Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Avant Window Manager: alleen launchers  (gelezen 1150 keer)

Hendrikdegraaf

  • Gast
Avant Window Manager: alleen launchers
« Gepost op: 2007/11/02, 19:59:04 »
Ik wil graag alleen gebruik maken van de "Launchers" (starters) van de Avant Window Manager. Ik kom er alleen helemaal niet achter hoe ik dit moet instellen. Weet iemand hoe dit moet?

Of kent iemand een soortgelijke balk (OS X look) die alleen starters gebruikt ?

alvast bedankt,
Hendrik

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Avant Window Manager: alleen launchers
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/02, 20:06:06 »
kiba-dock (voor als je compiz/beryl gebruikt)
simdock
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

hosti

  • Gast
Avant Window Manager: alleen launchers
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/02, 22:50:50 »
avant kan ik ten zeerste aanraden! wat je moet doen om die launchers te installeren: gewoon vanuit je startmenu je programma's slepen op de balk en voila. De volgorde kan je aanpassen in het "voorkeuren" scherm van awn.

s6

Avant Window Manager: alleen launchers
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/03, 08:45:48 »
Citaat van: hosti
avant kan ik ten zeerste aanraden! wat je moet doen om die launchers te installeren: gewoon vanuit je startmenu je programma's slepen op de balk en voila. De volgorde kan je aanpassen in het "voorkeuren" scherm van awn.

s6
Hij wil ALLEEN de launchers, zonder het Window Manager gedoe.

Avant Window Manager: alleen launchers
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/03, 11:02:55 »
Ja dan is AWN toch een goede keuze. Het heet window navigator maar het zijn gewoon launchers.

Hendrikdegraaf

  • Gast
Avant Window Manager: alleen launchers
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/03, 11:54:49 »
Vitendo,
Volgens mij klopt dat niet helemaal: ik krijg dus launchers én iconen van actieve programma's. Hoe ik van die iconen afkom weet ik dus niet.

Verder lijkt de AWN niet echt consequent te werken in mijn systeem:
- Sommige launchers gedragen zich soms als een icoon van een actief: bijv, als ik firefox start via de launcher en vervolgens nogmaals op deze launcher klik, dan wordt het actieve firefox scherm geminimaliseerd.
- Soms open ik een nieuw programma, maar krijg ik geen icoon te zien op de balk. (op zich niet erg, want ik wil juist van die dingen af, maar dit geeft wel aan dat het niet echt stabiel werkt)
- Van sommige programma's (zoals DC++) kan ik geen launchers aanmaken.
- Als ik hem op automatisch verbergen zet, komt de balk soms niet tevoorschijn als ik er met m'n cursor over beweeg.

Ik denk dat ik AWM ga verwijderen en informatie ga zoeken over kiba en simdock

hosti

  • Gast
Avant Window Manager: alleen launchers
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/03, 12:38:53 »
tja, die icoontjes van de actieve programma's krijg je idd. niet weg, tenzij je misschien eens gaat neuzen in de config.

Voor die andere problemen die je aangeeft: welke versie van AVN gebruik je eigenlijk?