Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Eenvoudige Pixel resizer gezocht  (gelezen 972 keer)

[opgelost] Eenvoudige Pixel resizer gezocht
« Gepost op: 2013/03/06, 01:19:25 »
Kan ik ergens een Pixel resizer downloaden die eenvoudig is, waar dus niet van alles bij zit zoals paint e.d.? Alleen verkleinen dus.
Kom van alles tegen, helaas alleen voor Apple en Windows...
Moet voor een blonde dame te begrijpen zijn !!   :laugh:
Shotwell werkt leuk, voor het gewone werk, maar er zit geen resizer in... dacht ik..
Groet, Hans.  8-)
« Laatst bewerkt op: 2013/03/07, 09:46:02 door newwave »
Broadcast-Solutions

Re: Eenvoudige Pixel resizer gezocht
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/06, 01:47:56 »
http://ubuntugenius.wordpress.com/2010/05/23/easy-picture-resize-rotate-in-ubuntu-with-nautilus-image-converter/

oftewel: installeer nautilus-image-converter en log opnieuw in. Je kunt dan met het rechtsklikmenu in Nautilus (je bestandsbeheerder) afbeeldingen herschalen en roteren.

Offline wowo

  • Lid
Re: Eenvoudige Pixel resizer gezocht
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/06, 11:22:01 »
Shotwell werkt leuk, voor het gewone werk, maar er zit geen resizer in... dacht ik..
In Shotwell zit wel een resizer in, maar die is wel wat verstopt:
Selecteer een foto of meerdere foto's.
- Ga naar Bestand > Exporteren (Foto's exporteren).
- Kies een schaalbeperking (kies meestal: breedte of hoogte) en vul vervolgens de door jouw gewenste pixels in en klik op exporteren.
 Ook kan je na een selectie met de rechter muisknop een foto ergens naar toe zenden en dan kan je ook resizen.
Als laatste zie je dat als een foto gaat publiceren naar bv picasa webalbums er standaard gekozen wordt voor resizen.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Re: Eenvoudige Pixel resizer gezocht
« Reactie #3 Gepost op: 2013/03/06, 11:55:26 »
Zoals Wowo al zegt, via Bestand --> Exporteer... kun je dit in Shotwell heel gemakkelijk doen :)

Re: Eenvoudige Pixel resizer gezocht
« Reactie #4 Gepost op: 2013/03/06, 14:31:19 »
Bedankt voor de reacties, maar het zal wel aan mij liggen, maar wanneer ik een foto uit mijn map haal of uit een mem.card die in de pc zit, komt er wel de foto, maar zie en kan nergens naar bestand ??
Het zal best ergens uitgelegd staan hoe het moet, maar het is hier effe allemaal nieuw voor mij, voor de rest werkt alles goed... Wil alleen mijn fotoĊ› van bijna 7 mb wat handzamer hebben voor web sites.

Groet, Hans :rolleyes:
Broadcast-Solutions

Re: Eenvoudige Pixel resizer gezocht
« Reactie #5 Gepost op: 2013/03/06, 14:42:57 »
Heb hem al gevonden... ik maakte de fout door eerst een foto te openen en daarna naar bestand te zoeken... fout dus...
De resizer in Shotwell werkt goed en plaatst de verkleinde foto mooi naast de originele grote foto
Broadcast-Solutions