Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu, selectiever dan Windows?  (gelezen 1069 keer)

Ubuntu, selectiever dan Windows?
« Gepost op: 2010/07/06, 00:00:23 »
Hallo,

Ik heb hier een netbookje met een dual-boot (XP SP3 & Ubuntu 10.04).  Wat mij opvalt is dat XP makkelijker contact maakt met mijn draadloos netwerk.  In de tuin geeft XP aan dat de signaal sterkte laag tot zeer laag is, maar YouTube en co. blijft redelijk werkbaar.  Ubuntu daarentegen vertikt het om verbinding te maken, ook in huis, waar de verbinding onder XP als een zonnetje werkt!  Daarom mijn vraag: kan ik Ubuntu wat minder selectiever maken in zijn keuze wanneer een verbinding stabiel is?

Johan.
I know why the caged bird sings...  He sings of freedom.

Offline Roc.am

  • Lid
Re: Ubuntu, selectiever dan Windows?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/06, 00:18:02 »
Bij mij werkte bij 10.04 het internet ook maar matig maar door de router op een ander kanaal in te stellen heb ik ineens een stabiele internet verbinding.
Een lager ontvangst signaal wil niet zeggen dat de verbinding slechter is. Ik heb na het kanaal in te stellen een lager signaal maar daarmee wel betere verbinding.
Het wordt afgezaagd, ik weet het, maar zie: http://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet  :rolleyes:

succes
« Laatst bewerkt op: 2010/07/06, 01:42:35 door Roc.am »

Offline vanadium

  • Lid
Re: Ubuntu, selectiever dan Windows?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/06, 09:40:14 »
Mijn ervaring is omgekeerd: met Ubuntu had ik een probleemloze, stabiele draadloze verbinding. Ook bij iemand anders gaat het met Ubuntu beter dan met Windows Vista. Je kan dit dus niet veralgemenen: het hangt af van de hardware.

Offline timosha

  • Lid
Re: Ubuntu, selectiever dan Windows?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/06, 09:50:55 »
De Linux WLAN drivers gebruiken soms een ander algorythme dan de Windows/Mac drivers, maar niet altijd. De Intel drivers zijn bv. in elk OS vrij consistent.

Het is daarom interessant om te weten welke WLAN chip/kaart de TS gebruikt en welke kernel hij gebruikt. In kernel 2.6.32-23 zijn er regressiebugs opgedoken icm. sommige WLAN chips.
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.