ander groot event van palastina. vandaag...??? In elk geval is het nu wel 100% duidelijk dat die gasten nu dus een dead-mans-switch in handen hebben waarmee zij 100% bepalen of en wanneer de mensen toegang hebben tot video's en live-events.....!! Nu, na 16:00 uur werkt alles weer als vanouds...!! Ites om over na te denken met z'n allen. Ik zou het razend leuk vinden om als groep iets op te zetten a la youtube and kick them of the market!!

spievensterke:
@ Goese Duikertje,

welke versie van Firefox gebruik je?

Heb het ook voor gehad en ik heb het, voor mij persoonlijk, als volgt kunnen oplossen:

- add-ons ( Extensies) ---> installeer daar twee add-ons nl.:

1) Ublock Origin -- en vink aan dat het wordt toegestaan in privévensters;
2) i don't care about cookies -- en vink aan dat het wordt toestaan in privévensters.

Nadat je een filmpje op YouTube opent, er weer zo'n pop-up opkomt/verschijnt, moet je wat wachten ... het gaat dan weg ( dat werkt toch op die wijze bij mij in Firefox 92.0.1 --- niet direct want de programmaatjes moeten leren ... geduld hebben ...) .
Na verloop van tijd zal die pop-up ook niet meer vertoont worden, want die wordt onmiddellijk geblokt (door deze zelflerende programmaatjes).

rico70:
@GoeseDuikertje via invidious naar youtube kijken, dan loop je alle / de meeste shit mis

Edit : link gevonden
https://invidious.snopyta.org
En een voorbeeld
https://invidious.snopyta.org/watch?v=xbhCPt6PZIU

Goese Duikertje:
Hoi Spievensterke en Rico70! Bedankt voor jullie reacties. Ja, ik had al Ublock maar dat heeft dus geen invloed. En die link naar I don't care about cookies, is in feite een carte blanche voor alles en iederen om je vol te stoppen met cookies. Je maakt dus een knie-val. Logisch dat als je alles accepteerd je weing "problemen" zult hebben...! Het grappige is dat dit data-grabbing-gedrag  juist tegen de wet is...! En al helemaal tgen mijn wil ! En die link naar " invidious naar youtube kijken, dan loop je alle / de meeste shit mis", vind ik veel te "onbekend" of gegarandeerd vanuit het oogpunt van Ubuntu-veiligheid..!

Maar bovenal, die media-giganten hebben hun punt al gemaakt. Ze zijn probleemloos in staat om wanneer ze het maar willen, ons allemaal kunnen blokken van alle streaming / video's ! Dus ook als het zou gaan om actuele, uiterst belangrijke ontwikkelingen, dan zijn ze in staat om zonder veel moeite iedereen te blokken van die info. Met of zonder klikken op knoppen voor acceptatie.....!! Ik vind dat op z'n zachts gezegd; zorgelijk....!! Met name omdat dus ook sites als FrankSpeech en Mewe of Odysee daar ook door worden geblokt. En dat zijn normaal gesproken juist de "vrije" media-oulets...! Zouden geheel los moeten staan van enig vorm van deze invloed...!!! Goed, voor nu is alles dus weer als vanouds. Dus maar wachten tot de volgende graai-greep komt. Groet !

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie