Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Upgrade Ubuntu 12.04 amd64 naar 14.04 lukt niet op Sony viao laptop model VPC  (gelezen 577 keer)

Offline cx1964

  • Lid
Op advies van iemand heb ik gewacht om mijn Sony  viao  laptop model VPCF13Z1E  met Intel I7 te upgraden naar Ubuntu 14.04 totdat release 14.04.01 uit  komt.

Onlangs zag ik op Distrowatch dat Ubuntu 14.04.1 onlangs beschikbaar is gekomen.
Echter in de update manager zie de 14.04.1  LTS versie niet verschijnen.
Wat kan ik doen om wel betrouwbaar de upgrade uit te voeren?
Ik kan eventueel de upgrade eerst testen vanuit virtualbox.

Ter informatie een clean install van Ubuntu 14.04 in vitualbox werkt op deze laptop wel.

Dus volgens mij moet deze versie van Ubuntu 14.04 wel kunnen draaien op mijn PC.
Ik kan ook inde "uitprobreer stand" obv de installatie DvD van Ubuntu 14.04, Ubuntu op deze PC draaien, waarbij alle functies (video, Wifi, geluid e.d.) het doet.

Wat doe ik verkeerd waardoor ik niet kan upgraden?.


Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Staan je instellingen goed, zie bijlage.
Tip: Een schone installatie gaat sneller en beter.
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Offline cx1964

  • Lid
Dit is helaas niet de oplossing want deze instelling staat al op deze wijze ingesteld.

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Mijn advies: Maak een back-up van al je bestanden, vergeet daarbij niet je E-mailadressen en bladwijzers, en doe een schone installatie. Dit is veruit het beste en met enige ervaring het snelste.
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Open een terminalvenster en typ:

sudo update-manager -d(sudo vraagt om je wachtwoord; tijdens het intypen zie je niks, dat hoort zo vanwege de beveiliging, maar het wordt wel degelijk getypt)